Hoe zouden jullie dit brengen

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Zaterdag heb ik met mensen afgesproken om met kerstavond te eten.
    Bij ons thuis omdat Sem de enige baby is, dan kan hij lekker in zijn eigen bed als hij moe is.
    Het zou gaan om ik+vriend, 2 andere stellen en de dochter van een stel.

Alleen nu krijg ik dus een berichtje van 1, zij schrijft:

Ik had alleen, omdat ik eerst dacht dat we bij N. thuis zouden eten, ook A. en B. uitgenodigd. Vinden jullie het erg als hun ook komen.

Nou vind ik B. super aardig, dit is een vriend van de groep, is er niet altijd bij maar leuke gozer.
    Alleen A. wil ik er dus absoluut niet bij hebben. Reden: Behalve dat ik haar nooit spreek is het ook een ex-scharrel van mijn vriend. En altijd als zij ergens ook is gaat ze wéér met hem flirten. (Oke, met alles wat mannelijk is maar dat moet ze verder zelf weten). Ik irriteer me daaraan. Als ze ook bij de groep is ergens dan gaan we niet weg ouzo om haar, maar in mijn huis wil ik haar gewoon niet hebben.

Nu moet ik dus gaan zeggen dat we A. en B. er niet bij willen/kunnen hebben. Maar hoe?

Ohja, vriend vindt B. ook aardig en gezellig, van hem hoeft A. ook niet te komen, want hij gaat ook niet met haar om.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik vind dat eerlijkheid het langste duurt en zou gewoon zeggen dat vriend B zeker welkom is, dat jullie dat gezellig vinden maar dat die vriendin A toch echt thuis mag blijven omdat je je niet prettig bij haar voelt.

Zou gewoon eerlijk zeggen dat het de ex van je vriend is en dat je het niet leuk vindt dat ze steeds zit te flirten met hem en zeker niet op kerstavond in jullie eigen huis!

JIJ kan er niks aan doen dat dat stel nu ineens zegt dat ze hun ook hadden uitgenodigd en hoeft toch niet direct maar ja te zeggen omdat ze nu bij jullie thuis komen.

Als je de goede vrede wilt bewaren en ze wel bij jullie thuis laat komen heb je gewoon geen leuke kerstavond en dat is niet de bedoeling.

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik zou ook eerlijk zijn. Maar zit je huis onderhand niet vol? Heb je zoveel stoelen dan?

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jouw huis, jouw keuze toch? Gewoon zeggen dat je haar er niet bij wil hebben. Lijkt mij niet zo moeilijk.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou gewoon Nee zeggen.

Fijn dat jullie het vragen maar aangezien A een oudscharrel is van vriend willen wij allebei liever niet dat zij hier over de vloer komt.

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Gewoon maar zeggen dus btegen degene die hen mee heeft gevraagd. Tafel is onderhand ook vol ja, maar dan zouden ze kunnen zeggen we nemen een tafel en stoelen mee. (Huis zelf is groot genoeg namelijk)

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.004
    113
    Lijkt me een goede reden om niet te doen. Tenzij niemand deze geschiedenis kent?

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Er zijn er iig 7 die het weten, en in de rest van de groep (die niet komen eten) weet iedereen het. Ze is niet alleen met mijn vriend geweest maar ook met drie anderen uit dezelfde vriendengroep, iedereen weet het wel.

9. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik zou het idd gewoon eerlijk zeggen. Kan me helemaal voorstellen dat je daar niet op zit te wachten! En ik weet zeker dat jullie vrienden het ook zullen begrijpen als je het uitlegt. Succes!

10. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Idd nee zeggen.. Ik geloof dat ik dat persoonlijk 'zielig' ofzo zou vinden en geen nee zou zeggen.. Of ik ben gewoon een schijterd en 'durf' geen nee te zeggen :cool:
    In ieder geval, het is bij jullie thuis en als jullie er geen zin in hebben dat ze komt, dan zou je dat gewoon uit moeten kunnen leggen.

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    precies dit!

12. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Sluit ik me ook bij aan.

Jullie huis jullie keuzes.

13. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn A en B een stel?

14. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Je kan aangeven dat je haar aanwezigheid accepteerd op het moment dat je bij die andere vrienden thuis bent uit respect voor hun.
    Maar dat je gezien haar gedrag geen zin hebt om haar, die schaamteloos naar je man flirt je huis binnen te laten

15. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Als A en B een koppel zijn - dan vindt ik het lastiger om er 1 te weigeren. Dan moet je ze beide weigeren denk ik. Maar anders zou ik het wel gewoon heel duidelijk zeggen ja.

16. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik denk dat dit de beste manier is om het te brengen. Dan ben je eerlijk en oprecht.

Persoonlijk denk ik dat ik me erover heen zou zetten en ze gewoon allebei zou laten komen en haar zou aanspreken als ze weer loopt te flirten. Ik zou het voor b namelijk niet leuk vinden als hij welkom zou zijn en zijn vriendin níet.

Overigens stoor ik me dan wel weer niet zo snel aan dingen als flirten:p

17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    A en B zijn geen koppel. Het zijn vrienden van degene die hen uitnodigde, ze wonen met zijn drieën in 1 huis dus zijn wel heel close.

Maar goed, ga gewoon eerlijk zeggen dat ik haar er niet bij wil hebben.

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ow dan had ik het verkeer begrepen nee dan zou ik inderdaad aangeven dat A fijn thuis mag blijven :p

19. soeza

soeza Niet meer actief

Ik zou gewoon rechtsreeks A aanspreken dat je je niet prettig voelt bij haar, dat je het geflirt niet kan waarderen....
    Misschien doet ze het onbewust en zorgt ze ervoor dat het niet meer gebeurd?
    Tenzij je echt een hekel hebt aan haar en sowieso liever geen contact wilt met haar, dan zou ik dat gewoon zeggen en haar dus niet uitnodigen.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Tja, als jij het niet wil, dan zou ik daar gewoon eerlijk in zijn.

Zelf zou ik A denk ik gewoon uitnodigen, je vriend kan het toch gewoon zeggen (of jijzelf) dat je het vervelend vindt als ze flirt?
    Zelf zou ik mij daar niet zo aan kunnen ergeren, het heeft een reden dat ze met 3 heeft gescharreld, maar met geen van hen nu iets heeft.

Deel Deze Pagina