Op de vraag waarom verkopen me zoon is gek op honden en wil heel graag een klein hondje dus heb ik geld nodig deze trouwjurk is van me oma geweest en heb hem van me oma gekregen toen ik zelf nog klein was paar keer aan gehad als prinses haha Maar heb er niet zo heel veel waarden aan me oma zit in me hart en daar hoort ze. En als ze er nog was geweest had ze het alleen maar een leuk iets gevonden en mischien het hondje van haar gehad ze wilde altijd dat ik gelukkig was. Maar jammer genoeg is mijn lieve oma nu een jaar al heen en voor haar is dat beter dat ze er niet meer is want ze was ziek.
Misschien is een asielhondje een oplossing? Zijn niet duur en ze zijn al ingeent en gechipt en geholpen.. (tenminste bij ons..)
Ok, ik brgeijp het. Maar wat de anderen ook aangaven, een hondje hoeft niet duur te zijn. (de verzorging ervan is dat des temeer, maar dat is wat anders)
wij hebben een hondje uit spanje toen der tijd waren voor 250,- klaar ( nu 275,-) inclusief alle puppy inentingen paspoort vliegticket ,chip en zorg daar en je haalt ze op in nederland op het vliegveld .... mocht je zo iets willen pb me maar kan je wel wat stichtingen aanrijken
persoonlijk denk ik dat je er niks tot 100 euro ofzo voor krijgt. Tweedehands trouwjurken brengen sowieso niet heel veel geld op (in vergelijking tot de nieuwprijs) en dit soort jurken worden alleen nog gebruikt meestal voor bijv een fotoshoot ofzo...
Zonde om weg te doen, zeker omdat je hem van je oma hebt gehad! Ik zou m op een paspop zetten in de slaapkamer ofzo, maar ja moet je m wel mooi vinden
Zonde dat je hem daarom weg doet! En daarnaast, met de aanschaf alleen ben je er toch niet? Neem aan dat zo'n beestje ook spullen nodig is (mand, riem etc.), en elke dag eten en verzorging? Lijkt mij ook niet gratis...
Kan een hondje wel onderhouden eten en mandje riem dat lukt makkelijk alleen het is de aanschaf die is voor mij wel veel ik werk ongv maar 10 uur per week dus. Als ik dus de aanschaf zal moeten doen in 1 keer ben ik dus een heel maand salaris kwijt want het soort hondjes wat ik op het oog heb zijn echt niet goedkoop. Het moet een klein hondje zijn en moet met kleine kindjes kunnen. De trouwjurk staat nu ook te koop en er is al op geboden dus ik wacht rustig af. Groetjes gaga
Als het maar geen Cavalier King Charles Spaniel wordt ... Ik waarschuw alleen als je dit ras in gedachten hebt. Dit is momenteel namelijk het meest ongezonde ras zo'n beetje. Ik heb er zelf twee en onlangs weer 2500 aan dierenarts kosten voor een hernia operatie... ondanks een verzekering moest ik de volle mep betalen omdat ik vorig jaar al het maximale bedrag gedeclareerd had. Ze kosten mij een fortuin aan dierenarts kosten. Dit geldt trouwens voor heel veel rassen, er zijn nog maar weinig echt gezonde rassen in nederland. Als je geen geld hebt om een hond aan te schaffen zou ik het dus NIET doen... met oog op alle onverwachte kosten je kunt krijgen. En dan nog heb je een mooie jurk, met emotionele waarde. Echter heeft deze niet zoveel commerciele waarde helaas.
waarom strijk je de jurk niet of hang je hem te stomen in de badkamer? Denk dat ie dan een stuk mooier uitkomt dan zo een gekreukelde krant...
Als je de aanschaf van het hondje al bijna niet kunt betalen dan zou ik er nog eens goed over nadenken. En als je het wel doet sluit dan een verzekering af want de dierenartskosten kunnen gigantisch zijn. Vorig jaar is mijn hondje geopereerd in het dierenziekenhuis in Utrecht..kosten van een week ziekenhuis plus daarna inslapen ... ruim 3200 euro. Mijn andere hondje moet jaarlijks een echo laten maken van het hartje... 110,-- Mijn tweede hondje moet dan nu ook doen..dus 2 x 110,-- per jaar plus maandelijks 50,-- aan medicatie. Gelukkig ben ik verzekerd voor de hondjes, maar ben je dat niet..dan kun je je knip opentrekken. (en dan scheelt het nog enorm dat mijn hondjes 1,4 en 2 kilo wegen.....hoe zwaarder hoe meer medicatie hoe duurder dus voor ons geluk hebben) (het zijn 2 chihuahua's van 6 jaar en 11 jaar)
Dit is grote onzin. Dat jij toevallig pech hebt met deze ras wilt niet zeggen dat alle honden van deze ras dit probleem hebben. Mijn zusje heeft er 1 en waar de hond vandaan komt daar hebben ze ik weet niet hoeveel cavaliers in de familie e.d. Nog nooit geen problemen mee gehad. Is gewoon pech hebben net zoals met een auto. Ik wens je veel veel sterkte met de honden. Vind ze wel heel schattig en erg lief
Onzin? Jij praat onzin ... ik basseer mijn verhaal niet op één ervaring. Ben al jaren lid van de Cavalierclub, zit al jaren in cavalierwereld. Een gezonde Cavalier bestaat in Nederland, en in de wereld nagenoeg niet. Dierenbescherming Nederland wil niet voor niets fokverbod op Cavaliers. Ik houd ontzettend veel van dit ras, en het doet me groot verdriet maar uit liefde laat ik los. En hoop dat veel mensen dat gaan doen. Het is een heel en heel ziek ras. Dat is een feit! Dierenarts verklaarde vorige week ook nog dat hij nog nooit een gezonde cavalier in zijn praktijk gezien heeft. Je ziet het niet altijd aan de buitenkant. Ze hebben i.i.g. altijd allemaal een hartruis. Mijn ouders waren fokker van de Cavalier, hebben tien jaar geleden afstand genomen nadat bekend is dat 97% van cavalier syrongymelia hebben. Een hersenziekte: schedel is te klein voor de hersenen waardoor de hond altijd pijn heeft door de druk die er in de schedel ontstaat. Dit straalt uit naar de rug... waardoor er weer een hernia kan onstaan. Sorry offtopic, maar toch weer niet omdat je een hondje wil. Aangezien je niet veel geld te besteden hebt moet je heel goed nadenken om wel een gezond ras te kopen en niet bij 'goedkoop' bij een broodfokker.