Hallo zwangeren, er zijn al verschillende topics over mijn koptekst alleen gaat het dan (wat ik heb teruggevonden dan) over hoe groot de buik van de zwangere is. Je raadt het misschien al..... ik krijg zoveel opmerkingen van; Gut wat heb je een kleine buik; wat een kleine buik voor 25 weken; mijne was veel groter hoor enzovoort enzovoort. Ik word hier zo verdrietig van en weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen dus lach ik maar een beetje en haal mn schouders op. Eigenlijk wil ik schreeuwen en zeggen dat ze normaal moeten doen omdat het pijnlijk is. Ik word er ook erg onzeker van. Ik ben van nature heel slang 1.75 en 55 kg (eigenlijk te mager volgens bmi geloof ik) dus ik vind dat ik best een behoorlijke buik heb voor mijn doen en ik ben er ook onwijs trots op en pronk ermee. Zijn er meerderen die zich zo opgelaten voelen over hun "te kleine" buik (volgens anderen dan) Lieve groet Anita
nee hoor meid, laat je niet gek maken. Ik ben over de gehele zwangerschap net 800 gr aangekomen, ik had een heel mooi buikje, er kwam een heerlijk meidje uit van 3250 gr. is nu 15 mnd en 11.300 gr en 81 cm groter dan menig ander kind wiens moeder tientallen kilos was aangekomen tijdens de zwangerschap. je moet maar zo denken, wat er niet aankomt, hoeft er straks ook niet af, en daarbij de kleine pakt gewoon datgene wat hij of zij nodig heeft van jou, daar hoef jij toch echt niet voor 2 voor te eten hoor. bij de 1e was ik ook weinig aangekomen (net 2 kl) en toen waren van die wijde truien in, liep ik op een gegeven moment trots achter de kinderwagen werd me gevraagd van wie de kleine was omdat niemand me zwanger had gezien boeiuh ik kon wel weer mijn kleren aan die ik al lang niet meer aankon gewoon lekker van genieten zou ik zeggen (uit eigen ervaring tot 3x toe)
Laat je niet gek maken hoor. Ik hoor ook nu nog steeds dat mijn buik besheiden is. Dat sommige vrouwen deze buik al hadden met 20 weken. Ach mijn vriendin had een buik drie keer zo groot maar had nwijs veel vruchtwater. Als je in mijn album kijkt kan hem zien en ik vind hem niet klein hoor. Bij mijn dochter had ik helemaal niks en nu ben ik bijna 16 kilo aangekomen waarvan het meest vocht is. Laat ze maar lekker praten hoor. Ik weet het het is niet leuk als mensen dinegn erover zeggen. Sommige staan ook raar te kijken als ik zeg dat ik nog officieel 1 week moet.
Ach joh, als je daar al druk om maakt...Ik had ook een kleine buik tijdens mijn zwangerschap en vond het alleen maar prima. Ik kon tot 42 weken gewoon zelf mijn veters strikken en nog veel meer wat andere hoogzwangere vrouwen niet meer kunnen en dat vind ik veel gaver.Zo kun je het ook bekijken. En ik kreeg ook opmerkingen over mijn "te kleine" buik. "Nou en?" dacht dan. Er is wel een baby van 4 kg eruitgekomen en binnen een paar weken had ik weer een platte buik, dus het zal allemaal wel! Laat je niet gek maken hoor!
Ach joh iedereen moet altijd wel wat te lullen hebben. Mijn buik was weer "te groot" volgens iedereen. Toen begon iedereen te praten dat hij nog niet ingedaald was. Dat was hij al wel, maar anderen wisten het schijnbaar beter. En nu komt mn baby niet volgens weer anderen, omdat jongens altijd later zijn. Ik luister er maar niet meer naar.
