Hoi hoi, Mijn zusje gaat morgen trouwen maar nu is haar trouwjurk behoorlijk gekreukt, toen we hem kochten zeiden ze dat we hem onder de douche even moesten "stomen" . Maar dit werkt dus niet ! Dus net de stomerij gebeld maar dan krijgt ze dr jurk pas zaterdag terug dus dat wil ook niet. Iemand nog een goede tip hoe je kreukels uit een trouwjurk krijgt?
ja ik hem zo'n stoomstrijkset dan kun je bijv kostuum rechtop stomen missschien kun je die van iemand lenen
Geen flauw idee. Maar waar heeft ze haar jurk gekocht dan? Toen ik mijn jurk heb opgehaald zat hij keurig zonder kreukels in een zak. Ik vind het slordig van de zaak en zou daar verhaal gaan halen als dat kan. En anders misschien een ander stomerij proberen? Een bruidszaak bellen? Succes en een fijne dag morgen.
In de badkamer. Douche op heet deuren dicht en laten stomen. ZO heb ik het ook met mijn eigen trouwjurk gedaan
tsjah..moeilijk. Is er geen stomerij in de buurt die er spoed van kan maken (ook al wil spoed niet altijd zeggen goed gedaan) Wat me te binnen schiet, wij hadden een strijkijzer wat heel hard kon stomen...hou dat op afstand en probeer het dan te 'strijken'.... Let wel op, nite de stof aanraken...die is zo weg! Misschien een doek om de strijkijzer binden zodat de plaat geen contact kan maken maar de stoom wel erdoorheen kan komen.... succes! lijkt me echt erg!
strijkstoomsystemen noemen ze het, ideaal ik heb hem toen voor mijn man en mijn eigen uniform aangeschaft
@ Iggylover, ik ken niemand met zo'n ding helaas @ Nynke, de jurk komt niet echt bij een bruidszaak weg maar bij iemand die ik via marktplaats heb gevonden die jurken vanuit huis verkoopt. En uiteraard geprobeerd te bellen maar ze neemt niet op! @ la palma, dat hebben we geprobeerd gisteravond maar dat werkte dus niet
ik zou zeggen 2 theedoeken om je strijkijzer binden en je strijkijzer niet te heet zetten en de jurk aan de binnen kant strijken
Ik heb op de ochtend van mijn bruiloft ook even mijn jurk wat opgestreken. Gewoon op de stijkplank, theedoek over je strijkijzer en op een lage stand opstrijken. Eventueel de theedoek met een plantenspuit IETSJE vochtig maken. Werkte hier prima. Succes!
Misschien een bruidszaak bellen en je probleem voor leggen.Misschien voor een kleine vergoeding een nette jurk terug. Toen mijn jurk in de bruidszaak werd gestoomd kreeg ik hem na 15-20 weer terug
Ik vind de dag van te voren pas uit de zak halen ook wel heel riskant, die van mij heeft een paar dagen uitgehangen voor ons trouwen! Dat geven ze als het goed is ook aan in de bruidsmodezaken. Mn moeder heeft mijn jurk nog gestreken voor het trouwen, maar die heeft een speciaal stoomstrijkijzer. Ik zou zelf met je strijkijzer op heel koel ( synthetisch materiaal ) stand de jurk strijken aan de binnenkant.
De trouwjurk hing al een tijdje uit de zak hoor, maar daardoor gaan de kreukels er niet uit. Maar iedereen bedankt voor de reacties, we hebben het met een strijkijzer geprobeerd en dat werkt dus wel gelukkig
Ik heb in de bruidsmode gewerkt en wij streken alle jurken voor ze werden opgehaald. Ik ben blij om te lezen dat het al goed gekomen is