Wij zijn getrouwd om 11:00, lunch/high tea met 14 daggastenom 12:00, 14:30 foto's, 16:00-18:00 borrel voor 85 gasten. 19:00 (omgekleed) met z'n 2en gaan eten. Het was onze trouwdag en ik wilde een deel van de dag met z'n 2en doorbrengen. Dat was het diner. Veel commentaar gekregen, maar we zouden het precies weer zo doen.
Maar dat bepaal je toch helemaal zélf? De ervaring in onze vriendenkring is dat je over het algemeen redelijk quitte speelt m.b.t. de kosten van het feest. Zeker als je iets vraagt wat in een envelop past Is er in de buurt niet ergens een leuk zaaltje te huur waar ongeveer 40-50 mensen in passen? Dan kun je je familie en vrienden uitnodigen en heb je toch nog een leuk feestje
Heb al een aantal dingetjes gevonden maar de prijzen zijn echt heel erg hoog.. Dus ben bang dat dit hem ook niet gaat worden, damn..
Onze bruiloft precies zo. Helemaal top en 's avonds lekker intiem met alleen familie en beste vrienden.
De prijzen van wat? Locatie? Diner? Taart? Mijn ervaring is dat er nog wel wat valt te onderhandelen. Wil je vertellen (hoeft niet hoor) wat je budget is? Misschien kunnen we dan gerichter helpen
Had van een landgoed in Breda de prijzen opgevraagd, ze vragen zelfs huur voor de zaal waar je op dat moment in bent belachelijk! Dus trouwen 795 euro, eten zoveel euro enz. We hebben een budget van 5000 euro, maar het liefste blijf ik daar nog ruim onder
Oh maar daar kun je echt wel op onderhandelen hoor. Zeker als je alles op die locatie zou willen. Mijn ervaring is wel dat je soms zelfs goedkoper uit bent als je naar een reguliere (chique) horecagelegenheid gaat ipv een zalencentrum dat puur gericht is op bruiloften. Gewoon dit weekend in de auto stappen en eens wat hotels & restaurants af rijden (gelijk terrasje pakken met dit mooie weer ) om te kijken of de locatie mooi is, de sfeer van de zaak goed is en of ze een leuke menukaart hebben. Nog niet te veel op prijzen letten, want voor een restaurant is het veel voordeliger als ze zeker weten dat ze die avond minimaal 30 man te eten krijgen die ook nog eens allemaal hetzelfde menu eten. Dus daar valt dan echt wel wat te fiksen wat de prijs betreft Ons budget was maar iets hoger, maar daar hebben we wel alles van betaald (dus ook jurk, etc en niet alleen het feest).
Thnx voor de tip! Trouwjurk en pak krijgen we gelukkig van onze ouders dus dat hoeven we niet zelf te betalen.. Maar we zullen eens gaan rond kijken. Liefst gaan we gewoon ergens gezellig wat drinken en eten. Maar ligt eraan hoe veel het kost. Anders willen we in de middag wat meer mensen vragen en in de avond eten met echte familie enz