trouwerij bezoek 2,5 wk voor uitgerekende datum

Discussie in 'De bevalling' gestart door bolkje, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. We hebben net een uitnodiging ontvangen voor de trouwerij van de nicht van mijn man, die plaatsvindt als ik 37w en 5d zwanger ben.

Ik wil thuis bevallen.

Helaas hebben wij geen eigen vervoer en zijn dus afhankelijk van de goodwill van mijn schoonfamilie óf het openbaar vervoer. Met de auto zou het zo'n 40 minuten naar huis zijn, met OV 1,5 uur, met 3 overstappen.

Ik voel me een beetje schuldig om niet te gaan. Toen ik het er met mijn schoonmoeder over had reageerde ze heel laconiek, dat ik zo in het ziekenhuis ben... Maar ik wil niet in het ziekenhuis bevallen :$

Maargoed, wat zouden jullie doen? Toch gaan of niet? :) ik ben zo bang dat ik straks 40 minuten met weeën in de auto moet of met het OV 1,5 uur...

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #2 Hopmarjanneke, 27 jul 2013
    Laatst bewerkt: 27 jul 2013
    Ik zou het sowieso pas op het laatste moment beslissen om te gaan of niet. Je weet nu nog niet hoe je je over 10 weken zult voelen. Op zich hoef je natuurlijk niet direct dan te bevallen hè.....
    Is het een optie om evt een auto ergens te lenen voor die dag? dan ben je in ieder geval niet afhankelijk van anderen of het OV.
    Daarnaast.... ze moeten er maar begrip voor hebben wanneer je niet zou komen omdat je je niet goed genoeg voelt

Mijn stiefdochter trouwde 10 dagen voor mn uitgerekende datum. in principe had ik zullen gaan, ware het niet dat ik 5 dagen tevoren in het ZH werd opgenomen. IN eerste instantie leek het erop dat ik aan het bevallen was (alle signalen... behalve ontsluiting :$ ) bleek dat ik lichtelijk aan het uitdrogen was waardoor ik nogal ziek was. Drie dagen ZH en daarna nog extra controle's met CTG.
    Gyn adviseerde dat ik thuis zou blijven aangezien we minimaal 3 uur moest rijden voor de bruiloft. Partner is wel gegaan en ik had mn zusje en moeder thuis uit voorzorg.... uiteindelijk ben ik pas met 40+4 ingeleid (zwangerschapssuiker)

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Daar zou ik wel naartoe gaan hoor. 2,5 week voor de uitgerekende datum ben ik daar nog niet zo bang voor. En al helemaal niet dat het in korter dan 40 minuten geboren gaat worden.
    Ik zou alleen wel proberen te regelen dat je idd met iemand mee kunt rijden die dan zonder morren mee teruggaat mocht het onverhoopt toch gaan beginnen.
    Ik ben zelf met 39 weken naar een bruiloft geweest een uur verderop met de auto en m'n man was er niet eens bij. Heb wel pas op de dag zelf beslist of ik echt zou gaan, gewoon mijn gevoel gevolgd.

Op zich is het wel fijn als je weet dat er een zkh in de buurt is, zodat je in geval van nood daarheen kunt.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oh ja, en mochten jullie wel besluiten te gaan... zet dan voor de zekerheid je "vluchttas" in de auto. ;)

wij wonen nogal een stukje rijden van de familie vandaan (anderhalf uur) en wij hadden de laatste weken altijd de spullen in de auto staan.

5. Ja, dat is sowieso een goede tip, van die vluchttas! Ik hoop niet dat het zo ver hoeft te komen dat ik naar het zkh moet.... en eerlijk gezegd al helemaal niet met de reden 'ik moest persé naar die trouwerij toe' ;)

6. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik zou eigenlijk de dag zelf bekijken of ik zou gaan. Mocht je besluiten wel te gaan, kijk dat je dan een auto kan huren voor 1 dag en zorgt dat je vluchttas én Maxi Cosi in de auto hebt staan!

7. Mijn man is bezig voor zijn rijbewijs. Wel gelijk een goede reden om extra goed op te letten tijdens de lessen ;)

8. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Hmmmm dat word dan inderdaad wel moeilijk zo zonder rijbewijs hihi

9. Ja, het is niet echt de meest geweldige situatie ;) Ook niet de meest verschrikkelijke, maar ik ben nogal een control-freak en vind het een eng idee om zo afhankelijk te zijn van andere mensen. :(

10. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ze zullen het toch wel begrijpen als jij zegt dat je het na je bevalling goedmaakt?

toon iig genoeg interesse , stuur ene kaartje , geef ene kado-tje mee en vraag achteraf naar fotos etc.
    en leg uit hoe jij je voelt en wat jouw risicos zijn...

ze zullen misschien teleurgesteld zijn , maar ik kan me niet voorstellen dat ze het je kwalijk nemen.

klein baby-tjes maken voor veel mensen een hoop goed ;)

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon gaan. Je kan ook tot 42 doorlopen. Je blijft toch niet al die tijd thuis omdat het "ineens" gebeuren kan?
    Spreek af dat je alleen komt als iemand je evt meteen naar huis kan brengen. Er rijden ook nog taxi's als het moet;)
    Kind valt er echt niet spontaan uit. Zo ja dan is er een ZH in de buurt. Maar die kans is heeeeeel klein. Je voelt het vanzelf als het begint en vaak bouwt het zich op in een paar uur. Tijd genoeg om naar huis te gaan. Ik ben nu 40 weken en van de week nog naar strand geweest, 1 uur verderop. Zag er eerst tegenop maar kind valt er niet zomaar uit. En uiterste geval zit er een ZH in de buurt...

