Hallo iedereen, 1,5 jaar geleden besloten mijn vriend en ik om te trouwen. Voor de wet, met groot feest en alle familie en vrienden erbij. Hadden een datum en een zaal. Paar maand later was onze kinderwens zo groot dat we besloten hebben om eerst voor een kindje te gaan. De reden hiervoor was: De trouw ging ons heel veel geld kosten en dan gingen we onze kinderwens jaren moeten uitstellen omdat we alles aan de trouw uitgegeven hadden. De kinderwens was van ons beide dus groter dan het getrouwd zijn. Normaal zouden we dus 14 augustus getrouwd geweest zijn Het is nu het volgende: volgende week zaterdag zijn we 5jaar samen En wou dus iets speciaals doen. Vind 5 jaar toch al een mooi getal! Dus kwam hij af met het idee: Zoetje, laten we op 5 oktober ons 5jaar samen vieren door te trouwen! Dat gaat toch niet, we hebben geen zaal, geen kleed, geen ringen, geen geld....... Zegt hij: Gewoon wij 2, samen voor de wet en daarna lekker uit eten en dan trouwen we gewoon binnen een aantal jaar voor de kerk met heel groot feest... Was toch even slilkken dat idee. Ik moet absoluut geen groot feest hebben. Dat in de belangstelling staan is toch niet echt voor mij Maar zo vlug even trouwen... Vind het heel lief en leuk van hem,maar is dat niet wat raar? Eerst had ik echt zo iets van... Neen dat wil ik niet! Maar is denk ik meer omdat trouwen met een groot feest ''zo hoort''. en hoe meer ik er over denk, hoe leuker ik het vind. Wat vinden jullie hiervan? Zou jij dat doen moest je vriend daarmee afkomen?
Ik vind het een heeeeeel leuk idee van je vriend! Ik zou ook wel op die manier willen trouwen. Gewoon lekker in je comfortabele leuke kleding je ja-woord geven op een maandagochtend op het gemeentehuis. En daarna iets leuks doen met zijn tweetjes. Heel intiem en persoonlijk. Jullie momentje. Ik moet zelf niet denken aan een groot feest met allemaal toeters en bellen en al die spotlights de hele dag op mijn tronie. Ik vind het eigenlijk ook zonde van het geld, vooral omdat je die dag waarschijnlijk in een roes gaat beleven. Zouden jullie zo'n intiem diner met familie en vrienden in een leuk restaurant niet leuk vinden? Hier in Overveen heb je een leuk landhuis/hotel/restaurant (weet even niet hoe het heet). Dat lijkt mij weer veel leuker. Of allen saampjes trouwen in Las Vegas. Lekker fout in de Little White Chapel. Lekker fout en een leuke herinnering. Kost je veeeeeel minder dan zo'n dure bruiloft.
Mijn ding zou het niet zijn, maar als jij het steeds leuker gaat vinden en er helemaal voor in bent, waarom zou je het dan niet gewoon lekker doen? JULLIE trouwen, dus JULLIE kiezen!
ik wilde ook geen groot feest maar wel trouwen met de kids erbij! wij hebben er voor gekozen om het klein en intiem te vieren. we zijn eerst foto's gaan maken met zijn 2en daarna met de kids erbij om vervolgens eind van de middag op een locatie te trouwen met al onze dierbare. (oma vaders zussen zwagers neefjes nichtjes en onze beste vrienden) na deze ceremonie hebben we heerlijk geborreld en gebbqd. voor de kids waren er kleuren en knutsel spullen springkussen glitter tattoo;s een speeltuin en een schaapskooi. van 16 tot 21 was echt een onvergetelijke middag!
Je moet zowel het trouwen als het feest echt voor jezelf doen en niets "hoort" zo. Als jullie het fijn vinden gewoon zo doen! Wij bevallen in april 2014 en gaan in augustus 2014 trouwen. We houden een feest in de tuin en eerst was ik ook aan het stoeien met de gastenlijst. Het "hoort" om sommige mensen uit te nodigen, maar van die mensen hoor ik niets omdat we nu zwanger zijn ofzo. We gaan verder naast de 'verplichte' dingen nooit met ze om. Waarom zou ik ze dan de hele dag bij mij trouwen willen met alle kosten van eten etc.? Gewoon de mensen die dicht bij ons staan, omdat we ze leuk vinden en niet omdat we toevallig een familie band ofzo met ze hebben. De andere mensen komen gewoon 's avond naar het feest en met de mensen die wij het liefste erbij willen beleven we de hele dag en zorgen we voor lekker eten etc. Zo houden we de kosten ook nog in de hand Kortom Lekker doen wat jullie willen en mensen die echt om je geven zouden ook niets anders willen dan dat
Mijn ding zou het niet zijn, maar het heeft wel wat! Ik heb wel een collega gehad, die gaven een feest omdat ze zoveel jaar samen waren, en die zijn toen daar savonds getrouwd. Niemand wist dit (op 2 getuigen na) en ineens kwam er een ambtenaar aan. Geweldig
Wij hadden precies zelfde. Kindje was belangrijker. Dus zijn we voor de wet getrouwd met alleen onze ouders en zusje en broertjes erbij. En onze zoon. Daarna taart gegeten. Goedkope bruidstaart. En s.avonds bbq. We waren in totaal 12 euro kwijt! Ouders betaalde bbq en schoonouders bruidstaart. Was super mooie dag!
Zowel mijn partner als ik hebben niks met trouwen. Echter, het idee van jouw vriend vind ik erg aandoenlijk en ik zou het (als ik zou trouwen) op die manier doen. Lekker voor de wet, geen groot feest en eventueel een bbq of iets later met familie. Leuk dat je vriend met zoiets komt trouwens
Doen! Erg persoonlijk!! Ik heb de laatste tijd te veel bruiloften meegemaakt zoals het ' hoort' die echt niet leuk waren in mijn ogen. Erg onpersoonlijk. Heel leuk idee. Ik zou wel ouders en broers zussen meenemen. Veel plezier!
Zo hebben wij het ook gedaan. En daarna lekker met ouders en broers en zussen uit eten. Maar ik heb ook een hekel aan bruiloften Maar ik zou gewoon doen wat bij jullie past, wat goed voelt voor jullie. Trouwen is iets tussen twee mensen, en je doet het niet voor de rest van je familie, vrienden en kennissen. Maar dt is mijn persoonlijke mening
Ik wil de pret niet bederven, maar je moet inderdaad minimaal 2 weken van te voren in ondertrouw gegaan zijn, voor je daadwerkelijk kan trouwen.... Heel erg leuk idee, maar op papier dus niet mogelijk!
Ik vind het een super leuk en lief idee van je vriend. Ik had ja gezegd. Maar als jij het niet zo wilt, praat er over met hem. Jullie komen er vast uit.