Wij willen een kitten!

Discussie in 'De lounge' gestart door MrsDee, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Hallo dames,

Na lang en uitgebreid gepraat te hebben, hebben wij besloten dat wij graag een kitten erbij willen.
    Wij hebben 22 januari jl. onze kater Minet moeten laten inslapen omdat zijn nieren niet meer werkten.:(
    Hier hebben wij (manlief, de kinderen en ik) heel erg veel verdriet van gehad en missen hem nog steeds!
    Maar wij hebben nog een poezebeest in huis, van net 6, en ik merk dat sinds dat haar broertje er niet meer is, ze heeeeel erg lui is geworden. Slaapt de hele dag, wijkt geen moment van mijn zijde, als ik boven ben is zij boven, als ik op de bank zit ligt ze naast me..
    Alhoewel ik denk dat ze er nu wel aan gewend is om alleen te zijn, denk ik wel dat ze misschien toch een maatje mist.

Dus nu willen we graag een kitten!:D
    En, hoewel ik eigenlijk graag een raskat zou willen hebben (een ragdoll) hebben we toch besloten om er 1 uit het asiel te halen. Omdat die nu uitpuilen van de kittens, en die beestjes net zo goed een goed huis verdienen!

Maar nu is mijn vraag: Hoe kan ik dat het best doen met onze poes?
    Ze is heel erg lief, maar ben toch een beetje bezorgd over hoe zij gaat reageren. Bij haar broertje hadden we nooit een kitten er bij kunnen nemen, die had m direct aangevallen, maar denk dat Lotje eerder een beetje angstig zal reageren.
    Hebben jullie tips over hoe wij dat het beste kunnen doen?

2. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Kwestie van beetje bij beetje wennen. Mijn moeder had ook een kat die moeite had met andere katten maar ze wilde toch heel graag een vriendje voor hem. Toevallig heeft ze wel een ragdoll erbij gehaald. Die zijn zowiezo heel makkelijk in de omgang. Ze passen zichzelf erg goed aan. Maar ja zo heeft elk ras zijn voor en nadelen hoor! Ik zou ze elke x gewoon wat langer bij elkaar zetten, op een gegeven moment gaan ze vanzelf contact zoeken en uiteindelijk met elkaar spelen. Het heeft bij mijn moeder ongeveer een half jaartje geduurd en nu kunnen die 2 echt niet meer zonder elkaar! Succes!

3. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ok, en ze dus de eerste tijd gewoon een beetje apart houden, en rustig laten wennen aan elkaar? Steeds iets langer bij elkaar?
    Mooi he die Ragdolls? Vind ze schitterend, qua uiterlijk, maar ook om hun karakters!

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja precies, op die manier heeft zij het ook gedaan en nu zijn ze de hele dag bij elkaar. Ja Ragdolls zijn echt heel mooi! Lekkere slappe spiertjes hebben ze he vandaar die naam haha... >lappenpop. Hij voelt heel anders aan dan onze katten.. soort dood gewicht heb je in je armen als je hem vasthebt haha. Hij is de rust zelve zeg maar, das typisch voor een Ragdoll. En tis zoooooooooo'n lieverd!

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zoiezo moeten ze iig 2 weken aan elkaar wennen.
    Hier ging het gelukkig gelijk wel goed, af en toe nog wel blazen.
    De andere 2 zijn hier nu 3 maanden.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij hebben ze hier gewoon gelijk bij elkaar gezet. Ze moeten even uitvechten wie er de baas is, maar met een kitten gaat het vaak goed. Hier 2 weken tegen elkaar geblazen, voor de rest niets en nu zijn het dikke vrienden.

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hahaha wilde dat net zeggen! Hihi!

9. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
  10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    die van ons zijn net allemaal weg er is er een naar iemand gegana met nog andere katten maar dit ging echt meteen goed die spelen volop.

en nog twee anderen zijn samen bij andere katten en die kijken een keer elkaar aan en lopen lang elkaar heen.

wat wil helpen is gewoon veel om en om aaien dat er en bekende guer aan kotm wantj ha eerst ruiken ze naar asiel ed en das niet eigen. maar als ze dezelfde guer hebben dan gaat het vaak al een stuk beter.

11. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    @ mama suus, dat is ook wel een goede tip idd! Dank je!
    Ben benieuwd hoe het zal gaan, we zullen het wel zien.
    Ik laat ze eerst gewoon bij elkaar om te kijken hoe dat gaat, blijven er wel bij natuurlijk, en gaat dat nog niet dan moeten ze langzaam aan elkaar wennen.

Als we er 1 hebben uitgekozen, plaats ik een foto!
    Morgenmiddag gaan we naar het asiel.

12. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Nou, we hebben er gistermiddag eentje opgehaald!
    Ze is heel lief, ondernemend en ondeugend.:D
    Met de oudste gaat het tot nu toe redelijk, ze ligt voornamelijk in de vensterbank, is bang voor de kleine, en ze blaast als die kleine in de buurt komt.
    Maar ze gaat er iig niet achteraan ofzo. Hoop dat ze met een aantal dagen wat meer gewend is en weer gewoon door huis durft te lopen!
    Die kleine lijkt wel al aardig te wennen hier, gisteravond lekker bij me gelegen en vandaag loopt ze ook de hele tijd achter me aan.
    Zal nog ff een foto plaatsen!:D
    Bekijk bijlage 93267

13. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
  14. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
  15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik ben verliefd.... wat een schatje zeg!

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat een poepie!!!
    wij gaan morgenavond kijken, ik wilde eerst 2 anderen (had ik in mijn topic geplaatst) maar nu kwamen we gisteren op de site van asiel een nieuw nestje tegen, dus gaan eerst bij die kijken.
    ze lijken wel een beetje op die van jou.
    Dierenasiel

hoe heet hij/zij?

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wat een cutie!!!!! :p

18. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Die zijn ook schattig! Lijken idd wel een beetje op die van mij.
    Ze heeft in het asiel even Jenneke geheten, maar dat mogen we gewoon veranderen (luisterd ze toch niet naar) en we denken dat het Diva wordt. Kan best deze week nog wel veranderen, maar zoals ze zich nu gedraagt is het wel een kleine diva!8)

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oh diva is leuk!

Deel Deze Pagina