Trouwerij: moeten we een kado geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door CherryAyden, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    het zijn toch vrienden??????
    dus als je man nee had gezegt mocht ie ook niet komen
    kan me niet voorstellen dat je vraagt
    ja kom je dat gratis doen in ruil voor taart en lekker eten

maar dan nog gaat jouw man er vast mee eens zijn omdat ze elkaar dus helpen met gesloten beurs

een vriend van ons drukte onze geboorte kaartjes met alles erop en eraan.
    maar we kregen evengoed een kado voor onze dochter.

daarintegen maakt mijn man hun cv ketel als ie stuk is en vraagt dan ook niets(of onderdeel moet stuk zijn )

vind het echt moeilijk
    denk dat ik evengoed wel wat geld zou geven
    of een te goed bon voor de fotos
    ook te weten dat hun je vriend ook weer helpen als dat nodig is in de toekomst

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Tja moeilijk..
    Ik zou open kaart spelen en het met ze bespreken. Als jullie een goeie vriendschap hebben, moet dit toch gewoon kunnen? Vind het zoiezo al vreemd, dat hun er zomaar vanuit gaan dat je vriend dit gratis doet. En ze dan zeggen dat hij een drankje, gebakje en eten ervoor krijgt. Dat is toch normaal op een bruiloft?! Ik heb er gemengde gevoelens over.

3. XoXo

XoXo Niet meer actief

Maak met paintshop, photoshop (oid) een mooie tegoedbon voor een bruids reportage en bijvoorbeeld een uitvergroting. Kom je toch niet met lege handen.

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Zou wat zijn als bruidsparen dat tegen elke professionele fotograaf zou zeggen, dat hij/zij mag meedrinken en -eten in ruil voor foto's. Laat ze dan maar een student inhuren of een familielid/vriend vragen die alles in auto stand schiet op z'n spiegelreflex. Kwaliteit kost nou eenmaal wat, en een professionele fotograaf verdient hier zijn/haar brood mee.

Maar ja, is de band met hun zo goed dat je vriend het graag gratis voor ze doet, of vindt hij het moeilijk om een vergoeding met ze te bespreken? Het is uiteindelijk wel zijn beslissing. Ik kan me voorstellen dat hij dan niet beschikbaar voor je is tijdens de ceremonie. Maar tijdens het feest en/of diner hoeft hij toch niet voortdurend iedereen te fotograferen, en kan hij wel bij je zijn.

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind een kado absoluut niet nodig. Een kaartje kan altijd natuurlijk. Maar ik vind het eerlijk gezegd ook heel brutaal om te vragen of het gratis kan, ze hadden zijn hulp kunnen vragen, maar het is aan je vriend om het aan te bieden.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou de foto's cadeau doen en dan bv een lekkere wijn ofzo geven ( zodat je iig niet met lege handen aan komt )

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Een beetje fotograaf vraag voor een trouwreportage al snel €1000,00...........dus ik vind dat jullie een heel mooi cadeau geven hoor.

hier boven werden al hele goede ideeën gegeven. Dat fotolijstje met de text dat de bruidsreportage van jullie is vond ik een hele goede.
    Of een bon om een afdruk te laten maken van een van de foto's. Maar meer vind ik echt niet nodig hoor.

Mijn zus die maakt onze bruidstaart en ik ceremonimeester. Wij verwachten van haar ook geen cadeau hoor!
    Ik neem haar mee naar de kaper om te bedanken voor alles wat ze voor ons doet......of te wel ik geef haar een cadeau ipv andersom.

Trouwen is al duur zat en als je dingen "gratis" kan krijgen is dat al flink meegenomen. Als ze dat niet begrijpen dan zijn het ook je vrienden niet echt........
    Waren jullie anders gewoon uitgenodigd?

8. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik vind het idd een beetje overdreven om ook nog eens een cadeau te gaan geven, ik zou het niet doen.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hebben een 'bekende' fotograaf in het dorp gevraagd, m'n vriend kent 'm van vroeger en ik niet...we hebben gevraagd wat hij hiervoor vraagt en dat is een fles whiskey. We love cheap hoor maar kopen dan wel een goeie fles zeiden we gelijk. Voor die tijd gaan we daar op de koffie om kennis te maken en dan nodigen we z'n vrouw ook uit voor op de trouwdag. Verwachten dan echt niet dat ze nog wat meenemen, hij moet ook al een vrije dag opnemen van z'n werk!

Bij jullie zijn het meer vrienden/kennissen begrijp ik, dan misschien inderdaad een kaart met 'veel plezier van de foto's' erop ofzo...

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik vond het fotoalbum een leuk idee!
    Dan is ook meteen de link met de foto's gelegd.
    Of inderdaad een mooie kaart, dan kom je toch met een envelop aan.

Erg logisch hoor dat je niet óók nog geld wilt geven!

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou het bij de foto's houden.

Deel Deze Pagina