Ik kwam zaterdag thuis en mijn vriend zegt: Tijger is gevallen ofzo en hij heeft zijn kin open gehaald. Ik Tijger zoeken en inderdaad, grote schaafwond, wondvocht en wat restantjes bloed. Daphne in de stress. Dierenarts gebeld en gevraagd wat te doen. Nou, hij was gewoon alert en ik mocht het aanzien, want waarschijnlijk was het niks. Sinds gisteravond eet hij niet meer en ik heb hem weten te vangen. Ik heb (heel smakelijk) aan zijn wond geroken en volgens mij is het gaan ontsteken. Om 9.40 uur kan ik bij de dierenarts terecht. Arme kat, hij komt niet kijken, ligt stil in een hoekje, dus hij zal zich wel goed beroerd voelen. Wel lief van hem dat het precies na het weekend mis gaat, hihi.
Heeft de dierenarts niet gezegd dat je de wond schoon moest maken met gekookt afgekoeld water dan? Zo doen wij dat wel altijd en meestal als je dat goed schoon houdt gaat het goed...
Nope. De wond was in principe ook niet vies, alleen veel wondvocht. Maar had wel handig geweest denk ik, om te doen. Ga nu rennen.
Hoop dat het snel weer beter gaat. Je woont in elk geval lekker dichtbij de dierenarts als ik dat zo zie aan de tijd dat je post
WAARSCHUWING: niet verder lezen als je een zwakke maag hebt!!! Nou, we zijn weer thuis. Het was precies als ik al dacht, een groot abces. De dierenarts pakte heb bij mijn keeltje vast en er kwam toch een enorme straal oud bloed en (stukjes!!) pus mee. Arme kat haalde maar niet uit ook naar die man. Gelukkig zonder succes. Aangezien het zoveel zeer deed, kon hij het niet verder schoonmaken. Ik heb pijnstillers en antibiotica meegekregen en over twee dagen moet ik terug. Voorlopig zitten alle drie de katten noodgedwongen in de tuin, want hij drukt nog goed na. De handdoek die ik in de reiskoffer had zit ook goed onder het bloed.
Vraag me af wat het is met de katten. Een van ons loopt mank, en daar gaan we vanavond mee naar de dierenarts. Heb de arts zaterdag gebeld en het verhaal verteld en volgens hem is zijn pootje niet gebroken. maar ondertussen is het wel 3x zo dik als normaal. Heeeeel zielig! Nee katjes horen niet zielig te zijn! Sterkte! Groetjes Daphne
Ach arm ding.. Ik kan er zo slecht tegen dat dieren pijn lijden.. ze kunnen het niet zeggen he? Beterschap Tijgertje!
Vind het ook altijd zielig... Baby's en dieren kunnen niet zeggen wat er scheelt! Beterschap voor je kat!!
Allemaal bedankt namens Tijgertje!! @Chanel: Het is al 1 grote ontsteking (vandaar de pus) en dat moet nu worden verholpen met antibiotica. Maar de DA kon het niet goed schoonmaken, dus ik hoop dat het lukt, anders moet hij woensdag verdoofd worden.
He gatstie, wat vervelend voor Tijger Ik hoop dat de antibiotica snel en goed aanslaat! Succes met je lieve arme beessie!
Nou Daphne, Die smakelijke details van je hebben wij net zelf mogen aanschouwen. Onze kat heeft gevochten, heeft nu koorts en 3 van die smakelijke abcessen... Viel er nog bijna flauw oke Groetjes Daphne