Trouwen, wat kosste het jullie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Humphy, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humphy

Humphy Niet meer actief

Ik ben benieuwd wat jullie bruiloft kosste. En hoe hebben jullie het gevierd? Op de gratis dag? Of niet? In een feesttent, in de tuin of juist heel anders? een jurk of niet?

Ben erg benieuwd en ook waarom jullie het hebben gevierd op jullie manier.

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

#2 Ranjeewha18, 18 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2009
    ik lees even mee

Maar volgens mij zijn er al best veel topic's hierover in de lounge gezet. Ik ga even kijken

3. 894hi

894hi Niet meer actief

onze trouwerij was rond de 500 euro .... het papiertje was het duurst 325,- ofzo en het boekje nog eens rond de 10 euro.
    gebak was zo 33,- Kasteeltjes.... leuk setje kleding voor de zwangere bruid inclusief ketting enzo was nog geen 100 euro bruidegom had nog hele nette kleding
    en entree pretpark waar we heen gingen met zn alle was gratis (zijn werk is dat en dat WAS ook mijn werk en dus ook onze ondmoetingsplaats ;)) verder vond ik het zonde om veel uit te geven aan een jurk enzo wil dat geld liever gebruiken voor mn kleine meisje straks ook zijn we maar in het heel klein getrouwd met zo een 15 mensen erbij

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het is voor mij alweer 10 jaar geleden dat we getrouwd zijn dus even graven hoor.............

wij waren best duur uit, het was nog net in de gulden-tijd en bij elkaar kostte het zo'n 5000 gulden dacht ik.

ik heb een jurk gehuurd voor 800 gulden en we waren verder veel kwijt aan de drankjes en 1500 gulden voor de band, een pak voor mijn man, pfff, maar het was een hele mooie dag :) :)

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij gaan 7 augustus trouwen en van ons kost het rond de 3000 euro.

Dan geven wij het feest op het strand bij onze camping met een bbq voor 30 gasten en drinken doen we zelf inslaan. In de avond komen er dan 30 gasten bij ongeveer.

De jurk betalen mijn ouders en de pakken van me vriend en de kids betalen zijn ouders.
    Maar mijn jurk kosten 700 euro en van me vriend zijn pak 500 euro.

€ 1.100,00Eten en feest€ 250,00Bruidsboeket en corsages€ 500,00Auto€ 400,00Stadhuis€ 188,00Kaarten€ 375,00Muziek€ 335,00Ringen

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier zijn we bezig met de bruiloft van mijn moeder gaan vandaag in ondertrouw we hebben morgen feest voor de ondertrouw.
    het feest van morgen is voor 75 personen gewoon in thuis. in september gaan ze trouwen. op een kasteel met koetsen.daarna lunchen bij het kasteel met 50 personen. daarna naar de feest locatie met 50 personen dineren.daarna het feest met ongeveer 250 personen tappas buffet met drinken

kosten weet ik zo niet.

feest voor de ondertrouw is 75 x 12,50
    bbq met buffet en drinken
    koetsten 450
    jurk 1300
    pak 700
    kleding bruidskinderen 5x150 750
    het trouwen op het kasteel 400
    trouwboekje en ambtenaar 420
    lunch 50 pers 7,50 pp 375
    dinee 50 pers 10,50 pp 525
    tappas buffet 950 euro
    drinken afgekocht 800 euro

kom ik op een bedrag van ongeveer 9000 euro. maar met wat korting bij de feestlocatie zal het op 8500 komen denk ik

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ehm.......... heel veel....

Kasteel afgehuurd, met eten en daar trouwen: 9.000
    Jurk: 1.800
    Sieraden, kapsel etc: 600
    Pak: 500
    Uitnodigingen: 200
    Auto: 300

Meer kan ik het me niet herinneren
    DJ: 600

8. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    zo rond de €8000.
    Maar dan had ik ook een trouwjurk, mijn man een pak, fotograaf, eten voor 35 mensen, feest met 100 mensen drinken erbij in gekocht, band, mooie trouwkaarten, prachtige bruidstaart, bedanktjes, dure trouwringen en hotel voor de huwelijksnacht. Kapper en visagist waren familie en dus gratis.
    We zijn niet op een gratis dag getrouwd. Dus ook de gemeentehuis kostem komen er nog bij.

Weet wel. Een bruiloft kun je zo duur maken als je zelf wilt. Alleen als je eenmaal begint met regelen, is het wel lastig om jezelf in bedwang te houden. Alles is leuk!
    Maar het is maar net wat je wil, en hoeveel je er aan uit wilt geven.

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.771
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ong 250 euro.Kwartiertje op stadhuis met alleen noodzakelijke getuigen en koffietafel had ik geregeld.
    Konden niet meer gratis trouwen,moesten we 4 mnd wachten en aangezien we alleen wilden trouwen om sneller een visum te regelen hebben we het zo gedaan.

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.771
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ong 250 euro.Kwartiertje op stadhuis met alleen noodzakelijke getuigen en koffietafel had ik geregeld.
    Konden niet meer gratis trouwen,moesten we 4 mnd wachten en aangezien we alleen wilden trouwen om sneller een visum te regelen hebben we het zo gedaan.

11. 894hi

894hi Niet meer actief

ohja en de ringen die waren samen zo 60 euro...

12. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Net geen 6000 euro, exclusief jurk want die heb ik van mijn ouders gekregen. Dan hadden we 20 daggasten, 120 receptiegasten, verder gewoon alles er op en er aan, auto, fotograaf, taart e.d. Avondfeest hebben we niet gedaan, in plaats daarvan wel uitgebreid gegeten met de daggasten!
    De fotograaf was veruit het duurst, 1500 euro, maar ik ben dan ook nogal en pietje precies met foto's en het is echt heel mooi geworden!!!

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    € 4500,-
    Trouwen in stadhuis gratis.
    Mijn jurk 200 euro, was een galajurk.
    Zijn pak 350 euro, maar die kan nu ook nog gedragen worden.
    Taart was 65 euro, zelf ontworpen, niet gezegd bij de bakker dat het voor trouwen was, was 1 hele grote taart, ipv meerdere lagen.
    Kaarten zelf gemaakt, kosten 35 euro.
    Had ook een trouwpakket genomen, iets van 900 euro voor auto, chauffeur, boeket, corsage, fotograaf en trouwalbum.
    Heb voor de moeders aan beide kant een ouderalbum(minitrouwalbum) laten maken, ook iets van 100 euro per stuk ofzo.
    Heb het best klein gehouden, iedereen die wilde, mocht naar het stadhuis komen. Alleen familie bij de lunch bij ons thuis (ong. 15 a 20 man). En 's avonds met nog meer familie uit eten geweest (35 man).
    Ik wilde alleen maar mensen die echt wat voor ons betekenden erbij hebben.

oh ja, en de ringen waren iets van 750 euro, witgoud en geelgoud, mijne met een diamantje

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij zijn nog niet getrouwd..ook niet verloofd helemaal niks eingelijk maar uiteindelijk willen we wel trouwen. het zal een dure bruiloft worden dat weet ik nu al want ik wil zo een sprookjesbruiloft. begin echt al serieus met sparen.

15. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Uhhh duur!
    Ben 8 mei getrouwd en we waren rond de 10.000 euro kwijt.
    Zijn om 15.00u getrouwd in het gemeentehuis en daarna door naar de feestlocatie en daar hebben we taart gegeten en geborreld(ik niet) haha en toen een diner en om half 9 begin de feestavond tot 1.00u.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
  17. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    bedankt van die link staan echt mooie bij.

18. MamavanRowan

MamavanRowan Actief lid

9 jun 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    Wij hadden ook best een dure bruiloft, ongeveer 9.000 euro met bruidstaart erbij...

Het pak van mijn man 900 euro,van zijn ouders gehad.
    Mjin bruidsjurk 1500 euro,heb ik van mijn ouders gekregen.

Als ik het nu over zou mogen/moeten doen,zou ik iig alleen de mensen uitnodigen die het dichtst bij ons staan(waar we het meest contact mee hebben)wij hadden 70 daggasten,en ongeveer 150 avond..

Succes met regelen:)

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    10.000,-
    Alle toeters en bellen, zelf betaald.
    ("echte" trouwjurk met sluier, pak enzovoorts, kapster/visagiste aan huis, ringen, antieke trouwauto, mooi stadhuis, receptie, feestlocatie aan het water, met muziek, eten, fotograaf, taart, uitnodigingen, boeket, corsaseg enz)
    Alleen al een feest om alles voor te bereiden.
    Veel plezier er mee!

Deel Deze Pagina