Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, wij waren 14.000 euro kwijt in totaal maar wij hebben met ong 50 man gegeten en daarna met 200 man een superfeest met dj. Het was op een kinderboerderij dus de kids hebben hun eigen goe geamuseerd een hele dag er was ook een grote spreeltuin bij. Mijn jurk koste 2200,- en dan zijn de schoenen en kousenband, handschoentjes, sluier en tiara er nog niet bijgerekend en voor mijn man waren we voor 1100,- klaar. Voor onze trouwringen waren we 550 euro voor kwijt we hebben voor mij 1 met een heel fijn witgoud randje erin en daarin witten drie steentjes en voor mijn man een simpele gewoon 1 helemaal van goud en verder niks. Die van mij was 400,- en van mijn man 150,-. Was geen set maar we konden 2 verschillende trouwringen uitzoeken dus niet verplicht een set. maar het is wat je zelf wilt natuurlijk he, met wie en waar wil je eten wat kost het feestzaaltje en wil je een groot feest enzo.
@ Noesje. Heb je die ringen dan bij een gewone juwelier gekocht? Ik snap er echt niks van dat ze bij onze juwelier alleen maar van die extreem dure ringen hadden...
Onze ringen van Martinshof. Prachtige ringen. Mijn trouwring, brede ring van mat goud met 5 briljantjes Mijn man dezelfe, echter met 1 briljantje. Totaal 1300 euro
Gek he... De ringen die ik gezien had waren ZONDER briljantjes, geel goud met een klein randje witgoud en die waren 1350 euro! (zijn van Desiree). Ik vind dat echt belachelijk veel voor ringen zonder stenen. Het zijn echt eenvoudige ringen. Ik ben dus hard aan het speuren naar een ander adres. Het schijnt wel dat de goudkoers hoog is momenteel.
Wij hebben onze ringen bij Rooijakkers in Uden gekocht. Ik weet niet of dat een beetje bij je in de buurt is? Onze ringen waren wél een setje, zijn uniek, (worden maar 1 keer gemaakt), ik heb een briljantje in mijn ring, mijn man geen, én ze kosten maar 645 euro. Voor het setje dus. Viel mij heel erg mee!
Wij hadden toen we trouwden ook niet zo'n groot budget. Omgerekend hebben we het meeste geld uitgegeven aan de huwelijksreis (2.000 euro per persoon aan een week all-in cruisen). Totaal kwam het op zo'n 7.000 euro (feestje, uit eten met alleen naaste familie, jurk gekregen en pak van defensie). Het was een leuke dag, maar als ik em over zou mogen doen dan zou ik lekker alleen samen romantisch trouwen in het buitenland met alleen een stel vrienden erbij als getuige en dan als je terug komt een feestje geven. Ik vond het jammer dat onze familie zich er zo mee ging bemoeien en dat bederfde de pret. Voorbeeld: als je de een uitnodigt voor het etentje moet je de andere ook uitnodigen want anders voelen ze zich gepasseerd, bleh! En omdat de familie's het niet goed met elkaar konden vinden ontstond er echt een tweedeling in ons feest. Ook waren mensen verbaasd dat we geen zware drank schonken (= duur!). We hadden gewoon 3 soorten wijn, fridrank en bier. En mensen gingen ervan uit dat we ze de hele dag bezig zouden houden want er zat een paar uur tussen het trouwen en het etentje, ging de hele familie bij ons thuis zitten; niet echt relaxed. Nou, voor degene die nog gaan trouwen: misschien hebben jullie wat aan mijn ervaring?
Wij hebben onze ringen zelf gemaakt. Echt hartstikke leuk om te doen! Je gaat eerst een avond naar de edelsmid, maakt samen met hem een ontwerp. Daarna ga je een hele dag naar hem toe, alles wat je zelf kan doen laat hij je zelf doen en alles wat een beetje preciezer komt, doet hij zelf. Op het einde van de dag neem je je eigengemaakte ringen mee naar huis. Precies zoals jij wilt! Echt een aanrader!
onze ringen zijn ook van LB. Waren maar 300 euro. De mooiste ringen (ook van Desiree) die we ook als eerste zagen waren 1450 euro, dat vonden wij te duur. Toen een paar van 695, waren het bijna geworden en toen zagen we deze aanbieding. 2 voor de prijs van 1 (vermoed wel een eeuwige aanbieding) en wij hadden ze heeeeel snel nodig waardoor die van 695 afvielen.
Wij hebben ringen van AS.. kun je ook zo duur maken als je zelf wilt, door de breedte eh.. breder te maken, door er een steentje in te doen, of twee, of drie. En het leuke is... is dat je er ook na een jaar ervoor kunt kiezen om er een steentje in te doen o.i.d. Daarnaast krijg je levenslange garantie en krijg je gratis een nieuwe bij verlies of diefstal.
Ik ben inmiddels wat verder in mn zoektocht. Ik ben er achter dat Cumulus erg mooie en betaalbare ringen heeft. Binnenkort gaan we weer verder op ringenjacht.