Hallo iedereen, wij zijn net begonnen met proberen zwanger te worden en willen ook graag trouwen volgend jaar. Omdat we hiervoor geen ruim budget hebben, houden we het heel heel klein. We willen 's ochtends vroeg trouwen (gratis) en 's avonds met ouders schoonouders en broers zussen met aan aanhang uit eten. Nu komt ons dilemma, wat doen we met de familie tussen 9.00 uur en 's avonds tot etenstijd? Mijn schoonouders wonen niet in dezelfde woonplaats, en ik wil niet van hen verwachten dat ze na het trouwen maar weer naar huis gaan en 's avonds weer komen om te eten. En het is misschien zowiezo wel een beetje raar, ook al hoef je niet ver te reizen om tussendoor naar huis te gaan. Maar ja, we willen er ook niet erg veel geld aan kwijt zijn. Ik wil wel graag wat foto's laten maken (door een bevriende fotograaf) maar wat doen de getuigen/gasten intussen, de hele dag? Hebben jullie ideeen? Zijn er meer mensen hier die geen grote bruiloft hebben gegeven? En mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was? We hebben het er nog niet over gehad met de familie, omdat ik eerst officieel gevraagd wil worden haha beetje ouderwets (1 voordeel, mijn vriend weet al dat ik JA ga zeggen) dus we kunnen ook nog niet aanvoelen wat ze zelf zouden willen. We hebben allebei geen moeilijke ouders (wel allebei gescheiden, dus in totaal 8 ouders) Groetjes
Maar hoezo vanaf 9 uur dan? Vanwege het gratis trouwen? Want daar mogen volgens mij maar twee mensen bij zijn..
Nee hoor, wij zijn ook gratis getrouwd en mochten meenemen wie we wilden.. @TS: Waarom niet een ontbijt, lunch of high tea ofzo in plaats van diner?
in totaal 4 getuigen inderdaad, ik wil mijn ouders vragen en mijn vriend de zijne, maar omdat ze allemaal hertrouwd zijn of een relatie hebben komen die natuurlijk ook mee, al mogen ze er niet bij zijn (het trouwen zelf) en inderdaad is het gratis tot 9.00 uur, is snap nu ook waarom, wat een onmogelijke tijd hahaha. We hebben er ook al aan zitten te denken om dan maar 2 getuigen van het gemeentehuis in te huren als getuigen (dat kan ook tegen een kleine vergoeding) maar dat vind ik ook weer erg onpersoonlijk. En niet leuk voor de ouders, ik weet dat ze er graag bij zouden zijn. Maar om daarvoor maar een groot feest te geven...... natuurlijk is dat wel mijn meisjes droom, maar vind het belachelijk om zoveel veel geld uit te geven.
missy29 ja ook al aan zitten denken, maar vind vriendlief minder leuk.... misschien toch maar even nog eens in de ''groep'' gooien
Hmmm okay, dan heb ik niets gezegd Ik weet niet in welk jaargetijde jullie willen trouwen en of jullie een (grote) tuin hebben? Pfoeee lastig, ik weet het eigenlijk ook niet zo goed..
Misschien bij jullie op de koffie met een gebakje en met de lunch een paar broodjes maken met eventueel soep en dan 's avonds uit eten
micchan wij hebben een balkonnetje van 1 bij 2,5 meter haha, als we heel stil staan past het misschien NET hahaha alle gekheid op een stokje... Mijn vader woont wel heel groot (boerderij) en weet zeker dat we daar een feestje zouden mogen geven in de tuin, zou ook nog een optie zijn, maar dan heb ik zoiets van: daar passen wel meer mensen in dus waarom nodigen we dan niet iedereen uit.... hahaha word het toch weer duur feestje... ENORM in dubio dus... Jaargetijde staat nog niet vast, lente of zomer gaat mijn voorkeur naar uit.
Idee voor overdag? Nou, als je toch simpel gaat trouwen en in de ochtend al, waarom ga je dan niet lekker lunchen met de groep ipv 's avonds een diner doen? Als je gaat lunchen dan hoeven ze niet heel de dag te wachten inderdaad, en als ik jou was zou in de avond lekker met mijn willen zijn, romantisch dineren met zijn tweetjes! Mijn man en ik hebben het héél klein gehouden. Zijn op een maandagochtend getrouwd, dat kostte 259,- geloof ik dat het was. Heb mijn bruidsjurkje in de uitverkoop van de Bijenkorf van mijn moeder gekregen als huwelijkscadeau. Tevens de fotograaf "gekregen" van mijn collega; haar man is beroepsfotograaf en ze wist dat we hier geen geld voor hadden, dit was haar verrassing voor ons. Verder als huwelijkscadeau van mijn vader een lunch na de huwelijksvoltrekking gekregen; met zijn tienen zijn we wezen lunchen. Ben opgemaakt door mijn schoonzus en die heeft ook mijn haar gedaan. Al met al heeft het ons dus niet meer dan 300,- gekost. Wij wilden gewoon getrouwd zijn en wel met de ouders en broers en zussen erbij, maar geen feest of iets dergelijks. Als je toch volgend jaar gaat trouwen, kun je nu iedere maand wat opzij zetten voor de lunch of het diner voor de mensen die wel bij je huwelijk aanwezig zijn? Bijv. 50,- Het eten hoeft niet duur te zijn, ligt eraan waar je gaat eten natuurlijk. En hetzelfde geldt voor de jurk bijv. Je hebt hier in Rotterdam veel van die Turkse en Hindoestaande mode winkeltjes waar je echt voor weinig geld een mooie jurk kunt scoren.[/I]
Het trouwen zelf is toch niet zo duur? Kun je niet aan het einde van de middag trouwen en dan 's avonds iets opzoeken waar je voor een leuk bedragje wat kan eten? Wij zijn op een vrijdagmiddag getrouwd en dat kostte destijds iets van 300 euro. DAt zou je misschien op het eten weer kunnen besparen?
