wij gaan in November/December GP-en en later nog trouwen. Maar we doen nu GP omdat we onze zaakjes geregeld willen hebben
wij zijn pas getrouwd toen de kids er al waren. jongste was toen een half jaar. heb nooit de behoefte gehad om speciaal voor de kids te trouwen eerlijk gezegd.
Wij wonen samen met een samenlevingscontract + testamenten. Wij willen pas trouwen als ons gezin compleet is; dus als gezin trouwen. Maar van mij mogen die kinderen nu wel eens komen, anders duurt het helemaal lang voordat we eens gaan trouwen, hahaha . Maar hoe dat zit met de kosten, dat weet ik ook niet precies.
Wij kiezen ervoor om te trouwen als we al kindjes hebben. Voor mij geeft het geen meerwaarde als we het voor die tijd zouden doen. Wij hebben altijd gezegd, als we gaan trouwen dan doen we het goed. Dus alles erop en eraan en een groot feest erbij. Vind het leuk als de kinderen het zelf ook mee kunnen maken (bruidsjongen/meisje bv). Wij hebben onze kleine al erkend en dat kostte ons niks. Na de geboorte nog even het gezag regelen bij de rechtbank en that's it! We hebben al het één en ander op papier laten stellen toen we ons huis kochtten.
Ik had 2 wensen, trouwen en een kindje krijgen. Dat laatste echter, was de grootste wens. Alleen na 10 maanden proberen, waren we nog niet zwanger en toen vroeg m'n man me ten huwelijk. Uiteindelijk hebben we 4 maanden niet 'geklust' zeg maar, zodat ik niet hoogzwanger zou zijn op de bruiloft (kon niet met de jurk ook), maar 12 weken zwanger had me wel super geleken! Uiteindelijk was ik 2 maanden na de bruiloft zwanger.
Dat is denk ik voor iedereen persoonlijk. Ikzelf ben getrouwd toen ik 10 weken zwanger was. We hadden onze trouwdag al een paar maanden daarvoor gepland, dus het was niet 'o zwanger, nu gauw trouwen'. Ik wilde iig wel graag trouwen, en dat er toen al een kindje kwam vonden we fantastisch, zo snel, dat hadden wij niet verwacht. Maar de bedoeling was zoizo trouwen voordat er kinderen geboren worden, en da's dus gelukt
Wij zijn ook nog niet getrouwd, ook geen GP. Erkennen kostte niets bij ons. Ouderlijke macht kun je inderdaad regelen via Kanton rechter. Wij gaan pas trouwen als onze beide kids iets groter zijn. Van vriendlief hoeft het niet zo nodig, maar ik vind het wel erg leuk Maar wil eerst wel weer een beetje mn oude figuur terug krijgen dus niet te snel na de bevalling
wij zijn niet getrouwd ook geen gp.wij wilden ook niet trouwen omdat er een kleine zou komen ik vind het ook niet nodig want alles kun je zo regelen hier in de gemeente helemaal gratis en alhad het 200 euro gekocht hadden we het nog zo gedaan.als wij trouwen doen we het goed heb ik gezegt.dus de hele dag feest. eerst trouwens dan dineren met de hele groep en dan een feest doordat wij erg veel familie vrienden collegas etc hebben komen we dan al snel op 400 man op het feest.en aangezien we in november de sleuten overdracht hebben gehad van onze woning en deze kaal werd opgeleverd.zit dat en even niet in volgend jaar waarschijnlijk
Wij zijn voor de geboorte van Aaliyah getrouwd. Dit omdat we helemaal niks op papier hadden geregeld. Wel een koophuis, maar we wilden ook graag trouwen. Dus toen we voor kinderen wilden gaan zijn we eerst gaan trouwen
GP en trouwen kan allebei gratis, meestal op de maandagochtend/dinsdagochtend in je gemeente. Moet je even informeren. Volgens mij heeft elke gemeente die gelegenheid wel. Duurt een kwartiertje en dat kost dus helemaal niks
Ik loop al ruim een jaar met een verlovingsring om mijn vinger.... nog steeds geen huwelijk.... punt is dat wij een zeer drukke en grote verbouwing achter de rug hebben. En nu, vurige kinderwens.... eens kijken wat zich nu als eerst aankondigd, of een baby of een witte jurk Ik was mijn (bijna) mannetje al aan het plagen... kan mij straks weer opnieuw vragen, ben het alweer bijna vergeten Nee hoor, maakt mij allemaal niets uit, eerst baby dan huwelijk... of eerst huwelijk en dan baby... ik zie het allemaal wel, ik heb geduld.
