Relatietherapie?

Discussie in 'De lounge' gestart door shahrazed, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er hier mensen met ervaringen met relatietherapie? Mijn man en ik denken er al n tijdje over om voor een aantal zaken waar we iedere keer terugkerende conflicten over hebben, relatietherapie te gaan doen. Maar ik heb geen flauw idee wat dat precies inhoudt. Hoe je dat regelt. Wat het kost en of je het zelf moet betalen of niet.

Dus vandaar mijn vraag. Wie heeft er ervaring mee? Heeft het jullie geholpen? Hoeveel sessies moet ik ongeveer aan denken en hoe zit het met de kosten?

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik denk dat dat zo verschillend is dat kan niemand voor je zeggen hoeveel sessies .e.d maar heel eerlijk gekeken zie ik dat je net 3 weken bent bevallen, zal het niet ergens mee te maken kunnen hebben met het hele zwanger zijn, net bevallen dat je wat problemen tegen komt want ik zeg je die komen bij heel veel mensen voor in DIE periode, ik neem aan als je dit gevoel al had toen je nog niet zwanger was, je ook niet zwanger was geworden dus toen zal het wel beter zijn gegaan toch (even nuchter denkend)

Dus ik denk dat gewoon goed met elkaar praten met iemand erbij altijd kan helpen maar je moet ook naar de omstandigheden kijken en bij jullie is het heel logisch dat het momenteel anders dan anders loopt toch (in elk gezin zie je dat toch wel)

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat om dingen die al spelen sinds voor de zwangerschap. Niet zo dramatisch dat we aan scheiding denken want dan waren we idd niet aan een derde begonnen. Maar goed, het is nogal een lang verhaal. Waar het op neerkomt; het idee om in relatietherapie te gaan is niet iets wat nu ineens in ons opgekomen is. Dat het een heftige tijd is nu met drie kinderen waarvan eentje pasgeboren; uiteraard.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier 1 sessie nu gehad 15 mei weer, erg goed bevallen fijne oefening meegekregen!
    Oefening is:

Niet reageren overdag op elkaars irritaties gewoon even accepteren.
    Sávonds NIET in bed 1 irritatie punt en 1 positiefpunt van elkaar benoemen!
    Daar mag je niet gelijk op reageren, eventueel de volgende dag.
    Misschien ook wat om te proberen :)

5. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar ik vind het een verstandige keus!! Ik denk dat het heel gezond is om zaken aan te pakken. Als meer mensen dat zouden doen, zouden er minder scheidingen zijn denk ik. Als jullie het nu kunnen oplossen hoef het misschien geen groot probleem te worden.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb relatietherapie gehad met mijn ex, alleen wel om andere redenen als bij jullie.

Ik vond het erg prettig. Je leert goed elkaar gedachten te begrijpen hoe de andere bepaalde dingen ziet. Ik denk dat als jullie er beide achter staan je dat gewoon eens zou moeten proberen. Baad het niet dan schaad het niet.

7. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb in 2010 relatietherapie gedaan met mijn ex, ik vond het persoonlijk wel fijn maar mijn ex had er na twee sessies genoeg van en wilde niet meer gaan (hij ging helaas lekker door met zijn affaire waarom dus een half jaar later een scheiding plaatsvond).

9. urmylove

urmylove Niet meer actief

Niet meer vergoed?

Nou ik heb via mijn huisarts een psycholoog toegewezen gekregen vanuit het GGZ. ik kon hier vrij snel bij terecht. Nu gaf de tussenpersoon al aan dat er ook relatietherapie kan worden gestart mocht ik dat willen. Dit wordt ook gewoon vergoed. En ja ik heb ook maar een basisverzekering momenteel.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wordt inderdaad niet vergoed ook niet uit aanvullende verzekeringen!

11. Triskele

ik denk dat er wel verschil in WAAR je gaat een eerstelijnspsycholoog wordt gewoon vergoed dus dan moet je gewoon daar naartoe denk ik dan...

12. Triskele

haha als ik dat zou doen sliepen we beide heel de nacht niet, ik heb liever 5 minuten ruzie dan 8-10 uur niet slapen LOL!!

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ruzie moet dus juist niet;)
    Gewoon accepteren dat diege irritant doet, sávonds erop aanspreken en maar accepteren en er natuurlijk wat mee doen;)

14. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Hier nu 3 sessies gehad en ik vind het enorm prettig...
    Je leert toch om op een andere manier te communiceren met elkaar en elkaar beter te begrijpen...
    Ik ervaar het echt tot enorm prettig tot nu toe...

15. Triskele

ruzie is een groot woord natuurlijk, gewoon even je mening uitspreken en de wereld uit werken is naar mijn mening beter dan inslikken en erop zitten broeien en zomaar accepteren en zomaar doen ligt zoiezo niet in mijn aard haha, ik moet altijd weten waarom en hoe het zit..

Dat vind ik persoonlijk normale communicatie en veel beter dan zomaar slikken en geen reactie op "mogen" geven... maar goed iedere relatie heeft wat anders denk ik nodig, dit zou persoonlijk niet voor ons werken, als ik (en mijn man) iets willen zeggen dan werken we dat de wereld meteen uit dat scheelt frustratie en dan komt er eigenlijk geen ruzie of wrijving.

Deel Deze Pagina