En controlfreak,? Hier ook en ik wil ook thuis bevallen maar ik ga uit van een ziekenhuisbevalling. Dan kan het alleen maar meevallen. Als je nu echt met thuisbevaling rekening houd dan komt het echt hard aan als dat niet mogelijk is.

12. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    je kind valt er niet spontaan uit.

maar je kunt jezelf hoogzwanger flink ellendig voelen en geen behoefte meer hebben aan drukte om je heen van feestjes....

dat zou voor mij de reden zijn om te verzetten

13. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Hoi Bolkje,

Lastig hoor, ik zou wel gaan. Een eerste kindje gaat vaak niet zo vlug (tis je eerst toch?) dan heb je vaak nog wel een paar uurtjes met weeën die te doen zijn. Zeker zo vroeg in de zwangerschap zou ik er niet voor thuis blijven...

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar dat weet je niet van te voren. Dat is iets wat je tot het laatste moment kan beslissen. Is het niks dan ga je naar huis. Of voel je je van te voren niet lekker dan ga je niet. Om zoiets daar nu al voor af te zeggen....

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou "onder voorbehoud" wel gaan. En vragen aan schoonfamilie dat ze je oppikken en / of terugbrengen, dat je maximum 1 keer 1.5 uur onderweg bent.
    Maar wel de bruid al verwittigen dat het kan zijn dat je last minute afzegt als het niet goed zit (je je echt te moe of niet goed voelt of stel dat je te vroeg bevalt ...).

Die noodtas zou ik alvast wel meenemen. Een nicht van mij die een week later was gepland heeft dat ook ooit gedaan en die had zelfs een opklapbare "brancard" in de auto liggen.
    Uiteindelijk is ze een week overtijd gegaan :).

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik zou het op de dag bekijken. Je weet het gewoon niet.

Wel lees ik hier een paar dingen... het is 2,5wk voor de uitgerekende datum...daar hoef je niet bang voor te zijn??? Nou mijn dochter kwam met 37+0!!!!
    En een eerste gaat niet zo snel?? ik heb 2uur gedaan om tot 2cm te komen daarna had ik binnen 2uur 5 cm erbij! Dus het standaard gaat niet altijd op ;)

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Helemaal mee eens!
    plus ik ben met 36.3 bevallen.. toen ik eenmaal doorhad dat ik echt aan het bevallen was had ik 5 cm, kleine 3 kwartier later was ik al aan het persen..
    idd onzin dus dat je daar nog niet 'bang' voor hoeft te zijn.
    Als je je er niet goed bij voelt, niet gaan. Maar 10 weken vooruit denken/kijken is altijd lastig!

TS; Kan dan niet iemand jullie naar huis brengen mocht de bevalling beginnen ipv naar het ziekenhuis? Of met een taxi?

18. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Lastig, ik zou het op dat moment bekijken (moeten ze maar begrip voor kunnen opbrengen). Als ik nu naar mezelf kijk, zou ik het al niet meer trekken, leuk doen voor een ander, maar mezelf diep ellendig voelen. Daarbij: zet me langer dan een kwartier in dezelfde houding in een auto en ik kom er nooit meer uit. ;)

19. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier een situatie net andersom...Kaart gekregen voor trouwerij vlak ná uitgerekende datum, hihi!
    Ik ga sowieso niet, als kindje eerder komt, dan gaat man misschien wel alleen. Komt kindje echt rond uitgerekende datum, gaat hij ook niet.
    In jouw situatie zou ik vlak voor die tijd beslissen. Even het bruidspaar inlichten, die zullen het vast wel begrijpen als je toch op het laatste moment afzegt. Volg je gevoel, als je het echt niet ziet zitten, ga je gewoon niet. Zo'n trouwdag + feest is best vermoeiend met al die mensen en heisa.
    Misschien is het leuk, als je niet gaat, om het bruidspaar een grote bos bloemen te laten bezorgen? Zullen ze vast waarderen!

20. Bedankt voor alle reacties alvast.

Ik weet dat een kindje er niet zomaar opeens uit komt vallen ;) Desondanks lijkt het me niet echt een prettige manier om de bevalling te beginnen, lekker met alle familie erbij, die dan dus ook direct weten dat het eraan komt... zou me daar denk ik flink opgejaagd en gestresst over voelen. :$ Onze bedoeling was namelijk om pas een dag na de bevalling de ouders te bellen, zodat we de eerste dag gewoon rustig aan kunnen genieten. En dus ook niemand op de hoogte te stellen als de bevalling begint (behalve de vk, natuurlijk ;) )

Deel Deze Pagina