13 weken zwanger en nog steeds onzeker :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaLara, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben inmiddels bijna 13 weken zwanger en had gehoopt de onzekerheid achter me te kunnen laten, maar dat lukt niet goed. Vanwege de MA heb ik al 3 echo's gehad met ruim 7, 9 en 11 weken, allemaal prima. Na de laatste kon ik ervan genieten, maar nu bekruipen me weer zorgen. Mijn buik lijkt niet verder te groeien (begon rond 8 weken met een darmenbuik), het lijktalsof dat een beetje stil staat. En ik voel me steeds beter en daardoor minder zwanger. Ik weet dat dat normaal is, maar toch laat de angst dat het misschien mis is me niet los. Wordt moe van mezelf ;)

Dus, misschien heeft iemand vergelijkbare ervaring met een stagnerend buikje of bemoedigende woorden? :)

2. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde. Kon pas genieten na een week of zestien. Je vergeet nu eenmaal niet snel wat er gebeurd is.
    Ik heb dit met de vk besproken en mocht een paar keer extra komen tot ik me zekerder voelde.

Wat je buikje betreft, een darmenbuikje gaat niet over in een babybuik. Je baarmoeder komt nu boven je schaambot uit en zal dus nu pas echt zichtbaar worden. Grote kans dat je darmenbuik zelfs minder gaat worden. Met een week zestien kwam bij mij de baarmoeder tot halverwege mijn navel en schaambot, en dat leek nog steeds op een ik-heb-teveel-gegetenbuik.

3. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Zelf nog geen ervaring met "gezond" verder te geraken dan de 12 weken, maar waarom koop je geen doppler om jezelf gerust te stellen? =)

4. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik heb (gelukkig) geen ervaring met MK's of MA's, desondanks herken ik het gevoel van onzekerheid. Voor mij kwam het keerpunt bij de 20-weken echo, toen ik zag dat alles goed was. Zelfs een goede uitslag bij de combinatietest met 14 weken kon me niet echt gerust stellen.

Is het een idee om een doppler te kopen, zodat je regelmatig zelf de hartslag van je kindje kunt horen? Ik heb een paar meiden voorbij zien komen die deze elke dag even kort gebruikten. Zij hadden ook veel onzekerheid door eerdere zwangerschappen die waren afgebroken.

Knuffel

5. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ervaring met zo'n doppler? Ik dacht dat je het hartje niet altijd kan horen en ben bang dan nog onzekerder te worden...

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier herken ik ook de onzekerheid hoor, heb echo's gehad met 6,7,8,9,10,11 en 12 weken, en hartje luisteren met 14 weken, en soms denk ik nu nog steeds, wat als.. en gaat het nog wel goed.

En je buikje geen zorgen over maken, mijn baarmoeder komt nu tot net onder mijn navel maar is nog heel smal, dus heb nu een flinke buik, maar dat stagneert nu wel eventjes volgens de verloskundige.

En ook het beter voelen is juist goed! Want dat betekend dat je placenta het werkt overneemt zei mijn verloskundige!

Een doppler raad ik je af, als je al zo onzeker bent en je vind het hartje niet, raak je misschien in paniek. Beter om gewoon een keer extra hartje te gaan luisteren bij de VK! dat kan bijna altijd wel tussendoor.

Probeer af en toe gewoon te genieten.. hoe moeilijk dat ook is, en als je onzeker bent, gewoon vragen of je een keer hartje mag luisteren!

7. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaringen met miskramen of iets dergelijks. Sinds ik de 12 weken voorbij ben ben ik een stuk minder onderzeker, maar het is er wel nog.. is het niet gewoon een beetje normaal?

8. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

12 mei 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Ik had het ook hoor, volgens mij heeft iedereen het wel.
    Eerst wil je 12 weken zwanger zijn, dan de 20 weken grens over, dan 26 weken, want dan is het levensvatbaar.. Het blijft spannend!
    Maar het gaat vaker goed dan fout hè!

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik was de hele zwangerschap onzeker!
    Dopler raad ik je zeker niet aan dat geeft alleen maar meer onrust.
    Wat vaak kan je het hartje niet vinden en de baby vindt het ook niet prettig.

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik vind het spannend blijven. Ik voel de kleine dagelijks maar heb ook harde buiken waardoor ik soms weer bang ben dat uk te vroeg ga bevallen

11. Colalight

Colalight Bekend lid

13 apr 2016
    588
    1
    16
    Ik vind het nog steeds spannend en bij elke echo denk ik nog: als ze het allebei nog maar doen 😢 We hebben met 20 weken een GUO echo gehad waarbij we elke detail hebben gezien en alles is goedgekeurd. Het duurde uren. Zelfs dat heeft mij niet onzekervrij kunnen maken hoor. Ik geniet er ook enorm van, maar stressvrij, zeker niet ...

12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb gelukkig nooit een mk meegemaakt. Vorig jaar voor het eerst zwanger en ben ook tot ca 13-14 weken onzeker geweest. Na de 13 weken is de kans op mk geloof ik 2% en dit percentage blijft tot de 40 weken. Ik had ook bij elke echo als het maar goed is. Probeer te gaan genieten want voor je het weet zijn de 40 weken voorbij . Daarnaast is stress en ongerustheid ook niet goed voor de kleine.

Ik zou ook een doppler afraden. Je kunt de hartslag niet interpreteren. Als het dan een keer anders is dan maak je je alleen maar ongerust

13. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Herkenbaar ik vond tussen de 12-16 weken spannend juist omdat je nog geen buik ziet en niks voelt !

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik verleg die grens ook steeds. Van eerste echo naar 12 weken, 16 weken (geslachtsecho en beginnend buikje), twintig weken (SEO), 26 weken (levensvatbaar), 30 weken (klinkt toch hoopvoller mocht je bevalling ineens beginnen), toen 37 weken en nu denk ik alleen ok wol je vasthouden....

Deel Deze Pagina