ogen laseren

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetamber, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    wie heeft er ervaring met ooglaserbehandelingen?
    ik draag nu zo'n 10 jaar een bril en ben er helemaal klaar mee.
    ben laatst bij de opticien geweest om te kijken voor lenzen, helaas zijn mijn ogen daar niet geschikt voor.
    lenzen kunnen mijn afwijking (die niet heel groot is) niet 100% corrigeren en dat is toch jammer.
    ik heb net even op de site van Visionclinics gekeken en idd het is behoorlijk duur:$ maar ja iedere 2-3 jaar een bril kopen tikt ook aan;)
    maar ik vind het zo eng!!! en dan voornamelijk als ze die sprijders op je ogen gaan zetten lijkt me zo eng!!!
    dus ik hoor graag jullie ervaringen....

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik lees mee, zit er ook over na te denken. Heb namelijk al vanaf mijn 3e een bril. :$ ;)

3. matje

matje Niet meer actief

ook ik zit eraan te denken.
    heb al 15 jaar een bril en mijn ogen zijn ook niet geschikt voor lenzen helaas,
    het is inderdaad zo prijzig! en dan heb je natuurlijk nog geen garantie.

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    nee geen 100% garantie, maar die Visionclinics heeft een heel laag percentage nabehandelingen (2% volgens mij, terwijl het tussen de 10 en 15% mag zitten)...

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    3 jaar geleden heb ik mijn ogen laten laseren en ik ben er heeeeeeeel blij mee! Ik zou het iedereen aanraden. Natuurlijk vond ik het ook wel spannend van te voren en dan vooral die spreiders, dat leek me zo eng. Ik was bang dat ik wilde gaan knipperen, maar dat dan die dingen in de weg zaten, maar dat is helemaal niet zo hoor. En ik was mijn lenzen zo beu, niks hield me tegen ;). En het viel erg mee, ook de spreiders, je merkt het amper. Als het klaar is, dan mag je recht gaan zitten en door de waas heen kan je zonder bril of lenzen meteen letters lezen! Dan krijg je een 'hippe' bril op (weet niet of dat nog zo is) en mag je naar huis.

Ik zeg: DOEN!

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    ikzelf heb lenzen en heel soms mijn bril op.

Ik heb een collega die heeft het wel laten doen. Zij is er heel erg tevreden mee.
    Ik weet niet of ze er veel last van heeft gehad. Maar ze is nu dus heel blij mee.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb mijn ogen laten laseren onderhand alweer 2,5 jaar geleden.
    En ben er heeeeeeeel erg blij mee, kan nog veel beter zien als met de bril toen.
    Heb het wel in Turkije / Antalya laten doen.
    Bij Talyagöz, ze kunnen er goed Duits en Engels dus heb er ook genoeg toeristen gezien.
    Mijn schoonouders wonen in Antalya dus wij waren daar op vakantie.
    Maar kan het iedereen aanbevelen!
    Ze doen je eerst heel goed onderzoeken en controleren ( hele dag bijna mee bezig geweest)en dan 2 a 3 dagen later word je gelaserd.
    TALYA GZ | Unsere neue Web-Site | www.talyagoz.com dit is hun pagina.
    We hebben trouwens 250 euro per oog betaald.
    groetjes Elif

8. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik zou het ook wel willen maar vind het erg eng. Daarnaast is het ook behoorlijk prijzig in een keer.
    Elke maand lenzen kost ook geld natuurlijk maar dat merk ik minder dan in een keer zo een groot bedrag.

Ben benieuwd naar meer positieve reacties.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het is echt niet eng hoor Pasja ik zou liegen als ik zei dat ik er iets van gevoeld heb.
    Je voelt iets kouds en nats ( openmaken van je hoornlaag) en daarna dus paar secondjes de laser.
    Nee heb er echt niks van gemerkt:)

10. brigges

brigges Niet meer actief

Ik zeg niet doen....

Een vriend van ons heeft zijn ogen laten laseren en is daardoor slechtziend geworden. Kortom bij hem is het laseren mislukt!!! Heeft door zijn slechte zicht nu zijn baan verloren, kan geen auto meer rijden.

De kans dat het foutgaat is nihil, maar stel je voor dat jij diegene bent waarbij het fout gaat... Je bent gehandicapt voor het leven en ik maak het dus van dichtbij mee.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Sowieso moet je eerst laten onderzoeken of je ogen wel geschikt zijn om te laseren.
    Die van mijn man waren namelijk niet geschi

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Brigges daarom zijn de onderzoeken zo belangrijk!
    In TR nemen ze iig niet het risico als ze maar iets het vermoeden hebben dat het niet zal gaan.

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ben blij met de positieve reacties!!!
    En in Turkije maar 250 euro, jemig zeg!!!
    Misschien moet ik dan toch eens in het buitenland kijken, wilde namelijk alleen maar in Nederland...
    Ik schrik ook van die ene reactie waarvan een vriend slechtziend is geworden. Besef idd dat het heel weinig voorkomt, maar het zal je idd maar gebeuren!!!

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik zou niet in het buitenland gaan. Je moet de vlucht ook nog betalen en hoe ga je terug voor controle en voor eventuele correcties? Ik ben 3 keer terug gegaan voor controle en dan is het fijn dat het niet te ver weg is.
    En het zijn je ogen, waarom zo zuinig zijn?
    Gewoon lekker in Nederland doen.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Het is inderdaad niet voor iedereen geschikt. Een collega van me kon ook weer terug, het was wel beter geworden, maar nog niet optimaal. Na de tweede keer was het wel goed.
    Het is niet voor iedereen geschikt, misschien kun je gewoon eerst eens vrijblijvend informeren en naar je ogen laten kijken.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Als de ts nog 1 a 2 weken op vakantie kan gaan is het echt te doen hoor!
    En tickets pff via jetair enz ben je voor 100 a 150 euro in turkije ( alleen tickets dan ;))

Vraag me alleen af waarom iedereen altijd angst krijgt over het buitenland, aangezien griekenland met turkije samen ogen laseren hebben uitgevonden;).
    Heeft niks met zuinig te maken hoor.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou niet bang zijn om in het in het buitenland te laten doen.
    Maar ik zou wel zitten met de nacontroles...en wat als er iets mis is...dan moet je weer helemaal die kant op.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee maar het komt wel vaak voor dat mensen er angst voor hebben ;)
    Wij hebben in die 2 weken 3 controles gehad en daarna terug gevlogen naar huis.
    Met volop medicatie enz wat ze aanraadde:)

19. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    ik zat dan zelf aan duitsland te denken, dat is voor mij nog met de auto te doen...
    je hoort wel veel negatieve verhalen over behandelingen in het buitenland (en dan heb ik het niet alleen over ooglaseren...) maar je hebt in nederland natuurlijk ook slechte klinieken...
    ach, overal is wat voor te zeggen. ik hoor wel graag welke klinieken goed zijn...

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik heb er ook weleens naar gekeken, maar toen is het uit de verzekering gehaald en ben ik er mee gestopt.
    Mijn vriendin en haar man hebben het laten doen en die zijn er heel tevreden over geweest. Die hebben het in een kliniek in Papendrecht gedaan.

Deel Deze Pagina