Wij waren ongeveer zo'n dikke 8000 euro kwijt. En dan deden we het ook op de manier zoals wij wilden: Koets, ik een trouwjurk, mijn man in een trouwpak, groot feest, trouwen op kasteel. Ik noem zo maar wat dingen. 1 tip: Ga niet te snel in zee met bijv. fotografen, ook al dringen ze aan, maar kijk rustig verder als het je niet aanspreekt.
Bedankt voor je positieve inzicht! Zo had ik het nog niet bekeken. Ik vind de jurk en de koets het belangrijkst! Ik moet, wil en zou in een mooie koets met van die mooie grote zwarte paarden trouwen! Dat vind ik zoooooo mooi! Trouwen kunnen we dan doen op een dag dat het gratis is.... Ik zie het alweer wat positiever in
Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt, al ben je natuurlijk wel een minimum kwijt aan vaste kosten als stadhuis / kleding enz. (Wij waren zelf meer dan 20.000 euro kwijt, maar hebben dan wel alles gedaan wat we wilden.)
dat trouwen een hoop geld kost vind ik echt heel erg jammer wij willen ook trouwen maar hebben het dus niet breed nu heb ik de trouwjurk van mn vriendin kunnen lenen en mijn vriend zijn pak van een zwager we doen er wel een trouwboekt bij en trouwen op een gratis dag we willen alleen onze kinderen en de getuigen er bij hebben (mijn ouders en zijn zus en zwager) kan ook niet meer want de ruimte om gratis te trouwen is beperkt , savonds gaan we met ze uit eten en de zaterdag er op geven we een feestje bij ons thuis ook omdat ik dan al best ver zwanger ben heb ik niet erg veel zin inalle poespas fotoos maken doen de kinderen en die plakken we zelf dan in een mooi boek ........gaat allemaal best lukken dacht ik zo
Wij gaan over 4 weken trouwen en zijn ca. 5000 euro kwijt, dit is inclusief receptie, uitnodigingen, ringen, diner met 28 personen (4-gangen diner!). Jurk en pak voor de bruidegom hebben we van mijn ouders gehad. Trouwauto hebben we bij een particulier geregeld, dat scheelt al snel de helft, op de trouwringen kun je ook goed besparen als je maar goed zoekt op internet (eens kijken bij Atlantis trouwringen in Dronten in de online shop). Fotograaf hebben we ook via via geregeld. Het is maar net wat je wilt en belangrijk vind! Wij hebben de bruiloft die we willen voor een leuk bedrag, je kunt ook heel veel geld uitgeven en dan ook hebben wat je wilt.... Succes meid!
Ik schat rond de 8.000 à 9.000 euro all in, inclusief 2 nachten in een luxe bruidssuite voor een bruiloft van in totaal 26 personen, inclusief wij als bruidspaar. We hebben geen bijzondere wensen dus in die zin wat kunnen bezuinigen op dure extra luxe. De jurk heb ik gedeeltelijk van mijn ouders gekregen dus dat scheelde wel een slok op een borrel.
Onze bruiloft kostte alles samen ook zo'n 10.000 euro, maar we hebben dan wel een dag met alles erop en eraan gehad. Overdag zo'n 80 gasten, 's avonds ongeveer 130. We hebben op onze eerste budgettering op de volgende dingen bespaard: - fotograaf; alleen laten fotograferen, vervolgens zelf de foto's uitgezocht en een album laten maken bij de Hema (450 euro voor de hele dag ipv ruim 1000, www.handsfotografie.nl) - jurk op maat bij www.anastasi.nl. Een Russische vrouw die thuis een atelier heeft en echt voor heel weinig geld supermooie jurken op maat maakt! Zeker een aanrader. Op andere dingen zijn we op budget gebleven of er overheen gegaan. Hadden wel een onwijs gave band voor het feest 's avonds (www.mixed-up.nl) Je kan het natuurlijk zo duur (of goedkoop) maken als je zelf wilt.... Liefs, Miepie
Leuke tip trouwens voor een feest 's avonds; geen fotograaf, maar wegwerp camera's met flitser aan ballonnen ophangen en de gasten zelf foto's laten maken. Veel mislukte foto's, maar de foto's die gelukt zijn zijn wel erg leuk dan!
Wij waren 15.000 kwijt ! Was wel duur,maar we vonden het helemaal waard.. Het was gewoon een geweldige dag en avond. 1 tip : bezuinig niet op je band, die maakt het feest !
