Binnenkort hebben we een trouwerij en we nemen een baby van ongeveer 4 weken mee. Deze trouwerij kunnen we niet missen, dus we gaan en kijken hoe het gaat. Nu heb ik een vraag, 's avonds is er muziek en ik zoek eigenlijk iets van oordopjes oid voor de baby zodat het geluid wat gedempt wordt en de baby dus geen last heeft van het geluid. Hebben jullie ideeen? Slapen door geluid heen is het probleem niet, meer dat het niet goed zou zijn voor de oortjes?
@Lentekriebel, was een goed idee geweest als de trouwerij in de buurt zou zijn, maar het is een weekend in het buitenland. Bovendien krijgt de baby hopelijk ook borstvoeding, dus handiger om gewoon lekker bij mama in de draagzak te zitten. Als het niet goed zou gaan kunnen we gemakkelijk in naar de hotelkamer (zelfde hotel als het feest), maar we willen wel proberen of we iig deel van de avond erbij kunnen zijn.
Voor een baby van 4 weken zou ik ook geen oppas regelen..is er geen apart kamertje wasr je de kinderwagen met babyfoon kan neerzetten??
Mijn zoon was drie weken en ik trouwde toen. Avondje in een cafe met harde muziek. Hij heeft er heerlijk door heen geslapen zonder oordoppen.
Wij gebruiken de gehoorbeschermers van Peltor Kid voor onze dochter van 18 maand, bij festivals en de carnavalsoptocht. Ik denk alleen dat die te groot is. Er zijn ook gehoorbeschermers voor babies, via google vind je ze wel.
Ook mijn dochter was vier weken toen mijn zusje trouwde. Het hele feest heeft ze heerlijk bij papa op de arm liggen slapen... Maar de bezorgde opmerkingen van andere gasten over het gevaar van de harde muziek waren niet op een hand te tellen. Zelf denk ik dat het niet zo'n vaart loopt, zolang dit soort avondjes uitzonderingen zijn. Ik weet wel dat ze een hoofdtelefoon verkopen voor baby'tjes, maar die is nog steeds erg groot. Misschien kun je een mutsje over de oortjes trekken?
Ook hier hebben we alvast een koptelefoon van Pelton Kid, in t knal roze. Heb hem nog niet opgeprobeerd, denk inderdaad dat ie nog wat te groot is.
Ik zou er niet aan moeten denken om op een trouwerij aanwezig te zijn met zo'n kleine baby. Je kunt je dan niet volledig richten op het feest en de aanwezigen. Als bruidspaar zou ik dat trouwens ook niet willen (schreeuwende baby tijdens de ceremonie etc). En wat moet een kind van die leeftijd op een avondfeest met herrie, geluiden prikkels etc ? En oordoppen voor baby's bestaan niet. Je hebt wel oorkleppen die ook gebruikt worden voor festivals maar die zijn geschikt voor iets oudere kinderen die controle hebben over hun nek (ze zijn niet zo heel licht). Ook zou ik een baby die nog zo klein is niet ergens te slapen leggen met oordoppen in of oorkleppen op het hoofd. Straks komt het ding in het gezicht om de nek etc.. Ik zou persoonlijk niet (beide) gaan, de baby thuislaten of vragen of een vriendin/familielid mee wil gaan als oppas.
Dit.. As je ergens bent waar je baby oordoppen nodig heeft zou je baby daar niet moeten zijn. Een kind krijgen betekent gewoon soms dat je dingen moet laten of beperken, in het belang van je kind. Ik snap alleen 1 ding niet zo goed. In je banner staat dat je kindje 4 maanden is, maar in je post heb je het over 4 weken...
Ik ben toen mijn dochter 4 weken oud was naar een kinderverjaardag geweest. Ben er uiterlijk 2 uurtjes geweest en bij thuiskomst heb ik de hele avond met een krijsend kind gezeten; veel te veel prikkels gehad. Je moet het natuurlijk zelf weten en ieder kind is natuurlijk anders, maar ik zou niet naar een luid feest toegaan als ik jou was. Daar doe je je kleine echt geen plezier mee, het lijkt wel of ze lekker overal doorheen slapen,maar vaak komt de ellende als je weer thuis bent.
Aan mij zal je weinig hebben, maar ik vind eerlijk gezegd dat een baby daar niet thuis hoort. Een koptelefoon/oordopjes voor een baby? Dat hoort niet nodig te zijn een baby hoort gewoon in een rustige ruimte te kunnen zijn.
Ik vind het inderdaad ook niet nodig om iets op te zoeken waarbij een kind oordoppen in zou moeten hebben. Dan moet de muziek toch wel enorm hard staan. Er zal daar vast wel een aparte ruimte zijn waar je je kindje kan laten slapen. Succes!!
Op mijn zusjes trouwfeest waren ook vrienden van hun die een baby van ca. 4 weken bij zich hadden. De baby heeft de hele avond bij de vader in de draagzak geslapen. Geen enkel probleem. Ik denk dat oordopjes niet nodig zijn mits je natuurlijk zorgt dat je niet vlakbij de boxen staat. Maar daar had je zelf vast ook wel aan gedacht .
Zelf heb ik een kindje van ruim 4 maanden, wij zijn toen ze bijna 4 weken was naar de trouwerij van mijn schoonzusje geweest en dat ging prima, ze heeft heerlijk geslapen echt geen probleem. We kregen idd wel veel opmerkingen van bezorgde mensen over geluid en de oortjes ... Mijn zus heeft een trouwerij als haar kindje ongeveer 4 weken zal zijn. Omdat iedereen zich zo druk maakte om de oortjes dachten we dat het handig was om eens te vragen of hier iets handigs op te vinden is. Ik denk zelf ook dat het niet veel kwaad kan mits dit een uitzondering is en je niet naast de boxen staat.