kan iemand dit beantwoorden ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hoi dames
    ik zet het even hier neer want ik denk dat jullie het miss wel weten aangezien de meeste van jullie hier zwanger zijn !
    half dec (weet de datum niet meer) ben ik ongi geweest.
    was uitgegaan van een cyclus van 28 dagen en mijn ei uigerekend dat was 3 jan.
    voel mijn ei ook altijd duidelijk,12 dagen daarna had ik 4 dagen bruin verlies als ik dus een cyclus zou hebben zou die wel heel kort zijn 12 dagen toch ?
    nu is mijn vraag of het in nestelings bloed geweest zou kunnen zijn ?
    of miss heeft iemand dit voor dat je zwanger raakte ook zo gehad.
    heb wel wat kwaaltjes weet nie of ze bij een zw s horen
    vet haar
    bloedend tantvlees
    dorst
    buik krampen rechts onder ,achtbaangevoel
    vaak plassen
    na t avond eten gevoel of t eruit moet
    borrelende darmen
    op gezette buik onder in kei hard

heeft iemand dit ook gehad en kan die vertellen wat t is
    thnx

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Een cyclus loopt van de eerste dag ongesteldheid tot en met de dag voorafgaand aan je laatste ongesteldheid, daar tussenin ligt dus je ei.

Als je uitgaat van half december ongi, even als voorbeeld 15-12, dan zou je met een cyclus van 28 dagen op 12 januari weer ongesteld moeten worden. Voor zover ik kan zien, dan is dat wel heel kort op je ei van 3-1. Dus ik verwacht dat je cyclus van 12 dagen sowieso niet klopt. Of reken jij misschien alleen maar de tijd van je ei tot aan de ongesteldheid? Zo ja, dan reken je dus inderdaad niet goed.

Het zou inderdaad een innestelingsbloeding kunnen zijn... ik heb daar zelf geen ervaring mee, want ik heb dat niet gehad... maar dus wel zwanger. En de rest van de kwaaltjes... ja het zou kunnen, maar dat weet ik ook weer niet zeker.

De makkelijkste oplossing is om een zwangerschapstest te doen.

3. happymama

weet dat ik toen uitgerend had dat ik 3 jan mijn ei zou hebben ben toen 6 jan onges geworden dacht ik t was bruin verlies en duurde 4 a 5 dagen . ben toen opnieuw begonnen met tellen zou nu 2 feb ongi moetten worden .
    maar t gaat er mij om dat ik die 12 dagen van de eerste dag dat ik ongi werd tot 6 jan zal s ff terug gaan zoekken in datums

nou ff kijkn 22 dec ongi
    3 jan eisprong
    6 jan bruinverlies 4 dagen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan nooit van de datum van je eisprong uitgaan, ook al denk je hem te voelen, tenzij je daar teststaafjes voor hebt om je vruchtbare dagen te meten.
    Ik dacht ook dat ik m'n ei altijd zo goed voelde, maar ik ben toch echt op een heel andere dag bevrucht!

Maar als je uitgaat van een cyclus van 28 dagen en de eerste dag van je laatste menstruatie was 22 december, dan was je vruchtbaar tussen 2 en 5 januari en zou je 19 december weer ongesteld moeten worden.

Dat ben je dus niet geworden? Dan ben je nu 4 dagen overtijd en zou je een zwangerschapstest kunnen doen.

Je zou 4,5 week zwanger kunnen zijn, maar dat bloedende tandvlees heeft daar niks mee te maken hoor! Buikpijn, veel plassen en opgezette darmen had ik ook met 4,5 week.

Ga maar een testje doen, dan weet je het! ;)

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier wel bloedend tandvlees aan het begin van de zwangerschap hoor, bij de vorige ook.
    wil je niet blij maken met een dode mus, maar dat kán een van de symptonen zijn. maar het kan net zo goed dat je een griepje te pakken hebt. een test zegt idd het meeste ;)

6. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    Lisa.. het zou heel goed kunnen...
    Testen, meid!

