Ik zat een beetje te tobben waar ik deze vraag zou zetten maar dacht iedereen heeft wel tips. We zitten met het volgende Daan verveelt zich snel. Hij is bijna 6 weken maar lacht al flink het zijn echt geen stuipen het is kijken en lachen. zijn mobiel nou ik kan er tegen slaan en schoppen dus dat is 2x leuk en klaar. Lach vanmorgen al 2x op zijn buik gedraaid dus tja dat is ook de lol vanaf vind die. Me vriend heeft al twinkel lichtjes door een plaatgeboord zodat die die kan volgen nou na 5 min is daar de lol ook vanaf. In de maxi cosi voor het raam lekker alles volgen na 15 min ook klaar van so nu heb ik alles wel gezien zo hebben we nog veel mee dingen verzonnen nou ja me vriend en me moeder. de wereld van zijn box is gewoon te onintresant dus de wereld erbuiten is leuker. Maar zoals iedereen voelt en ziet is het niks om de buitenwereld te gaan bewonderen met het rotweer. Dus wie heeft er surgesties zodat daan zich alleen kan vermaken en wij niet constant met hem bezig moeten zijn? Ik weet dat het raar klinkt voor een kind dat amper 6 weken is. Ik zal proberen een foto in zijn album te zetten waar meneertje op staat met 4 weken en 3 dagen met een big smile en armen in de lucht. Het bewijs haha.
hoe weet je dat hij zich verveelt dan? Hoe lang denk je dat een kindje van 6 weken met iets bezig kan zijn? Dat is vaak niet langer dan 5 tot 10 minuten. Daarnaast zien ze ook nog steeds niet goed zoals wij zien. Kijk maar uit dat je hem niet overstimuleert, want dat kan onrust geven!
Je merkt dat hij heel erg aan het zoeken is naar dingen om zich heen. Een nieuwe ondekking is dikke pret voor hem herhaling is een frestratie merk je aan zijn gedrag en aan zijn gehuil. Iedere keer iemand langs zien lopen of een auto zien dat is dikke pret hoor je hem lachen en trapt ie van pret met zijn voeten. Foto's staan erin
wij hebben ook een zeer druk mannetje hier thuis. en zijn ook continu bezig met hem en dingen verzinnen. ik wandel heel veel met hem maar hij zit nu wel in zijn wandelwagen toen hij in de bak lag hielp dat weinig. ook doen we vaak op een kleed spelen vind hij leuker dan zijn box en sinds kort vind hij het geweldig dat wij hem vasthouden en dan zachtjes achter de honden en hun bal aan te rennen(de honden vinden het ook leuk) 7 maanden en maar het is lastig om een jonge drukke baby bezig te houden maar björn is nu 7maanden en leert nu veel meer om zichzelf bezig te houden.
Probeer hem ook zijn rust en eigen ding te laten vinden..Anders heb je straks een kindje dat er op rekent dat jullie wel steeds met iets nieuws komen aandragen als hij iets anders wilt... Ieder kindje is anders maar hou rekening met het verwerken van de dingen die hij ziet.Hij heeft in princiepe genoeg te ontdekken.maar als hij een beetje moppert en er komt steeds iets nieuws dan leer je hem dat gedrag ook aan... Wij kregen een babietje van 11 weken bij ons op het dagverblijf dat volgens mama graag vermaakt wil worden en bijna niet slaapt.Mama liep de hele dag met hem rond vol liefde liet ze hem alles zien... Hij genoot daar zichtbaar van...na 4 weken 'afkikken' bij ons ( hij is 3 daagjes per week bij ons)....slaapt hij bijna de hele dag en vermaakt hij zich prima in de box in de wipper of in de babywei..Na het gesprekje met mama gaf zij toe dat hij thuis ook heel tevreden was als hij in de box lag te spelen en dat het gemopper niet altijd aangaf dat hij het beu is..Ze vond het nu toch wel een verademing dat zij ook eens kon stofzuigen ofzo overdag......Nogmaals ieder kindje is anders en wil je eigenlijk alleen maar waarschuwen..Ik ken je kindje niet maar zorg ook zeker voor zijn rust en die voor jou...
mijn zoontje is 7 weken geweest en op deze leeftijd kunnen ze zichzelf niet vermaken. hij vind sommige dingen leuk om naar te kijken, maar je merkt dat ze soms gewoon moe zijn van alle indrukken en dan moeten ze gewoon rust hebben. je kan proberen weer wat boven ze te hangen, of ze aan het lachen te maken, maar het kan ook te veel voor ze zijn. zodat je straks alleen maar bezig bent met hem te vermaken. of hij word zo moe dat die niet meer in slaap kan komen
Verveling bij kinderen is heel goed, zo gaan ze namelijk dingen bedenken. Verveling bij babies lijkt mij uitgesloten, hun concentratievermogen is er simpelweg niet dusseh...
