Meiden, Het lijk me gezellig om een groepje te krijgen voor mama's met kindjes tussen de 1 - 2 jaar die erg slecht slapen.. Kunnen we elkaar ondersteunen etc.. Er bestaat al een club. Daar praat ik af en toe mee maar die meiden praten natuurlijk al heel lang met elkaar! Wie lijk het leuk?? Ik zal eerst zelf beginnen. Mijn zoontje is 17 maanden geboren op 6-6-2009.. Hij heeft tot 4 maanden heel goed geslapen en toen begon het. Eerst alleen speen erin, daarna ging hij wel verder slapen. Maar het werdt van kwaad tot erger .. We sliepen soms 3 uur op een nacht en liepen maar rondjes met m. We zijn toen bij een homeopaath terecht gekomen. Die zei dat hij druk was in zijn hoofd. Dat kwam doordat hij met de vaccuum geboren was. Hier heeft hij pillen voor gekregen en toen ging het echt een tijd goed!! Nu is hij 17 maanden en komt alweer 3 weken standaard snachts en wil hij perse bij ons in bed.. Eerst was hij gerust 2 a 3 uur wakker.. Nu slaap hij snel weerin. Soms kan ik m overleggen in zijn bedje.. Tis best wel lastig allemaal.. We moeten nog eens zien hoe we hier uit komen..
Hoi jann, ik kan er wel over meepraten, we hebben ongeveer even oude kindjes, ik een dochtertje. 17 maanden ook. Haar eerste jaar heeft ze snachts niet goed geslapen.. onduidelijk wat het nou was. Het is iedere week maar weer aankijken hoe de nachten gaan.. Het is zo vervelend he... je komt er zelf gewoon bijna niet bovenop en het slechte slapen breekt zo op..
Hoi! Ik praat graag met jullie mee. Elke nacht zonder onderbreking door onze dame (22 maanden) is voor ons een geschenk. Het is nu weer even erger en ik ga maar weer uit van een sprongetje. Ze wordt vaak wakker omdat ze haar speen of knuffel niet kan vinden. Of ze heeft heel erge honger. Nu er over een half jaartje een tweede kindje komt, wil ik niets liever dan dat de oudste wat beter gaat slapen. Het begint me nu ook echt op te breken. De laatste dagen zelfs zo erg dat ik me echt wel eens afvraag waarom we toch ook weer zo graag een tweede kindje wilden .
Wat hier nog het beste werkt is na zeker weten dat er niets aan de hand is laten huilen. Het is erg moeilijk maar dit werkt meestal wel na een paar nachten. Ik denk dat het meeste dromen is/zijn en speen kwijt.. Hoe slapen ze bij jullie overdag?
Ik had er net een topic over geopend hier: Ik doe ff copy pasten anders moet ik t weer opnieuw typen Ik moet even klagen... Onze dochter wordt sinds een aantal weken regelmatig 's nachts wakker, soms 1 keer soms 3 keer. Ze wil dan absoluut niet meer in bed liggen en huilt net zo lang, tot ze helemaal overstuur aan het krijsen is (ik wacht soms om te kijken of het overgaat) en dan zodra ze beneden is met mij, is het goed. Ze speelt dan vrolijk en knuffelt en is aan het brabbelen... als ze dan een half uurtje daarna wat gedronken heeft laat ze zich ook weer in bed leggen en pakt ze haar duimpje gewoon... soms slaapt ze dan in, soms wordt ze na een uur weer wakker en begint het weer van voren af aan... Ik heb dus inmiddels flinke wallen onder mijn ogen, vannacht was het half drie/ drie uur eer ik sliep... Het eerste jaar heeft ze echt elke nacht doorgeslapen, dus wij zijn ontzettend verwend geworden... Aangezien ze normaal wel gewoon doorslaapt, en ze geen fysieke klachten heeft (niet te koud, geen koorts, geen poepluier etc), vraag ik me af of het te maken heeft met de 14 maanden sprong. Voor de rest is ze superlief, alhoewel ze de laatste weken ook wat jengeliger is overdag (pruillipje etc.) maar daar schenk ik dan niet veel aandacht aan en dan is ze vanzelf weer braaf. Herkennen jullie dit van de 14 maanden sprong?? En wat betreft het laten liggen huilen trouwens, ik vind dat ontzettend moeilijk. Zeker omdat ze normaal gesproken gewoon doorslaapt, kan ik het erg moeilijk over mn hart krijgen om haar dan maar te laten liggen huilen. Bovendien, heb ik het wel eens geprobeerd, en ze gaat dan steeds harder en steeds zieliger huilen, waarna ze op een gegeven moment helemaal gaat hyperventileren.