7. happymama

heb getest hoor !
    nou hij was negatief
    maar ik wacht nog even af ik ben na het bruin verlies opnieuw gaan tellen en nu zou mijn nod 2 feb zijn.
    als ik dat niet word test ik t nog een keer
    sinds 2 dagen ben ik ook echt misselijk maar verder niet ziek .
    ik w8 evenn af als ik meer weet horen jullie t

8. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bruin verlies mag je niet als een menstruatie rekenen, pas als het helder rood is.

9. happymama

haha nee dat wist ik toen nog helemaal niet hahaha ene ben blond
    maar weet t nu dan zou ik flink overtijd zijn .
    test was wel negat

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    is dit je eerste ronde na stoppen pil?
    dan is het een hele grote mogelijkheid dat je aan het ontpillen bent.

mijn 1e ronde na pil duurde wel 99 dgn.

succes

11. Ocean31

Ocean31 Lid

20 jan 2009
    20
    0
    0
    Hallo!

Ik had precies hetzelfde de 1e maand na het stoppen met de pil had ik na ongeveer 2 weken ook bruin verlies. Ik moest toevalig naar de huisarts voor iets anders en heb het gelijk gevraagd. Ze zei dat dit normaal is. Je licham heeft een tijd nodig om de hormonen-huishouding weer op peil te krijgen en kan het voorkomen dat je wat "oud" bloed verliest. Ik ben begonnen met tellen vanaf de keer dat ik weer "normaal" ongesteld ben gewoorden. Dus de eerste keer telde niet in mijn geval.

Succes!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

bloedend tandvlees hoort wel bij de zwangerschap. Je krijgt meer bloed zodat je tandvlees meer en sneller kan bloeden.

Maar ik weet ook niet of je zwanger bent. Het kan. Het beste kan je een test doen die is de enige die je zeker kan zeggen of je zwanger bent.

Succes met testen!ik hoop da het raak is :D

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je krijgt zeker meer bloed; wel 1,5 liter, maar natuurlijk nog niet een paar dagen na de bevruchting.
    Nu met 24 weken heb ik nog geen 1x last gehad van bloedend tandvlees, is natuurlijk ook maar net hoe je je gebit onderhoudt! ;)

@TS: Als je trouwens last hebt van je gebit, is het raadzaam om alvast naar de mondhygieniste te gaan, want bij aandoeningen van het gebit heb je een 3 tot 7x hoger risico op vroeggeboorte!
    Behandeling tijdens de zwangerschap waarbij ze echt in je tandvlees gaan zitten poeren, kan je overigens beter na het eerste trimester laten uitvoeren, want de bacterien kunnen in je bloedbaan komen en zo de ontwikkeling van de baby verstoren.

14. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Ik ken al je kwaaltjes.
    Als je nou weer een test doet en hij is weer negatief zou ik toch even de huisarts bellen voor een verwijskaart voor de gyn.
    Ik heb een keer een lege vruchtzak gehad. Misschien dat er wel wat in had gezeten, ik had wel hcg, maar er was op de echo niets meer te vinden.
    Wil je niet ongerust maken, er zijn zat meiden die pas laat positief testen, maar t is ook beter als je t weet dat er iets niet goed zit.
    Hoop voor je dat er straks 2 streepjes staan!

15. happymama

ik weet t ff allemaal niet. heb er miss helemaal naast geteld als ik goed geteld heb zou ik 2 feb ongi moetten worden dus w8 ik dat nog ff af.
    als ik het verkeerd geteld heb betekend t da ik nu 4 weken zwanger zou zijn ongv maar test was nog negatief dus w8 ik even die 2 feb af

16. happymama

even een update nog van het gevoel

vanmiddag is de buikpijn in de onderbuik weer op komen zetten en last in mijn onder rug allebij aan de linker kant . ook veel witte afscheiding
    toen net begon mijn tandvlees ineens hevig te bloeden voelde t gewoon lopen bah smaakt ook zo goor !
    heb ook weer een beetje een zeurende hoofdpijn .
    hoop niet dat de duivel eerder komt ! hoop dat ie helemaal niet komt !

Deel Deze Pagina