dank jullie wel voor alle reacties zover! Jurk ben al aan het kijken inderdaad, een mooie galajurk of coctailjurkje vind ik ook erg mooi. We hebben nog even tijd om te bedenken wat we nou echt willen
Misschien eerst even vragen aan de (schoon)ouders wat ze verwachten en/of wat ze zelf prettig vinden? Wij trouwden bijv. pas om 15.30 uur maar mijn schoonouders en zwager waren wel bij het 'ophaalmoment' bij mijn ouders (11.00 uur) en daarna wat foto's samen. Toen zijn ze naar huis gegaan om zelf wat te eten en te relaxen en om 15.00 uur waren ze bij de trouwlocatie. Als je het toch anders wil: misschien een idee om een spelletjesmiddag te doen? Gezellig met de hele familie. Of je gaat naar een dierentuin ofzo en dan 's avonds lekker uit eten. Of 's ochtends na het trouwen taart, foto's maken en dan spelletjes, tussen de middag pan soep met lekkere broodjes op tafel en 's middags bowlen en dan lekker uit eten. Of iets anders leuks, ik roep nu natuurlijk maar wat.
Hou er rekenschap mee dat er in sommige gemeenten (misschien ook wel alle) het gratis trouwen wordt afgeschaft. Voor een jurk kun je ook altijd even kijken bij dreamdresses in Arnhem. Daar heeft mijn schoonzus haar jurk weg voor een goede 100 euro. Wat een collega van mij gedaan heeft na hun (gratis) huwelijk is eerst ergens een broodje gegeten en daarna een uitje gedaan (bijvoorbeeld rondvaartboot of dierentuin) met lunch (zelf gemaakte broodjes in picknickmand). En savonds bbq bij hun in de tuin. Maar het is maar net wanneer je natuurlijk gaat trouwen ik zou dit niet zo gauw in de winter doen.
jilina dat wist ik niet, dank je wel voor de tip. Ik ga dat eens uitzoeken hoe dat volgend jaar zit hier. Dreamdresses... ik ga die zeker onthouden TNX
Maar dan hoeft het toch nog niet heeeeeeeel duur? Wat dacht je van gratis trouwen om 9.00 uur, daarna een gezellige brunch met de naaste familie in die tuin (ouders/broers en zussen) gewoon een grote tafel neerzetten, lekkere broodjes, verschillende beleg, klaar, daarna gaan jullie foto's maken en 'smiddags komt de rest van de familie en eten jullie soep/broodjes, wat hapjes voor 's avonds, gezellig muziek aan en dan heb je een knalfeest! Ik geef zelf regelmatig een groot feest voor 80 mensen, dan ben ik voor een buffet + drinken rond de 150-200 euro kwijt. En je moet ook bedenken dat je van je gasten altijd een leuk bedrag krijgt, dus hoef je er waarschijnlijk niets tot weinig bij te leggen, terwijl je een geweldige dag hebt. auto: ken je iemand met een mooie auto die jullie wel wil rijden? Boeket: laat een handgebonden boeket door de bloemist maken: 20 euro. kaarten, via vistaprint Bruidskleding, via een outlet, ik verkoop zowel bruidsjaponnen als gala en cocktailkleding tegen outletprijzen ( voor vragen stuur maar pb) foto's: vraag een vriendin je kunt een topfeest hebben ook voor weinig geld hoor!
kijk zo had ik het ook nog niet bekeken. dank je wel mamabri ik ga je zeker een pb sturen. Ik denk dat we inderdaad iets meer out of the box moeten denken, en zelf creatief zijn. Ik krijg er al steeds meer zin in, vanavond mijn vriend maar weer eens overladen met ideeen
Of een lunch + Diner dus gewoon bij je vaders boerderij de bbq aansteken! En dan wel wat luxer lunchen. In die tussentijd lekker kletsen en misschien toch wat meer mensen uitnodigen? Vaak krijg je uiteindelijk een hoop geld op een bruiloft.