@ All: Balen dat jullie hier mee kunnen praten @ Djools: Hoevaak kom je dochtertje nu nog snachts? Of is het wisselend? Joas slaapt goed overdag. Ik laat m nu korter slapen heb het idee dat hij niet meer moe is voor de nacht. Nu ik dat doet, valt hij wel gelijk weer in slaap als hij wakker wordt snachts en voorheen was hij gerust 2 - 4 uur wakker. @ Jules: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind het knap dat jullie er voor gegaan zijn. Wij zijn er ook voor gegaan maar ik zie er best tegenop!! @ Mamatobe: Ik had je topic gezien, ik dacht laat ik een algemene openen. Kunnen we event. verhuizen naar clubs als we een leuk clubje hebben.. Kunnen we elkaar steunen. Heftig he.. Gelukkig slaap Britt wel weer gelijk in na haar ritueel, maar ze is er gewoon aan gewend allemaal denk ik.. Dat is bij ons dus ookz o!
mijn zoontje is 23 maanden. Ook altijd slechte slaper geweest. 4 maand lang eczeem daarna 4 maand ooronsteking. Dus daarna wilde hij niet meer slapen. Sinds 3 dagen nieuw beleid (er niet meer bij zitten want zaten er zo een uur bij tot hij sliep) gaat vrij goed. Even geen tijd en energie om bij te lezen en te reageren. Kom nog een keer terug. voor vragen (alles geprobeerd en hebben hier nu (afkloppen want is pas 3 dagen wat betreft in slaap vallen) een redelijk goede slaper
Dat is ook een goed idee, korter laten slapen overdag! Ik denk dat ik dat ook ga invoeren. Ze slaapt nu vaak 's middags nog 2 a 3 uur! Maar als we haar dan wakker maken, misschien slaapt ze dan 's nachts wel meer. Ik vraag me af, hoeveel slaap hebben ze nu nog nodig per 24 uur???
goed idee. mijn zoon wordt elke nacht tussen 2 en 4:30 wakker, soms blijft wakker tussen deze tijden. maar het was erger.inderdaad vanaf 4 maanden oud begonnen. maar het gaat steeds beter.
@ Joja: Heftig joh!! @ Mamatobe: Ja hij sliep van 1 -4 en dan moest ik m echt wakker maken. Nu gaat hij pas tegen 2 uur naar bed tot 3 uur/half 4.. Kben nu hard aan het schoonmaken dus nu heb ik echt mn tijd nodig kga snle verder!!
Oh mag ik ook meedoen? Had van het weekend dit topic geopend omdat we het ook niet meer helemaal trokken: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/237860-help-slaapdrama-dochter-18-maanden.html En het is zo frusterend om het er soms met andere moeders/vriendinnen over te hebben waarvan de kids wel goed slapen want die hebben meestal ook niet echt advies en vinden je maar 'zeuren' als je weer over slaapgebrek begint... Count me in dus!! In het topic lees je dat de eerste nacht goed ging maar vannacht ging het weer minder, jammeren rond 4 en 5 uur maar niet gegaan totdat ze om 530 niets meer wilde. Ik weer op het matrasje ernaast en toen wilde ze alleen mijn hand vastpakken, grrr, normaal slaapt ze zo weer in. Gelukkig na 7u nog wel geslapen tot uurtje of 9u maar ja, het hakt er weer in zeg maar!
@ Meril: Tuurlijk praat gezellig mee.. Ik had je topic gelezen ja.. Maar er zijn zoveel topic over kindjes die slecht slapen, kdacht open ik er gewoon 1. Je ben gewoon kapot op een gegevende moment he! Hoeveel werken jullie nog? Ik gelukkig nog maar 1 dag.. Mijn man werkt 55 uur in de week, dus die wil ik niet het bed uit hebben snachts. Hij heeft echt zijn rust nodig. Dus ik ga er meestal uit of ik dump mn man op het logeerbed. Maar ik vind dat helemaal niet leuk
Ik werk 32 uur per week. Met het huishouden er bij, een stressvolle baan en een man die ook gewoon 5 dagen per week werkt, hakt een paar gebroken nachten er meteen hard in hier.
Thanks maar ik denk dat het voor iedereen even zwaar is, of je nou buitenshuis of thuis werkt. Het blijft vermoeiend! xxx
Ik werk ook nog 32 uur, waarvan 1 dag thuis. Met aan actieve peuter van 1,5 is dat echt niet meer te doen dus ga vanaf volgend jaar een half dagje thuis ipv een hele...Hubbie werkt 38 uur en is 1x in de 2 weken thuis. Ben soms ook wel 'blij' even op het werk te zitten hoor, vooral ls ze chaggi is na een raar nachtje!
Ja maar ik heb voor jullie allemaal respect die nog 32 uur werken.. Wat knap. Ik werk maar 12 uur. Dat is 1 dag in de week en 1 weekend in de 4 weken. Mijn man werk meer dan 55 uur in de week. Zijn julle kindjes allemaal lief gaan slapen?? Hier wel.. Meestal wordt hij snachts wakker... We zien het wel!
Hier sliep mevrouwtje om zeven uur, maar om negen uur werd ze weer huilend wakker. Flesje gegeven, en nu ligt ze er weer in sinds een kwartier.. op hoop van zegen dat ze blijft slapen
Hier lag hij om 8 uur en slaap nog steeds. Meestal wordt hij rond 12 uur wakker. Hebben jullie een lampje bij m aan op dekamer?
hier meestal tussen twaalf en een dat ze wakker wordt. Wij hebben het licht op de gang meestal aan en in haar deur zit een glazen raampje waar dan (zacht) licht door heen komt...