slijmprop verloren bij 29 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joppie1, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Spannend! Gisteren verloor ik een slijmpropje, maar besteedde er niet zoveel aandacht aan. 's Middags gebeurde het opnieuw. Eerst dacht ik dat het niet de slijmprop kon zijn, maar na wat googlen kon ik er toch niets anders van maken. Heb de vk gebeld. Ik moest direct stoppen met werken, omdat de harde buiken die ik had, er veel te veel bleken te zijn. En ze mogen ook nog geen pijn doen, zoals bij oefenweeen. Met rust kan het propje weer aangroeien...Dat was schrikken. Mijn werkgever zei ook direct dat ik moest stoppen. Dus nu zit ik thuis en schrik ik van elk krampje! Meer ervaringsdeskundigen op dit gebied?:)

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Slijmprop groeit na 24u gewoon weer aan als er geen bevalling volgt en met jou termijn lijkt me die kans ook erg klein :)

3. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Sluit me bij mams1 aan.
    Nu10 weekjes rustig aan doen en genieten van je zwangerschap!

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Bedankt allebei voor de bevestiging! Kunnen harde buiken ook komen van de bewegingen van mn kind? Zelfs met bijna totale rust kom ik boven de tien op een dag...Maar ons kindje is dan ook een echte wiebelkont :D

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Had ik bij mijn vorige idd ook haha
    Bad hielp wel

Als je t niet vertrouwd altijd vk bellen

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dat kan zeker! Heel vervelend want die bewegingen kan je niet beinvloeden. Maar dat is 1 van de oorzaken van harde buiken ja.

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier ook mer 29 weken de slijmprop verloren, maar dit was wel door vroegtijdige weeeen. De pijnlijke harde buiken die ik had kwamen ineens regelmatig en bleken weeën te zijn. Heb toen een paar nachten in het ziekenhuis gelegen en weeremmers en longrijping gehad. Neem je lichaam dus serieus en doe echt rustiger aan. Ik had vanaf 20 weken altijd al een gespannen harde buik en veel (sommige pijnlijk) harde buiken. Deed al erg rustig aan vond ik zelf, maar blijkbaar niet voldoende. Na deze opname nog 1 keer meer in het ziekenhuis gelegen voor hetzelfde. Sindsdien bedrust. Kom er af en toe wel uit, maar merk dit gelijk aan mijn lichaam helaas. Hopelijk helpt het niet werken bij jou beter en blijft de kleine nog mooi een week of 10 zitten. Sterkte en succes met het rustig aan doen!

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier overigens ook een druk bewegelijk kleintje in de buik wat mede een oorzaak is van de harde buiken.

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik heb dat ook! Gisteren heel veel harde buiken gehad. Ik heb met ongeveer 21 weken geloof ik ook iets verloren wat ik echt de slijmprop vond na googelen, maar gelukkig betekende het niks!
    Gisteren voor het eerst sinds 3 weken vakantie even gewerkt... Meteen de hele avond en nacht bal met harde buiken ;( vandaag maar even rustiger aan doe. De vk zeg nog niet dat ik plat moet... Morgen heb ik weer afspraken dus ik wil het wel weer gaan proberen terwijl ik eigenlijk helemaal niet wil! Pfffff dat stomme verantwoordelijksheidsgevoel voor mijn werk! Mijn baby is eigenlijk het aller aller belangrijkst! Maarja ik wil ook niet voor ieder wissewasje thuis blijven. Ik vind het zo moeilijk om de juiste balans te vinden... Hebben jullie dat ook? Ik werk al 50 procent.

10. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    10 per dag? Ik heb periodes gehad met 10 per uur! Mijn kereltje is ook erg druk. ;)

11. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Volgens de vk mogen het er voor de 20ste week max 10 per dag zijn. Ik zat oprond de 20 met pijnlijke harde buiken. En soms komen ze idd achter elkaar. Maar nu ik totale rust neem, neemt het welduidelijk af.Geen pijn meeren rond de tien harde buiken. Keurig dus! Bedankt voor alle reacties!

12. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Oeps, voor de 30ste week bedoel ik :D

13. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik had er gisteravond en vannacht ook weer veel te veel na een dagje werken... Ik denk dus dat het ook wel een signaal is dat ik gewoon moet stoppen met werken of in ieder geval nog minder moet gaan doen... Bleh! Maarja met dit weer is er een ergere straf ;)

14. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi Doortje,

Zo kijk ik er ook tegenaan hoor! Het is wel je kind. Bovendien, met dit lekkere weer is thuis zijn toch geen probleem? Ik had het geluk dat mijn werkgever zelf aangaf dat ze wilde dat ik direct stopte na het advies van de vk. Een collega van mij is twee x met 30 weken bevallen. Dat komt ook doordat we een lichamelijk zwaar beroep hebben. Op kantoor had ik het wss wel gered. Je hoeft je ook niet al te schuldig te voelen naar je werkgever. Hij/zij is als het goed is verzekerd bij de uwv en hoeft jou dus niet zelf te betalen. Geniet er nu maar van. Als er ooit een tweede komt kun je je rust niet nemen omdat er al 1 rondloopt. Deze tijd maak je echt maar 1 x mee. Veel geluk met je kleintje!! :)

15. Glamour

Glamour Actief lid

18 nov 2012
    169
    0
    16
    zeeland
    Hier rond 18 weken slijmprop verloren, nou zoals je ziet niks aan t handje;) lekker rustig aan doen! En genieten.

Deel Deze Pagina