Trouwkosten

Discussie in 'De lounge' gestart door LizMe, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    50 gasten 3500 euro alles inclu alleen overdag feest/lunch van 5 uur. Heerlijk zou het zo weer over doen.
     
  2. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik wist inderdaad niet dat ik op die specifieke dag ging trouwen. Ik wist wel dat ik een van die dagen zou gaan trouwen.
     
  3. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Even denken want het is al 16 jaar geleden. Ik denk rond de 6000 euro, exclusief huwelijksreis en jurk want die kregen we cadeau.

    Rond de 120 avondgasten en schat 50 daggasten. Fotograaf, bloemen, corsages, uitnodigingen en bedankjes, band en lopend buffet. We zijn zowel voor de wet als in de kerk getrouwd. Daggasten kregen 's middags vlaai en broodjes.

    Zou het nu ook niet meer zo doen. Zou het klein vieren of zelfs helemaal niet.
     
  4. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Is dat traditie in jullie cultuur? En vond je dat niet vervelend om daar geen inspraak in te hebben?
    Sorry als je mijn vragen vervelend vind, ze zijn niet vervelend bedoeld.
    Maar als je geen antwoord wilt geven, snap ik dat ook hoor :oops:
    Ik probeer me een beeld te vormen hoe dat moet zijn.
     
  5. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Nee dat is helemaal geen traditie. Het is gewoon heeeeel erg raar gegaan bij mij. Ik had wel degelijk een inspraak want zonder mij en mijn vaders toestemming werden we sowieso niet getrouwd. Mijn schoonouders waren gewoon erg overhaast en te enthousiast denk ik. Daarom ook dat ik het achteraf gezien heel erg jammer vind hoe het gegaan is, er is namelijk niks gegaan zoals ik het graag had gewilt:p
     
  6. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    @SDonya wat ontzettend jammer!
    Hopelijk kun je het helemaal naar eigen wens, nog eens mooi overdoen met je man en dochters.
     
  7. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wij hadden 75 daggasten en 220 avondgasten.
    Inclusief huwelijksreis heeft onze bruiloft in totaal 20.000 euro gekost.
     
  8. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    12.000€, en ik zou het nu helemaal anders aanpakken.
     
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik heb ook een heel mooi huis hoor... het een sluit het andere niet uit.
     
    Tuttebella en qwerty123 vinden dit leuk.
  10. Msee

    Msee Niet meer actief

    € 45,-. Dit waren de kosten van een trouwboekje, leek me wel handig. Bleken we paar jaar later nog nodig te hebben ook:roflmao:
    Kleding had ik nog wel in de kast liggen.
    Ieder 1 verplichte getuigen.
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  11. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Idem, en we gaan ook nog steeds op vakantie :) Onze bruiloft was echt wel elke cent waard. Als ik nu nog mensen hoor over ons ''toffe'' feest of ik denk aan de warmte van iedereen om ons heen zou ik het zo weer doen.

    alleen zijn er in de loop van de jaren wel mensen uitgevallen/afgevallen die ik nu niet meer zou uitnodigen. We zouden nu ook met een kleiner groepje zijn denk ik. Ik denk dat ik nu zou kiezen voor in een mooi land de hele boel afhuren en mijn gasten daarmee naar toe nemen en laten verblijven ofzo.
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  12. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk iets van 600 euro max.
    Ceremonie was op maandag ochtend gratis met alleen directe familie er bij.
    Bruidsjurk geleend van een vriendin. Kleding van hem weet ik niet eens meer.
    Feest gegeven bij mijn ouders in de tuin.
    Catering werd ook door familie gedaan. We hadden heel veel eten en drinken.
    Muziek was de stereo installatie die door mn nichtje werd bemand.
    Fotograaf etc hadden we niet. Iedereen heeft wat foto's gemaakt. Mijn vader de meeste, die heeft ook een goede camera (is hobby fotograaf, cursussen gedaan etc).
    Het was op zich een heel leuk feestje.

    De scheiding was wat duurder. :|
     
  13. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    Wauw tatoeages <3
     
    Glinea vindt dit leuk.
  14. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    Jeetje lijkt me best heftig, snap dat je het toch een keer over wil doen en dan heel intiem :)
     
  15. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    Hoe is het gegaan en hoe zou je het nu aanpakken?
     
  16. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    Altijd verdrietig om dit te lezen :(
    En ik hoor wel vaker dat het super duur is ja :O
    Ik hoop dat ik het nooit mee hoef te maken.
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  17. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Wij waren 14.000 kwijt voor alles. Eerst om 12uur foto's gemaakt om 14.30 elkaar eeuwig trouw beloofd. Prosecco met bruidstaart. Boottocht met hapjes en drankjes, bbq en avondfeest.
    Wij zijn heel selectief geweest met daggasten. Alleen mensen die ons beiden erg dierbaar zijn. Daggasten hadden we 24 en avondgasten totaal 70.

    De jurk en pak zijn door onze ouders betaald. Anders zou er nog 3000 bijkomen.
     
  18. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113
    Wij waren 20.000 euro kwijt. Dat was 6.5 jaar geleden. 17.000 zonder huwelijksreis.
     
  19. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wij waren rond de 12 a 15.000 euro kwijt. Achteraf veelste veel geld vind ik:roflmao:
    Maar we wilden heel graag écht romantisch trouwen.
    We hadden een kasteel gehuurd, en hebben geen feest gegeven.
    De ceremonie begon om 14:00 uur en aansluitend een receptie, waren met ongeveer 100 man. Luxe taart, drank, luxe bijzondere hapjes (waar ik er zelf geen een van op had vanwege drukte en waar ik ongelofelijk veel spijt van had:roflmao::rolleyes:)
    De receptie liep ongeveer rond 18:30 ten einde.
    Daarna hebben we met 50 man een vijf gangen diner in het kasteel gegeten.
    Na het dessert nog champagne en muziek waar wij onze dans hadden. En rond 22:00 uur was het afgelopen. Een paar goede vrienden bleven nog hangen tot 00:30uur.
    Daarna zijn we naar de kasteel kamer vertrokken en hebben daar onze huwelijksnacht beleeft.
    Sochtends (was prachtig weer) ontbijt in de tuin van het kasteel heerlijk met zijn tweetjes.
    Echt een romantische huwelijksdag, en alleen maar lof voor het personeel die het ons echt naar onze zin heeft gemaakt, maar het had minder gekunt.
    De jurk en het kostuum hebben we gekregen.
    De trouw auto vond ik achteraf ook erg prijzig. Wel was mijn man zelf chauffeur want die wilde perse zelf rijden, (zijn woorden) in zo’n dikke bak:)
     
  20. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik zou naar het buitenland trekken met onze familie en een aantal mensen heel dicht bij ons.
     
    LizMe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina