Buren soms last van onze kookkunsten

Discussie in 'De lounge' gestart door Koningsgezin, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Ik weet even niet wat ik hiermee moet en ben iemand die iedereen graag tevoren wilt houden.

Onze buren geven aan soms hinder te ondervinden als wij koken. Qua luchtjes. Het is gelukkig niet altijd, maar het is fijn dat ze het aangeven. Dan kunnen wij er tenminste wat mee en dat hebben wij meermaals gedaan.

Diverse bouwbedrijven laten langskomen en van onze kant is er niks. Afzuiginstallatie goed aangesloten, volledig luchtdicht. Rooster dat op onze gevel is geplaatst staat naar onder gericht. Afvoerbuis loopt volledig tot iets buiten de gevel.

Buren hebben een aanbouw die de buurman zelf heeft gebouwd. Bij andere buren hebben een kitrand tussen aansluiting bestaande bouw en aanbouw. Buren die klagen hebben geen kitrand ter aansluiting. Gister is inmiddels de vierde bouwbedrijf langs geweest en wezen hem op de klagende buurman zijn aanbouw. Alwaar die aangaf dat de opening tussen bestaande en nieuwbouw te groot is. Dit dus niet nauw aansluit en dit dus het probleem kan zijn.

Echter is onze buurman er eentje die zichzelf erg goed vindt en is dat volgens buurman niet het probleem.

Wat kunnen wij hier verder mee? Bouwbedrijf 5 inschakelen? Vereniging eigen huis kan die er wat mee? Het er bij laten? Huis slopen en nieuwbouw plaatsen gaat mij te ver, maar ik ben na 3 jaar zeuren en 4 bouwbedrijven verder er wel klaar mee. Filters vervangen doe ik elke 2 maanden. Wij ruiken niks in ons huis. Volgens alle 4 de bedrijven moeten wij als het aan ons ligt het ook bij ons ruiken. In onze woonkamer dat je het daar ruikt is normaal volgens de bedrijven (en logisch).

Ons volgende huis wordt vrijstaand. Van de vorige buren mochten wij niet stofzuigen en niet lopen.

2littlemonkeys, Chocolat en bosi333 vinden dit leuk.
  2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dus jullie maken allerlei kosten en dan blijkt het bij de buurman te zitten? Mooi is dat ;)
    Ik zou het hierbij laten.

Popidepi, mama079, Zusterke en 15 anderen vinden dit leuk.
  3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Vier bouwbedrijven zeggen allemaal hetzelfde?

Jullie buurman moet over zijn arrogantie stappen en dat probleem zelf maar oplossen :)

lies276, LolaBloem en Chocolat vinden dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Jeetje, je hebt al meer gedaan dan ik hiermee had gedaan... Is dus nu sowieso duidelijk dat hij zijn eigen aanbouw niet goed heeft afgewerkt. Als hij nu hinder ondervindt, lost hij het zelf maar op. Maar ik vind het hoe dan ook gezeur. In de zomer kookt half Nederland buiten, daar zou hij ook niks tegen kunnen doen. Ik zou het lekker laten zo.

EdN en lies276 vinden dit leuk.
  5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Helaas voor buurman. Ik zou netjes het gesprek aan gaan. Aangeven wat jullie er allemaal aan gedaan hebben. Aangeven wat wellicht een oplossing zou kunnen zijn. En daarna aangeven dat jullie niets meer gaan doen.

marina kl en lies276 vinden dit leuk.
  6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik zou zeggen, je hebt meer dan genoeg gedaan, en als meneer het niet eens is met de conclusies van maar liefst 4 onafhankelijke bedrijven; fix it yourself vriend. Hij heeft de last toch? Jij doet je best, maar het is duidelijk dat dit niet bij jullie ligt. Kortom; ik zou er zelf niets meer aan doen, en lekker blijven koken. :)

EdN, Chocolat, LoveToRead en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Nou jullie hebben al veeeel meer gedaan dan de buurman zou mogen verwachten dus hij gaat maar lekker eens naar die kitrand kijken. Ik zou even helemaal niks meer doen qua moeite of kosten.