Tja, ik heb altijd een ideaalbeeld voor ogen gehad. Eerst verliefd worden, huisje kopen, trouwen en daarna een kindje. En zo gebeurde het ook. 6 jaar geleden werden we verliefd,3 jaar geleden kochten we een huis, een jaar geleden trouwden we En over een week of 13 krijgen we een kindje.
wij zijn ervoor getrouwd. Maar op de een of andere manier is het ook allebei ons gevoel dat het zo "hoort" dus doen we het maar gewoon op die manier nietwaar maar we dachten eerder aan trouwen dan aan kinderen dus tja... dan is het de logische volgorde!
hier eerst een kindje (ieder moment!) en evt. later een keer trouwen. 'vroeger' wilde ik altijd eerst getrouwd zijn, en dan pas aan kinderen beginnen. maarja, soms lopen dingen anders, en als ik moet wachten tot ik een keer gevraagd word, ben ik oud en grijs. mijn lief vindt trouwen niet zo nodig. en vooral duur, en dat ben ik wel met hem eens (we zouden dan toch een leuk feest willen geven, en ik wil dan ook een mooie jurk). erkenning van kindje hebben we allang geregeld (gratis) en om als vader de rechten over je kind te krijgen (dat is dus wat anders dan erkennen!) moet hij een formulier opsturen naar de kantonrechtbank samen met uittreksels van onze gegevens uit het bevolkingsregister (kostte iets meer dan twee tientjes) en kopietjes van onze paspoorten (thuis gratis gemaakt). dus qua kosten is dit veeeel goedkoper dan trouwen, lijkt mij. wie weet trouwen we nog wel een keer, met onze zoon als bruidsjonkertje. lijkt me prachtig! maar dan moet er eerst een geldschip aan komen varen hier...
Wij zijn ook ervoor getrouwd. Dit omdat dan toch het meeste automatisch geregeld is, zoals erkenning ed. Verder leek het ons ook praktischer omdat wij wilden trouwen met op de dag zelf een groot feest enzo. We wilden zowiezo graag trouwen het is niet iets wat we ook perse om kinderen hebben gedaan maar ook voor ons eigen gevoel, echt samen zijn.
Wij trouwen helaas eerder dan dat er een kindje komt. Als het aan ons had gelegen hadden we al een kindje gehad maar ja, het zij zo. Echter ik trouw in juni dit jaar, dus ben helemaal blij wat dat aan gaat.
nou ja ik ben ouderwets en mn man ook wij wilde perse eerst trouwen al zijn we wel voor het trouwen al met d epil gestopt hoor
Wij zijn ook eerst getrouwd en daarna ben ik met de pil gestopt..... beetje ouderwets en ook een beetje uit het geloof vandaan. Ik weet trouwens ook niet of mijn ouders het mij wel in dank hadden afgenomen eerst kinderen en dan trouwen (en dan vanuit het geloof bekeken.....) niet dat dit ons ervan heeft weerhouden hoor we wilden beiden graag eerst trouwen!
Wij zijn getrouwd toen ik 37 weken zwanger was. Wij vonden dit makkelijker qua papierwerk met een kindje. Mocht ik niet zwanger zijn geweest, dan hadden we niet getrouwd, gewoon omdat we er beiden niet zoveel mee hebben.