Wij zijn gister naar het gemeentehuis geweest, mijn vriend heeft ons kind erkend. Na de geboorte moeten we dan weer naar het gemeentehuis ook om gezag aan te vragen. Op zich allemaal niet zo ingewikkeld. Maar toch hebben we het idee gekregen om te gaan trouwen. Niet zozeer voor ons kleintje, maar dit is iets wat we al langer wilden. Ik vind het ook een fijn gevoel dat we allemaal dezelfde achternaam hebben dan, maar dat is iets emotioneels, rationeel weet ik ook wel dat het niks uitmaakt. Het is allemaal goed geregeld. We zouden dan klein willen trouwen met onze familie en getuigen en dan in het najaar of volgend jaar voorjaar een feest geven voor onze familie en vrienden. Zijn er meer mensen die hier over hebben nagedacht? Groetjes, Sam
Wij willen ook erg graag trouwen, maar ik wil niet zwanger trouwen. vriendlief moet dus nog even geduld hebben
wij gaan wel trouwen op 10 april. Het is makkelijker met alles regelen, en ik wil ook alle 3 dezelfde achternaam straks We houden het nu ook klein en over een tijdje het feest enzo.
Wij gaan trouwen als ik 25 weken zwanger ben. (Dus in mei ) Dit vanwege ongeveer dezelfde redenen en omdat ik graag getrouwd een kindje wil krijgen + dezelfde naam wil dragen als mijn kind. Omdat mijn vriend in een groot Hotel werkt krijgen we het feest zo goed als gratis, dus we plakken er een groot feest achteraan. Drinken kan ik niet, maar dansen wel.. .Dus word een topavond!
Wij gaan ook trouwen, op 8 mei. Ook omdat we dan allemaal dezelfde achternaam hebben en we hebben dat gezag nog niet aangevraagd. Dus dat is dan allemaal beter geregeld met de kids.
Wat fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn! Wij wilden eigenlijk trouwen in Frankrijk, maar ik denk dat september nog te vroeg is om feest te geven aangezien ik in augustus ga bevallen. Daarna is het daar ook niet meer zo'n mooi weer, dus heeft het geen toegevoegde waarde meer. Hebben jullie nog leuke knusse originele ideeen voor een feest met een beperkt clubje mensen (ongeveer 50)? Liefs, Sam
wij gaan trouwen 10 juli. we hadden het al een tijdje in ons hoofd. maar nu dat er weer een kleintje op komst is willen we toch dat we dezelfde achternamen dragen. dus dan maar even wat eerder trouwen. maar ik ben er van overtuigd dat het een dag gaat worden om nooit te vergeten
Wij zijn er ook over aan het denken, alhoewel mijn vriend en ik totaal niets hebben met trouwen, is het in veel gevallen gewoon 'handig'. Komende week gaan we eerst naar het gemeentehuis voor de erkenning en dan zien we verder wel.
Jasmijn was precies 7 weken oud toen wij gingen trouwen. Ook klein gehouden, maar mijn vader had heel veel voor ons geregeld waardoor het uiteindelijk toch nog behoorlijk groots werd allemaal. Helemaal super. Wij hebben het zo besoten omdat Jasmijn tussen 2 uitzendingen in geboren werd (man = militair) En wilden voordat hij weer weg ging alles op z'n best geregeld hebben, vandaar. Maar het was helemaal goed zo.
Wij gaan ook trouwen in juni/juli denk ik ergens. We maken er niets speciaals van, gaat gewoon om het kindje
Wij gaan volgend jaar augustus trouwen, dan is de kleine een jaar en een maand.. Hij heeft me in september al ten huwelijk gevraagd en we hebben expres besloten om twee jaar later pas te trouwen omdat we graag (als het mocht lukken) eerst een kindje wilden krijgen..En zwanger worden is intussen gelukt
wij hebben er ook over nagedacht maar ik wil niet met een dikke buik trouwen. dus een compromis gesloten en we gaan voor geregistreerd partnerschap. alles goed geregeld voor mijn vriend en kleine en dragen we alle 3 dezelfde achternaam. trouwen doen we dan in de toekomst gezellig met de kleine erbij
Wij hebben ook gekozen voor geregistreerd partnerschap. Dit is eigenlijk hetzelfde als trouwen het is alleen wat minder poespas. We willen nu nog niet trouwen omdat we het al helemaal voor ons zien om over een paar jaar te trouwen met de kleine erbij
Zo doen wij het ook ! Ik zie het niet zo zitten om met een dikke buik te trouwen, al vind ik dat bij anderen vaak juist wel heel lief en mooi. Ik zou het super vinden als ons kleine meisje straks bruidsmeisje kan zijn... Voor nu dus even het geregistreerd partnerschap, hebben we volgens mij sowieso nodig voor ons nieuwe huis (hmmz, ik verdiep me nooit zo in dat soort dingen). Wist trouwens niet dat je dan ook dezelfde achternaam kunt nemen als je vriend? Vind ik ook wel mooi, omdat ons kindje al door hem erkend is en ook zijn naam krijgt. Anders hang ik er zo bij he
Ik ben getrouwd in mijn vorige zwangerschap toen ik 32 weken onderweg was.. Ook inderdaad vanwege de achternamen, en ik heb niets met geregistreerd partnerschap. Wij hadden 's middags een receptie in een gezellig restaurant, en 's avonds hebben we gegeten met een club van ongeveer 20 mensen (familie + vrienden).. Nu wilde ik nooit een grootse bruiloft, vind die feesten nooit echt leuk, en zeker niet als ik het middelpunt ben, dus voor ons was dit perfect
Wij trouwen ook tijdens de zwangerschap voor de wet, 17 april en 4 maanden nadat ons kindje is geboren trouwen we in de kerk en geven we een groot feest. We willen 4 maanden na de bevalling, 19 december voor de kerk trouwen zodat we het kindje ook kunnen dopen ineens...Leek ons wel speciaal...
Ik lees even mee op dit topic. Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd, de zwangerschap was een 'kadootje', maar we willen alles voor Spruitje wel goed geregeld hebben. En ook voor elkaar, mocht er onverhoopt iets met een van ons gebeuren. De erkenning hebben we iig al gedaan, maar moeten nog z.s.m. na de geboorte een verzoek indienen bij de griffie van de rechtbank om ouderlijk gezag te regelen. Nou kan dat simpeler volgens mij, door trouwen of geregistreerd partnerschap. Ik ben echter niet zo van het trouwen, dus als het al gebeurd willen we het alleen als formaliteit houden. Ik hou in ieder geval mijn eigen naam. Het gaat me er louter en alleen om dat voor mijn kindje en mijn partner de boel goed geregeld is. Maar ben benieuwd naar jullie plannen....
@Miffy77: ik wist het ook niet van de achternamen, maar op Postbus 51 kan je veel informatie vinden. Ik had net zoals jij het idee dat je er dan maar een beetje bij hangt , wat ik maar wijt aan de hormonen want daarvoor interesseerde het me niet zoveel. Bij de erkenning van de vrucht hebben we gelijk de ondertrouw geregeld en daar heb ik een formulier ingevuld met welke achternaam ik wil dragen. Alvast veel plezier bij het registreren en natuurlijk het mooiste, de geboorte van je kleine! (dat geldt natuurlijk ook voor de andere dames )