Trouwen, wat heeft het gekost?

Discussie in 'De lounge' gestart door Echeveria, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Van begin tot einde met alles erbij zaten wij ook op 10.000 euro....

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    :confused: :confused: :confused:

Was die fotograaf er de hele dag bij ofzo (van sochtends tot einde feest?)

anders ben je iig goed afgezet.

2000,- is niet normaal voor een fotoreportage.

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ongeveer 8000 euro dacht ik: dat is inc. trouwjurk en pak voor ons beiden. Gemeentehuis, kerk, receptie, diner, feest (zonder band of DJ, wij hadden CD's), trouwringen en -kaarten, auto/chuaffeur (gewoon een kennis, kostte geen geld), fotograaf/trouwalbum...

De huwelijksreis was nog eens zo'n 1500 euro.

4. fuzzywuzzy

10 aug 2006
    38
    0
    0
    Wij zijn gratis getrouwd op donderdag ochtend. het pak van mij man had hij van zijn ouders gekregen en ik had een jurk van 175 euro via marktplaats gekocht. de auto hadden we van vrienden geleend en ringen wilden we niet dus dat bespaarden we ook al! Er zijn foto's door familie gemaakt. we hebben daarna nog een feest in de tuin gegeven met bbq maar door de ontvangen envelopjes heeft het ons uiteindelijk niks gekost! ideaal vinden wij. Voor die 10000 euro kunnen we een mooie auto kopen denken wij dan weer.. maar ieder zijn ding natuurlijk!

5. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Wij zijn ook niet van plan er veel aan uit te geven, maar helemaal simpel hoeft het ook niet. Wel een betaalde versie in het gemeentehuis, een etentje met naaste familie en s avonds een feest in een klein zaaltje. Foto's maken wil een nicht vast wel doen en een jurk koop ik ook niet nieuw. Voor het vervoer kunnen we ook vast wel wat regelen ;)

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ senna
    onze trouwreportage koste 2000 euro omdat we een echte fotograaf ingeschakeld hebben , en we hebben een heel apart album , toen der tijd was dat net neiuwe , met digitale bladen , de doorzichtige bladeren tussen de gewone bladezijden zijn ook bedrukt en de kaft is van rvs met glas ...

maar we hebben echt een heel mooi album en het album was ook echt het belangrijkste .....de rest deed me niet zo veel ...

L.sybje

7. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    mag ik er nog even een vraag tussen gooien?
    waarom hadden jullie een band of dj en hoe beviel dit, en welk soort band
    Wij willen ook nog een x trouwen en lees dus met veel plezier mee hier in dit topic..

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben een dj, aangezien we zelf niet willen klooien met cd's. Plus dat al onze vrienden er met hun jatten aan gaan zitten hihi, om een goed nr op te zetten.

Onze dj draait beetje dansmuziek met een knipoog naar de 80's en 90's, dus zeg maar die liedjes met een beat erachter :D

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Die van ons kostte E1500 en was de hele dag bij ons! Echt de moeite waard hoor professionele foto's! Ik heb dat vaak mis zien gaan dat "een vriend dat wel even zou doen". :confused: :confused: ...Nou ik kan je verklappen dat fotograferen echt een kunst is! Daar zou ik dus niet op bezuinigen....

10. Niet meer actief

diezelfde reportage met album krijgen wij voor 100 euro, hebben het op een accoordje gegooid met de fotograaf, onze foto's worden gebruikt ter promotie en daarom hoeven wij maar 100 euro te betalen (alleen kosten van het album), de foto's krijgen we gratis en het werk doet ze dus ook gratis..
    mazzel hebben hihi.

11. Niet meer actief

oh nou dj kost ons 75 euro, hij had geen promotie-materiaal en ik bood hem aan dat hij profesionele foto's krijgt die de fotograaf maakt van het feest (zie mn bericht hierboven) en hij was erg blij met mn aanbod, want hij had zelf geen mooie foto's ter promotie...

Ik gooi het altijd op accoordjes haha, maar ja t werkt wel, je krijgt een hoop voor weinig geld, als je maar durft te onderhandelen en brutaal genoeg bent ;)

- jurk ik heb een gala-jurk echt mooi met pareltjes en zomersgeel, 200 euro (ff internetten er zijn veel goedkopere zaken)

- eten via een partyservice, 500 euro voor 40 man

- drank en partytent via verhuurbedrijf, veeel goedkoper dan een zaal, drank koop je zelf ook in

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Beetje lullige vraag maareh...hoe vaak kijk je nou precies in dat album?
    En wat moet ik me voorstellen bij digitale bladen?

13. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

wij waren ruim 8000 euro kwijt en kregen ruim 1500 terug aan cadeaugeld van onze gasten

xxx Maria

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Wij kijken nu nog zeer regelmatig in het fotoalbum ...mar we zijn ook pas een jaar getrouwd .
    De digitale bladeren ... tja een foto doe op een gewoon blad van het geprint is en die foto is dan bewerkt , bijv een foto met kleur en sepia door elkaar heen ....

L.sybje

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij waren zo'n 7000 euro kwijt.

