Hallo allemaal, MIjn vriend en ik willen heel graag trouwen en nu zijn we een beetje aan het rekenen geslagen en kwamen we op een bedrag rond de 10.000 euro uit! Vind ik persoonlijk wel heel duur. We weten dan niet wat alles precies kost dus misschien hebben we voor bepaalde zaken wel teveel gerekend maar dan nog. Nu was mijn vraag wat heeft jullie bruiloft gekost of wat gaat het kosten? Ben namelijk wel heel benieuwd. Het is misschien wel een beetje een brutale vraag, maar ik zou het zeer op prijs stellen als jullie deze gegevens toch met ons zouden willen delen. We willen toch wel heel erg graag trouwen. Bedankt, groetjes Puck. O
Ja kan het zo duur maken zoals je zelf wil natuurlijk. Wij gaan in december trouwen en wij houden het lekker klein. Ik denk dat wij zo'n 2000 max kwijt zijn en dat is met de ringen erbij gerekend. Ik heb al een jurkje gekocht en me vriend moet dan nog een pak en Wessel moet natuurlijk wat leuks aan. Wij trouwen in de ochtend gratis en we gaan in de avond met de getuigen uiteten.
Onze bruiloft kostte 15.000 euro. Een indicatie: (en dan vergeet ik vast nog een heleboel) Jurk (incl. schoenen, haarstukje, sieraden) 1500 Pak (incl. schoenen) 1200 Ringen 500 Voltrekking 400 Koffie 100 Bruidstaart 200 Champagne 100 Welkomstcocktail 100 Drankjes s avonds 3000 Hapjes 1000 Diner 1500 Koets met Picknick 200 Overnachting + ontbijt 200 2 overnachting Bruidssuite gratis Make-up, haar, nagels 200 Fotografie 2000 Band 1000 Ringkussen 15 Boeket en corsages / bloemen (cadeau gekregen, 300 euro) Cadeaus ceremoniemeesters 100 Uitnodigingen 400 Huwelijksreis 1500 Vooraf op papier waren we minder kwijt... maar na die tijd bleek alles opgeteld 15.000 euro te kosten. Het was erg warm dus de drankjes vlogen over de bar. Bij offertes 10% optellen.. dan valt het ook niet tegen! 's morgens waren we met z'n twee, 's middags met 30 en 's avonds met 90 personen. Ondanks dat een cadeautip "envelopje" was, hebben we 1500 euro gekregen en de rest voornamelijk cadeaus.
wie weet of je bij geregistreerd partnerschap getuigen moet hebben. Het staat gelijk aan trouwen, dat weet ik wel, maar of je ook getuigen nodig hebt weet ik niet. Wie kan mij helpen?
jurk 2000 (gekregen van mijn ouders ) schoenen en jurk bruismeisje 300 pak 1500 gemeente 250 fotograaf incl. boek 900 ringen (bij edelsmid eigen ontwerp) 900 receptie en diner was offerte 2000, maar weet niet wat het daadwerkelijk is geworden, want mijn schoonouders hebben de rekening opgepakt hotelovernachting in bruidssuite 250 taart (eigen ontwerp met chocolade en gerbera's) 200 boeket en corsages 50 drukwerk (eigen ontwerp) 300 Totaal dus 8650, waarvan we zeg maar 2000 hebben gekregen van ouders en daarnaast hebben we nog 2500 gekregen van de gasten in envelopjes. Uiteindelijk hebben wij zeg maar 4000-4200 zelf betaald en daarnaast nog de kosten van de vakantie erachter aan.
Het pak voor de bruidegom krijgen we dan van mijn schoonouders, maar voor de rest moeten we het zelf doen. Barbabintje wat waren jullie dan kwijt aan vervoer? Ben al op allerlei mogelijke manieren aan het rekenen om te kijken hoe we het het beste kunnen gaan doen. Zou toch wel graag 1 keer in mijn leven zo'n mooie jurk aan willen. Groetjes.
Bij ons was het iets van 70 euro ofzo? Haha, alleen een handtekening gezet dus, kan het iedereen aanraden
10000 euro is vrij "normaal" voor een bruiloft met alles erop en eraan.... Maar er zijn genoeg budgettips om het geen dure bruiloft te maken.....
Hoi, over dit topic zijn al twee topics geweest: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=bruiloft http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=bruiloft groetjes, lidwina
wij waren ook rond de 15.000 kwijt, en hadden ook veel minder gebudgeteerd. Maar....een ontzettende topdag gehad, en super om het echt 'goed' te kunnen vieren. Het is inderdaad een boel geld, maar wat ons betreft dubbel en dwars waard. (Tip: je krijgt ook weer een heleboel geld, daar hadden wij destijds niet bij stil gestaan en is dus een leuke meevaller!)
Je kan het trouwen zo duur maken als je jezelf wilt Voor een jurk kan je ook bijvoorbeeld op MP kijken ( heb de mijne nog te koop ) Groot feest Onbeperkt p.p. is meestal goedkoper. Ga bij meerder zalen informeren. Kijk op forums over trouwen veel tips staan daar. Fotoreportage hoeft ook niet duur te zijn.
Je kan ook in het buitenland gaan trouwen (goedkoop land) Wij gaan in Januari in de Fillipijnen trouwen, kom ik vandaan. Hebben we direct de huwelijksreis er ook bij in. Tickets kosten 2000 euro (met z'n drieen voor 6 weken). De trouwerij + 2 dagen feest voor ongeveer 400 personen (inclusief jurk, eten, band, etc) kost ongeveer 2000 euro. Ik denk dat we in totaal inclusief de reis ongeveer 5000 euro zullen kwijt zijn.
Wij zijn hier op de gratis dag getrouwd. En hebben er hier niks aangedaan.Maar wij hebben een feest in Roemenie gegeven waar dus de meeste familie van mijn man woont.Hier is ook familie van mij heen gekomen.Wij waren ong 800 euro kwijt met band, eten en drank.Voor ong 60 man. Maar je moet je denk ik eerst eens afvragen wat je wil groot feest hoeveel mensen enz. Succes
Wij hebben een bruiloft gehad met 50 middaggasten en 100 avondgasten. Totaal heeft het zo'n 4000 euro gekost. We hebben aan cadeaugeld 3200 euro terug gehad.
Oh ja ik moet er wel bij vermelden dat ik het pak van mijn man gewoon bij Otto heb besteld, en dat mijn jurk ook niet duur was (moeder heeft hem gemaakt)
Dat vind ik heel verstandig Lientje, volgens mij kun je best een prachtige jurk hebben voor weinig. Ik begrijp wel dat het voor veel meiden een belangrijke dag is, maar als ik af en toe de bedragen van zo'n jurk hoor.....
We hebben 113 man berekend, dus een gemiddelde bruiloft. We willen wel graag een feest geven, mijn vriend zit zelf in een band en speelt geregeld op bruiloften en heeft dus zoiets van "ik wil ook een echt feest". Snap ik ook wel. Ik had een bepaalde zaal op het oog, maar in de prijs verschilt het hier in de buurt niet zo veel. Ook weet ik heel goed wat voor bruidsbloemwerk ik graag zou willen ( ben zelf bloemist vandaar). Ik vind het fijn dat er zoveel reacties komen op mijn vraag. Het is toch altijd prettig om de ervaringen van anderen te lezen.
Ja moet je eens op ebay of bridesave.com kijken. Via bridesave kun je gewoon bekende merken bestellen. Moet je ze alleen wel even ergens gaan passen natuurlijk.