Wegwerpcamera's zijn helemaal niet leuk. Er worden dan alleen maar van die onzinfoto's gemaakt, waar je niet op zit te wachten. Wij niet tenminste Dat hebben wij dus niet gedaan, en heb het ook niet gemist. Daarentegen hebben wij wél een videograaf de hele dag erbij gehad, dus het staat wel op dvd Goede band hoeft niet persé, je kunt ook een goede dj hebben. Net als ons dus. Iedereen riep erover, dat hij zo goed draaide, en het was maar 300 euro (Moet er wel bij zeggen dat het een collega van mijn man is, anders was het misschien wel 500 euro).
Ik ben in Marrakech getrouwd. We hadden een grote zwembad met een glazen plaat erop waar de gasten op konden dansen. Om het zwembad waren er tafels. Per tafel konden er 10 mensen zitten. Elke tafel had ook zijn eigen ober. Op het water(dus onder het glasplaat) lagen er lelies te drijven zo mooi was dat. Er is nog veel meer.. Het was in iedere geval erg mooi. Wij waren 22.000 euro kwijt.
Ik ben een paar weken geleden getrouwd en totaal waren we ongeveer 6000,- kwijt (geen rekening gehouden met enveloppe). Ik heb een receptie gehouden met daarna een etentje. Wij hebben vrij dure ringen omdat ik daar niet op wilde bezuinigen. Mijn jurk wil ik graag weer verkopen (is nog te koop) en het pak van mijn man is in een gewone winkel gekocht, geen bruidspak, scheelt ook veel geld. Daarnaast wil ik als tip meegeven, zeg vooral niet dat je iets doet vanwege een bruiloft! De kapper en het bloemstuk kosten ineens het drie dubbelen als het woord "bruid" ervoor staat! Maak er dus van dat je naar een feest moet (12,5 jarige bruiloft ofzo).
Wij zijn een jaartje geleden getrouwd en ons feest heeft toch gemakkelijk zo'n 11.000 EUR gekost. Feest (receptie, diner, en dansfeest) voor zo'n 110 personen: 7000 Kleding Bruid: 1500 Kleding Bruidegom: 500 Fotograaf: 750 Bloemen: 250 Ringen: 550 Uitnodigingen: 200 Versieringen (taarttopper, menu's, receptieboek enz): 100 Wagen en DJ kregen we gratis van onze feestzaal Gelukkig hebben we van onze ouders heel wat steun gekregen, mijn ouders hebben mijn jurk en accesoires betaald en 1000 EUR van het feest betaald. De ouders van mijn man hebben zo'n 2.500 EUR bijgelegd. Als ik een tip mag geven, wij hadden een digitale camera gekocht en mijn schoonbroer heeft hiermee de hele dag opnames gemaakt. Dit is een fantastische herinnering omdat je er geluiden bij hebt en zo de sfeer echt terug kan oproepen. We kijken hier nog vaak naar.
Wij zijn iets meer dan een jaar geleden getrouwd en over de 10.000 heen gegaan. Was vooraf niet de planning, maar we hebben niet echt moeilijk gedaan. Achteraf hadden bepaalde dingen wel goedkoper gekund. Ik vond het heel belangrijk hoe ik er zelf uitzag, dus jurk, kapper en visagie waren prijzig, daar kan je ook makkelijk op bezuinigen. Bloemen hoeven ook niet zo duur te zijn en een mooie auto kan je ook particulier lenen of huren. Geen receptie doen, alleen een feest en dan een vast bedrag afspreken voor de drank. Wij hebben de gok genomen maar kwamen daarmee duur uit. Als je echt goed zoekt en onderhandelt moet het voor de helft kunnen!
Hebben jullie nog een goede tip voor ringen? Wij zijn gisteren even wezen kijken bij de juwelier en ik schrok me kapot! De ringen die wij uitgezocht hadden kosten 1350 euro! De andere waren ook allemaal boven de 800 euro. Wij hadden meer een bedrag tussen de 400 en 600 in gedachte. Maar wel willen wel een beetje fatsoenlijke ringen (ong 5 mm breed).
Marleen79, wij hebben de ringen laten maken door een edelsmid. Witgoud, met diamantje bij mij. Ze zijn allebei 5 mm. We waren samen 530 euro kwijt...
wij hebben geen trouw of vriendschaps ringen gedaan. ikzelf heb een gouden ring met een heleboel diamantjes erin en mijn man heeft een ring met 1 diamantje erin. allebei apart gekocht. mijne kostte 200 euro en die van mn 120 euro dus 320 euro voor 2 gouden ringen met diamand. je moet alleen mazzel hebben want onze waren afgeprijst.