trouwerij hoeveel geld geven

Discussie in 'De lounge' gestart door knor, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Familie € 100,- (neven en nichten). Zussen, broers, schoonzussen € 250,-
    En vrienden € 50,-

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Overal waar we een hele dag voor zijn uitgenodigd (en dat zijn gewoon goede vrienden en familie) geven wij 100 euro.
    Voor een avondbruiloft 40 á 50, afhankelijk van wie het is.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij geven meestal tussen de 25 en 35 euro. maar hebben eigenlijk zelden een bruiloft. en dan altijd sávonds. als we een heel dag meegaan 50 euro bij vrienden. familie nog nooit gehad. wij zijn de jongste. de rest is allemaal alweer gescheiden hahaha

laatste bruiloft was van de zomer.. onze boekhouder. nou dan vind ik 30 euro zat hoor

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja... het ligt er helemaal aan wat je kwijt kunt..

als ik zou gaan trouwen en iemand zou mij 150 euro.. dan zou ik niet weten wat ik moet zeggen... dat vind ik echt belachelijk veel geld...

maarja ik kan het begrijpen mensen die bv 3500 of meer verdienen dat die ook een groter bedrag kunnen missen, of het normaal vinden om een groter bedrag te geven dan iemand die 1700 ofzo in de maand verdiend ...

wij verdienen dan wel meer 1700 maar nog geven wij maar 25/30 euro voor kennissen en 50 voor goede vrienden en familie...

wij vinden dit namelijk al best veel geld..

ik zou ook echt geen rekening houden met het eten dat ze serveren, of hoelang je bent uitgenodigd, hoe duur de locatie, de taart en de jurk wel niet was..

dit zijn allemaal beslissingen van deze mensen... als ze een dure bruiloft hebben dan hebben ze ook genoeg geld dat ze het kunnen missen..

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het zal wel typisch zijn hoor, en het hoort vast niet bij de discussie, maar ik verbaas me altijd over deze redenatie van geld geven. Waarom zouden gasten de bruiloft af 'moeten' betalen door middel van geld cadeau geven? Ik neem aan dat als je trouwt dat je dat binnen je eigen budget moet gaan doen en er niet van uit moet gaan dat je 'toch wel lekker veel geld' van je gasten krijgt. Ik merk eigenlijk dat dit bij iedereen een beetje speelt, en het blijkt haast normaal te zijn, maar ik kan er met mijn kop écht niet bij!

Ik geef nooit een groot bedrag. De eerste reden zal zijn omdat we dat ons niet kunnen veroorloven en de tweede reden zal zijn omdat ik het dus eigenlijk pure onzin vind. Je trouwt omdat je het zelf wilt, je viert het zoals je het zelf wilt en je hebt de gasten die je vermoedelijk zelf graag aanwezig wilt hebben om dit te delen en niet om maar lekker veel geld te vangen. Dat is niet mijn 'probleem'.

Ach, gelukkig niet niet veel trouwerijen omdat hier iedereen al bijna getrouwd is :D

6. augustus

augustus Niet meer actief

Heb even bij gelezen. Mijn zus gaat trouwens en wij zaten ook al te denken. Ik ga er ook rekening mee houden dat we iig als daggast ons deel zelf betalen. Weet niet dat vind ik ergens logisch, vraag me niet waarom (dus zat aan iets van 150 euro te denken). Maar aan de andere kant betaal je ook al zoveel aan je kleding, vrijgezellendag, kapper, make up, schoenen etc etc. Maar ach het is mijn zus en als het goed is trouwt ze maar 1 keer. Al met al verwacht ik dat we in totaal 600 - 700 euro kwijt zijn (kleding, kado, vrijgezellendag, kapper, make up etc etc).. Voor vrienden zou ik dit zeker beperken. En inderdaad er is niet 1 vast bedrag vast te stellen, dit verschilt per gezin, het is maar net wat je kan missen en hoe jij er tegenaan kijkt. Dat zal het bruidspaar ook zeker weten en jou gift waarderen, hoeveel het ook is.

ps mega veel verdienen we helaas niet, maar we zijn ervoor aan het sparen gegaan al een tijdje geleden ;)

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

iik sluit me aan bij jou.;)

8. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wij geven familie dus echte naaste familie en die ons dus erg dierbaar zijn 150 euro.
    Vrienden krijgen 50 euro.
    Mijn zusje trouwt in maart en die geef ik 50 euro.
    Omdat ik niet zo´n goede band met haar heb.

Deel Deze Pagina