Ik zou inderdaad ook een beetje voorzichtig zijn met allerlei 'grote' prikkels aanbieden als mobieltjes/lampjes e.d. Het hoort straks bij zijn ontwikkeling om helemaal ondersteboven te raken van het feit dat hij zijn eigen hand in de lucht voorbij ziet komen, waardoor hij gaat beseffen dat hij hier zelf invloed op heeft. Ik denk wanneer je een zo jonge baby continu van minder natuurlijke prikkels voorziet, dat hij hieraan went. En het geeft toch niet als hij af en toe geen prikkels heeft? Wat iemand anders ook al schreef: zelfs peuters kunnen zich misschien 5 tot 10 minuten aan 1 stuk door met 1 prikkel vermaken, dus verwacht niet teveel. Bovendien zijn prikkels niet alleen visueel. Als jij je gewone dingen doet hóórt hij bijvoorbeeld ook al een heleboel.
Ik ben het hier mee eens. Laat hem soms ook lekker. Je kunt een kind ook overprikkelen. Succes ermee.
hmmz mijn meissje is ook zes weken en ik moet zeggen dat ze haar mobieltje nog wel heel erg leuk vind verder begint ze net een beetje metlachen dus ik heb hier geen ervaring mee?! is mijn kindje dan traag ofzo? of is de joune gewoon snel? wan tmjin meis slaapt nog best veel...
las k het nou goed kan je kindje van 6 weken al op de buik draaien? meestal kunnen ze dat pas vanaf 5 maand mijn dochtertje kan het nog nie ze probeert het wel of idd je hebt een hele snelle
Ga lekker aan de wandel, met hem zo heeft hij genoeg te zien, en word hij ook nog lekker heen en weer gewiebeld.
Volgens mij bedoelt ze dat zij hem op zijn buik legt... Maar kweenie hoor, mijn ogen vielen eerst ook open van verbazing
ik begrijp ook dat het uit zichzelf op de buik is gedraaid hmmmm mijn kleintje is ook veel wakker overdag maar die verveelt zich niet ook di eligt lekker vanuit de box in het rond te kijken! en af en toe zet ik haa rin het wipstoeltje of in de maxi en dan kijkt ze mooi rond maar ze is er heel gauw moe van dus vaak valt ze zo in de slaap
nee hij draaid zich al zelf op zijn buik. Moest vandaag op controle voor zijn spuw de huisarts stond ook heel raar te kijken. Ivm zijn nek moeten we hem nu ook vastleggen in de box dus nu hebben we nog maar een save t sleep gehaald want tja je moet toch wat
Hier hetzelfde probleem.. het is "over" gegaan toen hij echt dingen kon pakken etc. Ik heb gewoon een aantal optie's waar ik hem zoet mee kan houden , dat zijn de wipper, speelkleed, activity centre, loopstoelje, schommel, even wandelen in de kinderwagen (prachtig vindt ie want dat ziet ie van alles) , met mama spelen, in bad. Hij zal ook alleen moeten leren spelen.. toen hij heel jong was kon hij dat niet.. omdat hij fysiek niets kon (pakken etc.) Hij heeft ook erg veel gehuilt, omdat hij zich verveelde.. als je met hem speelde ging het goed, of wandelen of op de arm door het huis, dat vondt hij prachtig. volgens kinderarts kwam het omdat hij in zijn hoofd verder is dan wat hij fysiek kan. Hij wil te veel. Je kan er speciale fysio voor volgen.. Gelukkig gaat het nu veel beter, maar het is geen kindje dat zich uren alleen kan vermaken.
mijn dochter was 8 wkn toen ze haar omdraaide,dacht dat dat al heeel jong was hihi hmm als dat nu al begint bij jou kleintje hihi mijn dochter hield haar hoofd ook zoveel omhoog ze wou niet liggen, ging ook al heel jong zitten.``plathouden moesten we haar.. pff makkelijk gezegt dan gedaan. in mijn album staat een foto van mijn dochter toen ze net 3 wkn was. toen lag ze al met haar koppie zo omhoog.. was met geen mogelijkheid plat te houden maar ontopic..laat hem lekker zelf dingen ontdekken en ook zelf een beetje bezig houden. anders heb je strakjes helemaal je handen niet meer vrij
Ik herken hier erg veel in en vraag me af of ik het wel goed aanpak met die kleine. Fynn slaapt overdag heel weinig en ik moet em dus ook bezighouden. In de box houdt ie het ongeveer 3 kwartier uit. Daarna ga ik vaak met em door het huis lopen of zet em in z'n wipstoeltje. Hij kijkt dan echt z'n ogen uit. Maar ik kan natuurlijk niet de hele dag zo bezig blijven. @Moontje: hoe doen jullie het dan op het kdv? Ben daar wel benieuwd naar want hoop dat ik dat dan thuis kan toepassen. @Senna: ik heb dus ook het idee dat Fynn in z'n hoofd verder is dan dat hij fysiek aankan. Maar vraag me af of het dan wel goed is om hem zo te blijven te stimuleren of dat ik em beter wat meer met rust moet laten. Wat adviseerde de kinderarts?