Dat is ook zo, het lijkt wel nooit goed te zijn hae?! Maar toch ik moest het gewoon even kwijt want als je geregeld zulke dingen hoor wordt je er op den duur gewoon echt scheitziek van (ik tenminste wel) Aankomen is normaal, nu zo'n 6-7 kg en het zit ook lekker op de heupen, billen borsten en gezicht. Ik vind het niets erg hoor helemaal niet. Met mijn vorige zwangerschap was het er allemaal zo vanaf. En niet dat dat uitmaakt (desnoods blijft het zitten, je weet waar het van komt) Ik vind het gewoon bezwaarlijk dat een ander niet doorheeft dat je er iemand mee kan kwetsen (ookal is het iemand zijn mening) en dat terwijl een zwangere er natuurlijk al lekker gevoelig voor is hae (hormoontjes) hahahaha BEdankt voor jullie reacties
Ja leuk he die hormonen. Nu begin het zat te worden dat mensen vragen hoelang ik nog moet. Of ik al bezig ben. Pffff ik zeg nu ook als ze het vragen dat het nog maximaal 3 weken kan duren. Misschien zeg ik volgende keer wel nog maximaal 8 weken. Kijken wat ze dan doen
ja de opmerkingen kunne soms erg verkeerd vallen he. ik bent tot nu toe ook nog niks aangekomen, en sommige zeggen ow je begint te groeien je bent cker pas zwanger ik zo nee ben al bijna op de helft. ow ik was dikker ja en. en dan ja je komt niks aan je moet wel eten hoor. nou ja ik laat de mensen maar lullen en dat moeten we allemaal doe
Sommigen vonden mijn buik klein, anderen vonden hem groot. Veel mensen lullen maar wat. Je buik is vast hartstikke mooi!
@mimi ik ben er ook trots op hoor, en ja er groeit toch een mensje in dus logische dat we dikker worden meiden!
Vind ik ook de ene heeft een dikke buik de ander niet. In het begin werd ik er heel onzeker over maar als ik kijk naar mijn schoonzusje en schoonmoeder hadden hun ook bescheiden buikjes. Hier hou ik mezelf maar voor dat degene die zeggen dat hun buik met 20 weken net zo dik was dan mijn buik nu dat ze gewoon dik waren. Hahaha ach ik weet dat ons kindje erin zit en hoe groot of klein mijn buik ook zou zijn. Ik ben er ook trots op. Jammer genoeg is het meeste in de winter dus echt pronken kon niet maar nu het warmer word wil ik hem nog wel laten showen met open jas
@mini dan hoop ik dat het nog snel warmer wordt en dat je hem nog kan showe ik kan dat gelukkig wel als het mooi weer wordt!
Nee idd, maar goed het is fijn te lezen dat ik niet de enige ben die zich daaraan stoort. Ookal weet ik beter, als het mensje maar goed genoeg groeit! Misschien zijn ze wel jaloers
dat gevoel van gekworden ken ik wel ja. iedereen vind mijn buik zo megaaa groot.. terwijl ik het een normale buik vind ( bij nr2 was die veel groter).. erger me er gewoon aan dat men niet normaal kan reageren.. dan is die te klein, dan is die te groot met allllllllllltijd de vraag erachter aan van.. zeker 2ling he? zelfs mannetje ( word zijn 1e) zei vandaag de woorden van.. op werk lopen ook paar zwangeren rond, die zijn zo slank met een klein bolletje... grrrrr ben het zat maar steeds uit te leggen dat beeb bij mji niet zoveel ruimte heeft omdat ik al stukje kleiner ben.. en dat ik veel slappere buikspieren heb na eerdere bevallingen. pfff... viel me nog mee dat ik niet van mensen et horen kreeg dat ik wat minder moest eten of zo..
Eigenlijk zouden we een zin moeten verzinnen die de ander (die dus de rotopmerking maakt) met de mond vol tanden doet staan en zich lullig voelt. Heb jij een idee?
Zou wel leuk zijn ja. Vandaag vroeg een colega van mij ook hoelang ik nog moest. Ik zei officieel nog 1 weekn. Stond ze me ook raar aan te kijken. Heb je ook niet veel buik. Ik zei al dat dat kwam omdat ik mijn buik inhield. Ik vond het wel leuk hoe ze toen keek. hahaha wist even niet hoe ze moest kijke. Ze keek echt zo van meen je dat nou. Hahaha mijn andere colega wist allang dat ik een grapje maakte. Ik vond het zelf welleuk
hahaha ja: Ik hou me buik in! Of: ik zet me buik uit! (voor de grote buiken onder ons ) hihi hij is leuk of: bij mij is alles in proportie hahahaha lol ps konden jullie net ook even niet op de pagina komen?
Ja ik deed er 20 minuten over voordat de site het weer deed. Ik dacht dat het aan mijn computer lag maar verder kwam ik overal op behalve hier.