Trouwen zonder gasten

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinegup, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Naar aanleiding van de andere topics over trouwen, wil ik ook graag mijn vraag aan jullie stellen.
    Ik wil graag trouwen met mijn vriend, maar zonder gasten. Als het kon zou ik ook graag trouwen zonder getuigen, maar dat mag helaas niet.
    Maar dan is mijn vraag, hoe ga ik dit met familie doen? Vertellen voor het trouwen of na het trouwen.
    En heeft iemand ervaringen?

Ik zou graag jullie ideeen en inzichten willen. Alvast bedankt.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Ik zou het er na doen. Denk datcdat minder gezeur geeft dan vooraf, ompraten etc.

Bailey07, fanona, kleinegup en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Ik zou ervoor doen en als getuigen 2 goede vrienden. Stoot je niemand voor het hoofd en doe je het in mijn ogen goed voor iedereen.

DastyQueen en kleinegup vinden dit leuk.
  4. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik zou gewoon doen wat goed voelt. Trouwen zoals jullie willen en dan na de tijd het vertellen. Desnoods ga je bij iedereen op de koffie met een gebakje of nodig je ze zonder te vertellen waarom, uit bij jullie thuis, hou je een klein feestje en vertel je dat jullie getrouwd zijn.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als ik dit zou willen zou ik het dus op bovenstaande manier doen.

kleinegup vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

@Betsy jij hebt ervaring toch?

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Volgens mij kun je ook het gemeentehuis getuigen vragen te leveren. Meestal zijn dit dan een paar ambtenaren die het prima vinden om een handtekening te zetten.

Om gezeur te voorkomen zou ik het achteraf pas vertellen, al dan niet met een klein feestje.

Mijn tip: lekker doen zoals jullie het samen willen!

7. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Wij zijn in stilte getrouwd.
    Met onze ouders als getuigen en hebben met hen lekker gegeten daarna.
    Verder naar familie/ vrienden een kaart gestuurd in de trant van Just Married.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het achteraf vertellen wanneer je iedereen uitgenodigd heb voor een feestelijke borrel.

Maar ben er dan ook op voorbereid dat je teleurgestelde gezichten kunt krijgen.

kleinegup en Marchella vinden dit leuk.
  9. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    En veel familie/ vrienden zullen dat saai vinden, niet kunnen waarderen of what ever.
    Niet mijn probleem eerlijk gezegd.
    Moet ik me verplicht voelen een feest te geven omdat "men" dat verwacht of graag zou willen?? Neuh..

maansneeuw, Bailey07, kleinegup en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Treez

Treez Niet meer actief

Wij hebben dit ook zo gedaan. Onze enige gast was onze baby en twee vrienden als getuigen. Vanuit het gemeentehuis konden we geen getuigen krijgen.

Wij hebben het achteraf verteld. Zo tussen neus en lippen door. We hadden helemaal geen zin om achteraf nog een feestje te houden. We hebben geen scheve gezichten gekregen of misschien wel en heb ik er geen aandacht aan besteed. Ik vond dat in iedergeval totaal niet belangrijk. We zijn niet getrouwd om een ander te plezieren.

Ons plan is trouwens om nog wel ceremonieel te trouwen op een tropisch strand met enkel ons gezin. Wij vinden het leuk als onze kinderen dit bewust meemaken. Voor nu was dit vooral een zakelijke aangelegenheid en voegt voor ons werkelijk niks toe aan onze relatie.

Marchella vindt dit leuk.
  11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou het na de tijd vertellen en dan (een aantal) mensen uitnodigen voor een gezellig feestje. Gewoon lekker thuis.. in de tuin ofzo.

Als je het voor de tijd vertelt heb je een grote kans dat veel mensen gaan zeuren en dat dat ten koste gaat van jullie voorpret.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Hier de planning gehad om het alleen met onze beste vrienden als getuigen te doen. Gaandeweg werd alles steeds wat uitgebreider en voor we het wisten hadden we een officieel gedeelte, koffie met wat lekkers, buffet en tuinfeest. Had het niet anders gewild maar dit kwam vooral door bemoeienis van familie enz. Achteraf heeel blij met onze dag hoor ;) zou het zo op deze manier over doen!

Dus ik zou je naaste familie op een hoogste brengen en duidelijk zeggen hoe je het gaat doen. Naderhand pas de rest inlichten.

Bailey07 en kleinegup vinden dit leuk.
  13. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik zou helemaal niets zeggen...Ik zou 25 jaar later een uitnodiging sturen voor het jubileumfeest:p:D

Krullennbol, Panter, Kanarie en 19 anderen vinden dit leuk.
  14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Geen idee of het al gezegd is maar bij ons in de gemeente kan je er voor kiezen dat twee personen van het gemeentehuis je getuigen kunnen zijn, misschien is dat een optie voor jullie?

Ik zou het lekker er na vertellen, als je het er voor zegt heb je misschien kans dat ze je proberen over te halen om toch een feestje te geven of toch een receptie etc. Jullie willen ( dat proef ik uit je berichtje ) het liefst met elkaar trouwen, dan moet je dat ook gewoon doen.

15. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wij zijn getrouwd zonder gasten en getuigen, dat kan wel.
    Maar dan krijg je getuigen vanuit het gemeentehuis, dat vonden wij prima.

DastyQueen en kleinegup vinden dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij zijn getrouwd in bijzijn van naaste familie, de rest van de familie en vrienden hebben we achteraf ingelicht middels een kaartje.

17. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Zo sta ik er ook in eigenlijk. Ik heb ook totaal geen behoefte om een feestje te geven achteraf.

Maar ik ben wel bewust van de eventuele scheven gezichten, en dat maakt mij aan het twijfelen. Ik heb geen zin in een hoop heisa achteraf.

18. Marchella

Marchella Niet meer actief

Daar zou ik zelf ook bang voor zijn. Wat er voor zou zorgen dat ik niet kon genieten van (de voorpret van) het trouwen en naderhand in mijn broek zou schijten voor de reacties erop.

Ik vind het oprecht superstoer dat er hier mensen vertellen dat ze daar wel sch**t aan hebben durven hebben!

19. Treez

Treez Niet meer actief

Dat zou dus betekenen dat je tegen je zin een feestje moet geven om scheve gezichten te voorkomen? Het ligt eraan hoe erg je scheve gezichten vindt, maar ik zou dit nooit doen.

Wij hebben het verteld als een mededeling. Zo van we zijn onlangs getrouwd op de gratis morgen om onze zaakjes goed geregeld te hebben voor ons kind. Punt. Verder ook geen ruimte gelaten voor discussie of direct afgekapt ‘dit is zoals wij het graag wilden doen en wij zijn hier zeer tevreden mee’. Ik vermoed zelfs dat heel veel mensen het niet eens weten . We hebben het vooral familie en goede vrienden verteld. Inmiddels is het ook al zeven jaar geleden. De (goedkope) ring was ik binnen een maand al kwijt :|.

Manque en Marchella vinden dit leuk.
  20. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Wij gaan 8 juni trouwen in het bijzijn van alleen onze ouders. En dan uiteten met zijn 6e. De dag daarna geven we een klein feestje in een café in de buurt. Familie nodigen we uit met een kaartje om naar het feestje te komen en onze vrienden zijn allemaal op de hoogte en respecteren onze keuze om het zo te doen.

Deel Deze Pagina