Ik weet niet meer precies wat alles gekost heeft maar nog wel een paas bedragen:

Jurk: 1399,-
    Accesoires: 120,-
    Pak: 800,-
    Schoenen: 80,-
    Trouwen + feest in Robachers watermolen: 3200 (dit was voor 40 personen inc. warm en koud buffet, bruidstaart, champagne, ijstaart).
    Fotograaf: 900
    Kaarten: ongeveer 160,-
    Boeket: was heel duur, denk zo'n 120 euro :oops:
    DJ: 500,-

Wij hadden verder geen trouwauto omdat we dat niet belangrijk vonden en we alles op 1 lokatie deden. We waren hier ook toen de gasten kwamen, dus vonden het een beetje onzin om voor de vorm dan nog in de auto te stappen.
    Volgens mij komt een mooie auto op minimaal 300/400 euro.

Mijn kapsel was makkelijk, heb er 20 euro voor betaald en mijn make-up deed een vriendin.
    Ik heb wel rondgekeken om haar en make-up te laten maar schrok van de prijzen, je bent zo 250 euro kwijt!

Je kunt het dus idd zo duur maken als je zelf wilt, het is ook maar net wat je belangrijk vind.
    Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik niet besparen op de lokatie dit kan je feest maken of breken dus kies dat wat je echt leuk vind.
    Kleding is dan minder belangrijk. Ik heb de jurk gekocht die ik wilde omdat het toen kon maar er zijn ook goedkopere oplossingen. Zo zijn er via marktplaats ook prachtige 2e hands japonnen te koop. Tenslotten zijn ze pas 1x gedragen!

Wij hadden bijvoorbeeld wel een professionele fotograaf maar hebben het album zelf gemaakt. Wij hebben alle fotoos op cd gekregen en zo'n 60 stuks afgedrukt gekregen.

Verder kun je ook veel besparen door geen mensen uit te nodigen die eigenlijk niet belangrijk zijn. Wij kwamen in eerste instantie op zo'n 70 a 80 personen, dit was inclusief collega's etc. Toen zijn we gaan schrappen en uitgekomen op 40 gasten ;) Iedereen die belangrijk voor ons is was er en verder heb ik niemand gemist!

veel succes, ik heb ontzettend genoten van deze dag!

16. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    2 zelfs ;)

17. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Wij waren, denk ik, rond de 1200 euro kwijt. We wilden een klein feestje. Ben ook niet getrouwd in een traditionele bruidsjurk, niks voor mij.
    We zijn uit eten geweest met de naaste familie en 's avonds hadden we nog een tuinfeest met wat vrienden. Wij wilden graag alleen mensen op onze bruiloft die ons zeer dierbaar zijn en die we ook regelmatig zien (geen neefjes, nichtjes, ooms en tantes die je maar een keer in het jaar ziet!) Mijn vader heeft de foto's gemaakt en ik heb zelf via internet een trouwalbum samengesteld voor 50 euro en hij is zeer mooi geworden.

Maar zoals iedereen al zegt: je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Het ligt gewoon aan je eigen wensen en hoe jij je dag wilt beleven!

18. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Wij zijn ook niet zo uitgebreid getrouwd, ik was namelijk hoogzwanger. Ik wou ook geen echte trouwjurk maar mijn ouders stonden erop dat ik dan in ieder geval een trouwpak zou doen. Je trouwt immers maar 1 keer zeiden ze. Ja nou daar zat natuurlijk wat in. Dus ik heb van mijn ouders mijn trouwpak gekregen, en wij zijn wel s'middags getrouwd maar dan alleen maar met de familie, broers, zussen en kids. En s'avonds zijn we met die groep uit eten geweest. Deze zomer wouden we nog wat organiseren voor onze vrienden want die zijn niet geweest.

Ik denk dat het ons incl. trouwringen. 1500 eurie heeft gekost!

Liefs Fennita

19. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Dit is wat wij ongeveer hebben uitgegeven, we zijn eerst voor de wet getrouwd op een gratis dag en dat heeft ons dacht ik in totaal 100 euro gekost (papieren en dergelijke)
    3 dagen later zijn we voor de kerk getrouwd en daarbij hebben we kosten nog moeite gespaart:

Jurk (incl. schoenen, haarstukje, sieraden) 3000
    Pak (incl. schoenen) 800
    Ringen 700
    Voltrekking kerk 400
    koor kerk (mannen koor van 75 mannen) 500
    Bruidstaart 300
    Koffietafel 120
    Koets 400
    Haren 75
    Fotografie 400
    Band 1000
    Boeket en corsages / bloemen 150
    Uitnodigingen 600
    De drank, het eten en de zaal weet ik niet die hebben we gehuurd van een goede kennis en die wilde daar geen geld voor hebben.

(dit lijstje heb ik van iemand gekopieerd want anders zou ik ook een heleboel vergeten ik weet alleen niet meer van wie ...bedankt)

Sucses met de voor bereidingen.
    TIP begin op tijd dat voorkomt een hoop teleurstellingen zeker als je op een aparte dag wilt trouwen (wij hadden 6-6-6)
    En met optijd bedoel ik zo ongeveer een jaar van te voren ....als je natuurlijk de tijd hebt.
    Mensen met wie je afspraken hebt gemaakt zoals fotograaf en band ...bel die meerdere keren in die tijd ...zodat ze je niet paroes kunnen overboeken ...want dat zou heel erg vervelend zijn.
    En op de dag zelf moet je absoluut niet vergeten zelf het meeste te genieten :D je doet het normaal gesproken maar 1 keer

20. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Dan moet je het omdraaien ..........kijk welk geld je wel bij elkaar kan sparen .....daarna maak je een lijstje met wat je het belangrijkste vind (ik vond de jurk en een koets heel erg belangrijk)

En van daaruit gaf lentefee net ook een goeie tip ...onderhandelen met mensen .... en kijk dan hoever je komt.

Deel Deze Pagina