EdN en LolaBloem vinden dit leuk.
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het wel anders als je het buiten ruikt dan dat het via de muren naar binnen komt. Maar dan nog, het ligt bij de buurman blijkbaar, dus ik zou er wel klaar mee zijn.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Nou, ik zou er klaar mee zijn (waarschijnlijk al na het eerste bouwbedrijf wat er naar gekeken heeft). Als de buurman er niet mee wil doen, dan houdt het op.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Adios buurman, lekker de pannen opzetten. Wat durven mensen toch te klagen allemaal. Wat verwachten deze mensen, dat je voortaan brood met pindakaas eet om hen een plezier te doen?

EdN, lovewinnie, Kipsate en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou op papier zetten dat jullie het door 4 bedrijven hebben laten beoordelen, dat jullie installatie en aansluitingen etc allemaal goed zijn bevonden (geen lekken ofzo) en dat het probleem dus niet bij jullie ligt. Punt.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Wat denk je dat bedrijf 5 nog kan dan? Behalve leuke rekening schrijven...

Ik zou het hierbij laten.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Of mr. Frank Visser inschakelen! :D

Nellie4, smax, Majo1983 en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Buurman, vier bedrijven zeggen hetzelfde . Ik zou zeggen u kunt daar met een kitrand afwerken of niet.. uw keuze. Wij hebben meer gedaan als verwacht en we willen dus ook geen geklaag meer hierover. Fijne dag!

lies276, Darinka1, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    jullie hebben er alles aan gedaan om het te voorkomen en meerdere bedrijven laten controleren.
    Lijkt mij dat dat genoeg moet zijn. Jammer voor de buurman. Sommigen moeten gewoon iets te klagen hebben

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik had het eerste bouwbedrijf al niet eens laten komen. Last van kooklucht? Sorry maar dat vind ik altijd zo een verschrikkelijke onzin. Ik had er überhaupt niks mee gedaan. Jammer voor de buurman.

Mamamia90, EdN, Schuurpapier en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Onze buren in het vorige huis (jaren 30, slecht geïsoleerd) kookten graag s ochtends. En wel met heel veel kruiden en vis. Ik werd daar toch wel misselijk van hoor, dus ik snap het wel als iemand er last van heeft. Maar dit is gewoon zijn eigen schuld natuurlijk :p

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Vraag me af of ze überhaupt wel een punt hebben... ben je daar wel eens binnen geweest op het moment dat het volgens hun nasr jullie kooklucht stonk? Die buurman klinkt een beetje als een enorme zeurpiet (of volgens auto correctie "deurkruk" :)).

Ik neem aan dat de bedrijven iets op papier hebben laten zetten? Geef de beste kan een kopietje van de documentatie van de 4 bedrijven en meld hem dat hij nu aan zet is.

Nellie4 en famofthree vinden dit leuk.
  19. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Gelukkig meer die er zo over denken :) wij vinden het heel vervelend dat een ander last heeft van ons als wij koken. Misschien dat maar eens gaan loslaten? Probleem inmiddels gevonden naar alle waarschijnlijkheid, de buurman is aan zet. Gelukkig hebben ze er niet altijd last van

lies276 en LolaBloem vinden dit leuk.
  20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik snap echt serieus niet hoe je last kan hebben van etenslucht. Mijn buurvrouw kookt ook veel en uitgebreid, kruidig en met de keukendeur open als het enigszins kan.

Maar goed, de buurman heeft er blijkbaar wel last van. Maar dan mag hij van mij zelf aantonen dat het 'mijn schuld' is. Nu heeft TS al 4 bouwbedrijven laten komen en betaald (neem ik aan, TS?). En blijkt het niet aan haar te liggen!

Deel Deze Pagina