Ik zou ervoor doen. Wij zijn een jaar erna getrouwd, vond het een enorm geregel met onze kleine, hij huilde heel de dag en is ook nog eens ziek geworden.
Ik zou het voor de geboorte doen. Dan is gelijk alles geregeld en het viel me erg tegen hoe ik me na de bevalling nog lang voelde en hoe lang het duurt voor ik weer een beetje op gewicht was en nog steeds niet helemaal tevreden. Met mijn zwangere buik voelde ik me sowieso mooi. En een beuiloft regelen lijkt me ook makkelijker voor de geboorte dan met een pasgeboren baby.
Ik zou liever wachten. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wij hadden wel een bruiloft met alles erop en eraan. En ik wilde heel graag een mooie jurk aan. Dat kan ook wel met een buik natuurlijk, maar ik vind dat zelf iets minder mooi staan.
Ik zou ervoor doen. Ook omdat ik óf zou willen trouwen als er nog geen kind is, of pas als het gezin compleet is, dus als er evt nog meer kinderen zijn. Gevoelsmatig vind ik het apart als er 1 kind wel bij was, en de evt andere niet
Ik ben zelf afgelopen kerst ten huwelijk gevraagd door mijn partner. En nu hoogzwanger. Wij hebben al een dochter van nu pas 3 jaar en we krijgen nu weer een meisje. Wij delen samen de mening dat het misschien wel leuk is om even te wachten met trouwen zodat onze beide kindjes het huwelijk van papa en mama echt mee kunnen maken en later nog kunnen herinneren. Wij wachten dus nog even met trouwen!
Ik zou het niet leuk vinden als het 1e kind geboren is voor het trouwen en evt volgende kind erna dus ik zeg nu ervoor.
Gewoon de gemeente bellen en kijken hoe snel je terrecht kan en dan kun je zelf nog altijd beslissen of je het voor of erna wil doen!
Zoals je het nu omschrijft zeg ik voor de geboorte. Op zo'n dag moet je toch altijd rekening houden met een kleintje. Voeden, verschonen, vermaken, rekening houden met slaapjes...
Ik heb gestemd voor, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk. Voor ons gold dat we het huwelijk zien als een levenslange verbintenis, maar kinderen ook Dus als we eerst voor een kind zouden zijn gegaan, dan had trouwen voor ons geen meerwaarde gehad. Het kind was dan al onze belofte aan elkaar geweest. Gezien we wel graag wilden trouwen, ging voor ons dus trouwen voor Er na voelt voor mij heel erg zinloos. Voordelen schijnen er te zijn m.b.t. erkennen. Dat kun je allemaal ook prima regelen met een geregistreerd partnerschap, maar dat is eigenlijk bijna hetzelfde als trouwen. Dus dan kun je net zo goed trouwen, lijkt mij. Voordeel van achteraf trouwen zou zijn dat je dan wellicht ruim de tijd kan nemen en een groot feest kunt doen en misschien een specifiek soort jurk die je graag aan zou willen? Maar dat hangt inderdaad af van het soort bruiloft dat je in gedachten hebt. En als je wacht tot je kind(eren) wat groter zijn, kunnen ze bruidskindjes zijn
Heeeeeeeeeeel ver na de bevalling haha! Ik lach erom maar meen t echt! Vind altijd grappig dat mensen erkenning en gezag een gedoe vinden... erkenning is 5 min gemeentehuis en gezag is 5 min online met je digid.
Ik ben zwanger van ons tweede kindje getrouwd. Ik vond het geweldig! Maar wel pittig hoor, de hele dag in touw. We hadden een kleine bruiloft. Ik zou ja de bruiloft doen en dan alles rustig bekijken wat je wilt. Erkennen en gezag is zo geregeld!
Ik zou na de bevalling trouwen ik zou mee willen feesten incl lekkere borreltjes! Als ik ooit trouw dan wil ik dat het de mooiste dag van mijn leven wordt. (Dromen mag altijd toch? ) in plaats van moe en hoogzwanger de dag zien door te komen om daarna uitgeput op bed te ploffen. Mijn ex en ik waren ook niet getrouwd toen ik beviel, maar erkennen is makkelijk geregeld, gemeentehuis in en 5 minuten later sta je buiten.
Na de bevalling! Nog leuker als je kindje iets ouder is Wij zijn vorig jaar getrouwd en de kindjes hebben het heel bewust mee gemaakt. Was echt super leuk!! Vond het speciaal dit met ze te delen en daarbij kun je zelf ook lekker meefeesten en drinken!
Ik zou voor doen, of een minimaal een jaar na de geboorte. Ik ben met 20 weken getrouwd, had een leuk jurkje aan, 35 man te barbecuen, was hartstikke leuk!
Ik heb voor gestemd Zelf met 32 weken zwanger getrouwd, gewoon familie en paar goede vrienden lekker high-tea en dineren. Als we 12,5 jaar getrouwd zijn komt dat grote feest wel!
Doen wat je goed voelt. Wij zijn totaal 9weken verloofd geweest. Getrouwd toen ik 38weken zwanger was. Kwam bij ons gewoon zo uit. Op die ene datum was plek en anders moesten we een jaar wachten waar ik geen zin in had mijn moeder dacht overigens ook dat het een 'moetje' was. Ben daar best boos om geworden dat ze dat 6jaar lang heeft gedacht en dus er vanuit ging dat we gingen trouwen om de baby en niet omdat we gewoon zoveel van elkaar houden. Voor en nadelen zitten bij beide. Ervoor trouwen heb je het 'gezeur' niet met huilende baby, luiers, flesjes enz enz. Nadeel is dat je redelijk moet plannen wil je niet bevallen op je grote dag was bij ons echt een gokje dat ik niet te vroeg zou bevallen. Kleine 2weken later bevallen van onze eerste. Doe wat goed voelt en toch samen met je verloofde beslissen. Het is júllie dag
Wij zitten hierover ook in dubio.. Wat ik me afvraag stel dat mij nu iets gebeurd tijdens de bevalling heeft mijn vriend dan wel gezag over de baby en mij om medische beslissingen te nemen..? Hij heeft de baby wel al erkend. Dit zou voor mij de grootste reden zijn om ervoor te trouwen omdat ik dat gewoon goed geregeld wil hebben.. Anders wacht ik liever tot erna..
Ik ben getrouwd toen ik 23 wkn zwanger was. Dat was ongeveer ook het max aantal weken/maanden waarop ik nog wilde trouwen. De jurk is iets uitgelegd, zodat de buik ook niet heel erg opviel, dat het op een moetje leek. Ik vond het wel bijzonder om zwanger te trouwen. Wat me nog wel leuk lijkt is nu, inmiddels ook nummer 2 er is, om nog een keer een soort ceremonie over te doen met de jongens erbij.
Hoe kom je er bij dat dat een gedoe is? Wij zijn ook niet getrouwd en gaat ook echt niet gebeuren maar wij zijn 5/10 min in het gemeentehuis geweest voor erkenning, hij een handtekening en ik en klaar. Toen hebben we na de geboorte bij de oudste ook weer 5/10 op het gemeentehuis gestaan om weer even een handtekening beide te zetten. Bij de jongste was het inmiddels al veranderd en hoefde je zelfs niet naar het gemeente huis maar kon je vanuit je luie stoel met je Digi D alles online regelen. Denk dat het hele gebeuren rondom een trouwerij meer tijd en frustraties met zich mee brengt dat het vooraf en na regelen van erkenning en gezag OT: Ik zou na de bevallen doen omdat je dan naar mijn gevoel gelijk trouwt als gezin. Maar je moet doen wat jij wilt TS en niet wat andere willen, iedereen heeft zijn eigen kijk er op.