Hey meiden. Ik kom me hier ook maar even melden Datum is er nog niet, verlovingsring ook nog niet. Maar we zijn ons wel aan het oriënteren Wij zitten alleen ermee dat we geen enorm budget hebben. Dus ik vroeg me af of er hier ook meiden zijn die met een klein budget gaan trouwen of getrouwd zijn?
@Nessa88, welkom! Leuk het wordt al wat drukker op dit topic! Hoe lang zijn jullie al bij elkaar? Ook een zwangerschapswens? Je kunt idd net zoveel geld eraan uitgeven als je zelf wilt/kan.. In mijn woonplaats is nu een supermooie winkel geopend met enkel trouwjurken tot 750 euro, loopt heel goed. Daarnaast is een winkel met de duurdere trouwjurken. Wij hebben save the date kaartjes verstuurd bij onze kerstkaart en als trouwauto gaan we een goede vriend vragen of mijn schoonvader. Wij hebben een lijstje gemaakt met dingen waar we ons inziens op kunnen besparen en is best leuk als dat dan ook lukt. Veel succes met de voorbereidingen! Gr. Linda
Dank voor je welkom! wij zijn inmiddels 3 jaar samen en hebben een zeer grote kinderwens. We hopen in het voorjaar van 2012 te trouwen dus ik heb nog wel even om te sparen en te plannen Slim om je kaartjes tegelijk met de kerstkaarten te doen. Scheelt weer postzegels. En zo'n winkel zit hier inderdaad ook in de buurt dus daar ga ik zeker een bezoekje aan brengen.
Het is heel prettig om een jaar te hebben om alles te bedenken en te plannen! Hadden wij ook en dan kan alles lekker op je gemak. Wij zijn in mei 8 jaar samen en ben nu 23 dus was er vroeg bij. Op 16 feb gaan wij in ondertrouw, volgens mij moet het 2 maanden voor je huwelijk maar dat weet ik niet meer zeker. Volgens mij is het niet meer dan een handtekening zetten en wat formulieren inleveren. Wij hebben zelf kaartjes gemaakt en zullen ze denk ik in februari/maart gaan versturen. Hoelang van te voren sturen jullie de uitnodigingen? Onze dag gaat er voor zover we nu weten zo uitzien: Aankleden en optutten Foto's maken (ook met mijn paard erbij) Gasten verwelkomen BBQ bij mijn ouders 19.00 vertrek richtig de trouw en feest locatie (Oude boerderij, trouwen in de tuin en feest in het koetshuis. 20.00 Trouwen 20.45 Begin feest.
Ja heerlijk alles op ons gemak en daarnaast hoeven we dan geen hele dag voor een hoop mensen te zorgen omdat onze familie allemaal van ver komt.
Ik ben nu alweer 1 jaar en 3 maanden getrouwd. Meiden, het is zo voorbij dus geniet van de voorbereidingen. Ondertrouw moet gebeurt zijn 2 weken voor de bruiloft. In sommige gevallen moet je voor ondertrouw papieren regelen, maar bij ons regelde het gemeentehuis dat voor ons (helaas moet je hier wel weer voor betalen). Wij waren expres vroeg in de ochtend in ondertrouw gegaan. Stelde niets voor eigenlijk en de rest van de dag hebben we geklust in ons huisje. Wel zo prettig als je een vrije dag voor ondertrouw krijgt.
@Linnie: Dank je wel! Had hier al even niet meer gekeken, dus niet meer gemeld dat ik zwanger ben. Ben er zo blij mee! Nu is het alleen wel hopen dat ik m'n jurk straks nog pas Heb de 21e een afspraak om m'n jurk opnieuw te passen met een nepbuik, dan gaan ze kijken hoever deze uitgelegd kan worden. We hebben gisteren de definitieve uitnodiging ontvangen, hij is echt super gaaf! Alles gaat nu wel snel, nog minder dan 3 maanden! We houden het klein, geven geen feest. Is nu maar goed ook met m'n zwangerschap... Iedereen veel plezier met regelen!!!
TJ82 hoe is het met je trouwjurk gegaan? Ben heel benieuwd... Wederom hebben we het deze ronde stiekem weer geprobeerd... M'n jurk is al besteld en stel het lukt dan ben ik 14 weken met trouwen... Ook ben ik benieuwd naar je uitnodiging... zelf moet ik er nog helemaal aan beginnen, en ben een beetje inspiratieloos... Iemand anders nog een leuk idee / ontwerp / tekst!!? Ik hoor het graag!
Wij hebben de uitnodigingen zelf gemaakt via Albelli. Ik heb een foto gebruikt van onze handen in het zand. Zijn linker en mijn rechter, zo zijn we samen één. Ik vind het erg leuk geworden maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Ook kun je er voorbeelden vinden. Spannend hoor, stel nou dat... Dan moet je jurk worden aan gepast
@nessa, wat vind je een klein budget??? Wij zijn 1.5 jaar geleden getrouwd voor in totaal 4000 euro met alles er op en er aan... Maar we hebben wel ipv een feest een receptie van 2.5 uur gegeven... Vond ik lang genoeg hahaha scheelt sowieso kosten van muziek etc!
heey hoi!! nou wij hebben eigenlijk gewoon besloten om te gaan trouwen hihihi romantisch of niet dan?? t komt eigenlijk meer bij mij weg, onze dachter heeft de achternaam van mn vriend en we zijn nu in blijde verwachting van de 2e en ik wil graag OOK zijn achternaam alleen om t gevoel nog completer te maken en een echt gezinnetje zijn!!! dussss 13 mei gaan wij trouwen met een groepje gasten van 26 a 28. daarna een zaaltje waar we een warm en koud buffet krijgen en dat duurt tot ong. 19:30 dan gaan ze mee naar huis voor n borrel ofzo!! wel leuk toch! en budget houden we zo een beetje binnen de perken!! iedereen die ook gaat trouwen veeel plezier!!