wanneer vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by ikkiee, Aug 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

afgelopen donderdag erachter gekomen dat ik zwanger ben en vrijdag bij de verlos 10.4 week zwanger
    alles zag er goed uit kloppend hartje en alles zat er al op en aan!
    echt bijzonder

nu vroeg ik me af wanneer hebben jullie het verteld aan de omgeving?
    er zijn een aantal mensen die het weten maar ouders enz nog niet.. ben dan toch bang dat het nog fout gaat ofzo

volgende week dinsdag 12 weken echo...

2. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

Mar 13, 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ná de 12 wkn echo!..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Of je het nu wel of niet hebt verteld... mocht het misgaan, dan moet je het toch alsnog vertellen, het verdriet wordt er dan toch niet minder om.
    Dus laat het over aan je eigen gevoel.

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    ik zou het nu gewoon vertellen als je al 11 weken bent.die week maat toch niet zoveel uit. en mocht er om wat voor reden toch iets mis gaan kunje ook steun hebben van je familie.
    wij hebben altijd gelijk verteld na de eerste goede echo''s en dit was bij ons bij 8 weken al.veel plezier met vertellen

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    gewoon na de test LOL

Ten eerste krijg ik meteen flinke buiken dus valt niet te verbergen maar daarnaast daar heb je toch familie voor in good times and bad times, dat soort dingen deel je toch? ik snap dat nooit (ja misschien als je echt heel veel miskramen ofzo hebt gehad) maar dan nog ik heb die band toch niet voor niets?

Hier wisten heel veel mensen het ook al heb wel even gewacht met officieel op facebook vanwege testen die moesten gebeuren (vanwege de vorige zwangerschap)

Maar zoiets als een veilige grens bestaat in mijn ogen niet echt (dat heb ik geleerd de vorige zwangerschap)

6. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    ja er kan natuurlijk altijd iets gebeuren dat is ook zo!!
    bedankt voor jullie berichtjes

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Bij de eerste met 7 weken aan ouders/zussen en de rest na de termijn echo bij 10+ weken. Nu aan ouders/zussen met 7 weken toen had ik de eerste echo (echo afgewacht door miskraam hiervoor) en de termijn echo had ik weer met 10+ weken en weer aan iedereen verteld. Gewoon lekker vertellen meid en als het mis gaat waar we natuurlijk niet meer vanuit gaan dan kan je steun en begrip krijgen van anderen. Oh en gefeliciteerd he!

8. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    tnx voor je berichtje! leuk die onzekerheid maar ik ga het indd lekker vertellen zo moeilijk om je mond te houden haha

9. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

Apr 9, 2013
    316
    1
    0
    Ik heb het direct na de test verteld.. toen was ik 5 weken.. echt helemaal officieel openbaar met 9 weken... na de echo.. maar de meesten wisten het dus al..
    Wel veel reacties gehad van waarom vertel je het zo snel er kan nog van alles mis gaan, ja daar had ik niet aan gedacht maar ik ben inmiddels 31 weken dusja..

10. McDsee

McDsee Niet meer actief

Collega's met 6 weken, was te misselijk om hele dagen te werken, dan maar vertellen anders raden ze het toch.
    Familie met 12 weken, na de echo.
    Schoonfamilie weet nog van niks. Geen goede band mee en we zijn erg bang voor John Williams met z'n bloemen :)

11. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    hahah zou toch wat zijn he als hij voor de deur staat maar ik ken het ik heb ok een verschikkelijke band met schoonouders maja ze worden opa en oma dus het moet maar haha misschien gaan ze me eindelijk is accepteren

12. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL

fijn dat het goed gegaan is!!
    hoe voel je je nu?

13. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

Apr 9, 2013
    316
    1
    0
    Goed hoor :) Alleen de nachten zijn vreselijk verder mag ik niet klagen vanaf dag 1.. ;) jij succes en het gaat zo snel dus geniet er van en wat ik zelf gedaan heb is een dagboek bij houden met alle hoogtepunten.. data enz.. nu al leuk om terug te lezen vanaf dag 1 ;)

14. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

Jul 19, 2013
    248
    1
    0
    wij hebben echt e gecompliceerde familie en willen, als we het vertellen, dan ook meteen iedereen inlichten. is hier echt zo van mensen die zich aangesproken voelen als die of die het eerder dan hen wisten + mama / schoonmama die hun mond niet kunnen houden...
    dus eerste plan was met 11 w te vertellen, volgende week (vieren we moederdag in belgie), maar dan kn we m'n schoonfamilie niet meer bereiken wegens op vakantie. en m'n man wil dat ALS we het mijn familie vertellen, we het dan meteen ook aan zijn familie doorspelen zodat ze het niet via via te weten komen. en wil het ook persoonlijk vertellen dus niet aan de telefoon of via bericht. ZUCHT heel lastig.

dus pas eind augustus zien we mijn familie en begin september zijn familie, dan zijn we bijna 13 weken, en zal ik't ook niet meer kn verbergen... nog effe volhouden. Ook op't werk weet men nog niets. Zal hier ook e heuse aankondiging zijn want niemand verwacht dat ik nog e 3e kindje wou :)

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

Feb 14, 2012
    3,494
    2
    38
    Hier is het ook erg lastig!
    Ik heb de echo met 10 weken en dat is precies als mn ouders op vakantie zijn. Als ze terug zijn ben ik al 13 weken, en ik weet niet of ik het zo lang nog kan verbergen. Kheb al een aardig buikje namelijk.
    We willen het wel aan iedereen tegelijk vertellen.

Iemand een idee? :D

16. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    gelukkig zwaantje nog even dan heb je je kleine spruit in je armen!!

zomerwondertje hier is het het zelfde maar ik weet nog niet wanneer is het a vertellen ben nu net 11 weken dus heb nog even haha

en dat is indd lastig ik zou het zelf wel vertellen voordat ze op vakantie gaan anders moet je tot week13 je mond tegen iedereen houden hahaha gewoon allemaal langs laten komen en je hebt een kleine meid zie ik trek je die toch een shirtje aan met ik word grote zus ofzo iets??

ik heb verder echt geen idee haha

17. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ouders wisten het al vroeg na de positieve test, die was op mijn NOD.
    Verder heb ik het openbaar gemaakt na de termijnecho met 12 weken. Ik heb alleen een vervelende schoonfamilie/schoonouders, krijg soms van me schoonma een sms of ik oma (van hun kant) even wil bellen om te vertellen hoe het met me is....
    Uhh nee ik ben zwanger bel mij maar ;)

Maar gefeliciteerd meid ;)

18. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    ja ze kunnen jou toch ook gewoon bellen maar sommige mensen vinden dat nog wel is lastig ja...

tnx

19. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Bij mijm familie is het wederzijds contact maar geloof niet dat mijn schoonfamilie ook zo werkt haha. Ik ben best op mezelf en zal dus nooit iemand opbellen om te vertellen hoe het met me is, vind ik toch zo krom haha.
    Ik moet ze zelfs van me schoonma opbellen als ik een kaartje binnen krijg of iets, hahaha eigenlijk best lachwekkend ;)

@Sammie mijn dochter heeft het verteld tegen iedereen op een verjaardag, ik vroeg aan haar 'wat heeft mama?' En toen zei ze volmondig 'mama heeft een baby in dr buik!' :D
    Droogste reacties ooit van zijn familie gehad maar ik was super trots op mijn dochter!

20. angel071986

angel071986 Bekend lid

Mar 24, 2013
    721
    113
    43
    na de eerste echo 8+2 dagen....werk weet het nu

Share This Page