Trouwkosten

Discussie in 'De lounge' gestart door LizMe, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K00

    K00 Niet meer actief

    Zo'n 6000...

    Op maandag getrouwd (wel met gasten dus moeten betalen). Hadden 30 dag gasten.
    Eerst bij ons gelucht.
    Na de plechtigheid gaan golven en borrelen en daarna uiteten.

    Jaar later feest voor 100 man
     
  2. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    Wij hadden bijna dezelfde trouwdag als @Manque :)
    Trouwlocatie was de tuin van mijn ouders. Daar ook foto’s gemaakt door een bevriende fotografe (kosten waren een biertje haha)
    We werden getrouwd door een vriend die trouwabtenaar is voor zijn hobby.
    Eten en drinken deden we allemaal zelf (veel vrienden in de horeca)
    En de muziek werd verzorgt door vrienden van mijn man (werkt als hobby als dj, dus kent weer veel mensen die muziek maken)
    In totaal waren er zo’n 80 man, iedereen was er gewoon de hele dag bij, geen speciale dag- en/of avondgasten, gewoon met de hele meute de hele dag en nacht eten, drinken en dansen!
    Kosten weet ik niet meer precies, geloof dat we ergens rond de €6000 kwijt waren...
    Conclusie; zoek veel vrienden die iets kunnen betekenen voor je qua trouwen, dat scheelt veel geld! :roflmao:
     
    LizMe, famofthree en Manque vinden dit leuk.
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Wij wilden het klein houden..
    Maar uiteindelijk toch foto's, ringen, taart, kleding, vervoer, bloemen..
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja wij wouden het met gasten klein houden... maar om half broer /zus + partner en kinderen en stierf broers en zussen met aanhang en kinderen niet uit te nodigen ging te ver dus toch +25 daggasten extra :roflmao:

    Verder alles erop en eraan.

    Zat op bruidjes groep op Facebook. Pfff 30 000 - 40 000 aan bruiloft uitgeven is best normaal :eek:
    Ik vond zo'n 8k al wel heel veel :oops:
     
  5. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    We hebben tussen de 3.000-4.000 euro uitgegeven volgens mij.
    Jurk gekregen (900 euro) rest zelf betaald.
    Haar & Make-Up laten doen bij een kapper, ontvangt bij mijn ouders van de naaste familie, trouwen in het gemeentehuis, locatie elders hadden we een borrel met hapjes. Het was fantastisch weer dus iedereen zat lekker aan het water op het terras. Boottochtje gedaan. ‘s Avonds bbq met alleen familie en hechte vrienden. Zeer geslaagd allemaal. Volgende dag zaten we in het vliegtuig voor onze huwelijksreis van vier weken. Ik ben nog steeds blij dat we het zo hebben gedaan, lekker napraten tijdens de vlucht van 12 uur en daarna super romantische eerste dagen gehad op een klein resortje in Azië. Ook nog ons eerste kind verwekt tijdens onze reis haha.
     
    Rosa5, Zusterke en LizMe vinden dit leuk.
  6. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij rond de 10 duizend zonder kleding van ons alle hebben we gekregen m’n jurk was al €4000,- de kleding van kids en man was ook al €1000,- denk ik .. auto was van schoonvader mooie cabrio oltimer en huwelijks reis er niet bij gerekend .

    Wij zijn op locatie getrouwd op vrijdag dat is alleen al best prijzig .
    Daar was verder alles geregeld buffet eten drinken dag gasten den 30 avond gasten totaal denk ik 130 gasten ongeveer ..
    band was vriend van mijn man trouw ringen gekregen ..
    de locatie en eten en drinken was gewoon erg duur .. maar zou niet anders willen .. was een mooie dag en 2 dagen later ( wij trouwde de laatste schooldag voor de zomervakantie dus 2 dagen later gingen wij met zijn 6e naar Turkije een heerlijk super mooi resort met gezin
     
  7. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik heb echt de grootste hekel aan huwelijksfeesten maar voor uw huwelijksfeest zou ik geen week rondlopen met een lang gezicht. Dit is gewoon superleuk gedaan. :D
     
  8. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wij zijn in mei getrouwd en waren iets minder dan 11.000 kwijt.

    We wilden het klein houden, maar kwamen op iets meer dan 100 gasten. De dag bestond uit een lunch met alleen familie, daarna ceremonie, taart en champagne, eten en tot slot een feest. Alleen de lunch was op een andere locatie.

    Wij hebben prioriteiten gesteld: de lunch, locatie en catering waren samen 7000 euro. We vonden het belangrijk dat dat goed verzorgd was. We hebben bespaard op mijn jurk, geen corsages, geen save the dates, geen bedankjes en zelfs geen ringen. De taarten heb ik zelf gebakken. Wij hadden het geluk dat we in onze kennissenkring meerdere professionele muzikanten en een fotografe/videografe hebben.

    Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Maar je hoort zo vaak van mensen dat ze spijt hebben dat het zo duur is geworden. Dus kies samen wat jullie echt het belangrijkste vinden en geef minder (of geen) geld uit aan de minder belangrijke dingen.
     
  9. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Nee maar vind het zonde om een bedrag met 4 nullen uit te geven aan 1 dag
    Maar iedereen zen ding en mening hè :)
     
  10. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Wij waren ongeveer 10.000 euro kwijt.
    Ceremonie om 16.00 uur met ongeveer 20 gasten, daarna bruidstaart en koffie.
    Van 19.00-00.00, feest met buffet voor ongeveer 80 gasten.
    Verder hadden wij mooie jurk, bruidsboeket, kapper/visagist, mooi pak, gouden ringen, fotograaf, Dj. Versiering hebben we zelf gemaakt.
     
  11. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    15000 euro excl huwelijksreis en de mooiste dag van mijn leven:thumup:

    Getrouwd op de lokatie met 30 mensen, aansluitend 3gangen diner en toen feest met 130 mensen.
    Jurk heb ik gehuurd, pak van man was wel duur. Boeket op de markt gehaald, trouwauto via via, fotograaf met korting, bedankjes waren gegraveerde sleutelhangers. Bus gehuurd voor de feestgangers omdat dr lokatie afgelegen was.
     
  12. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Schrik van sommige prijzen, en dat voor 1 dag feest. Onze trouwdag incl kleding en ringen, waren we rond de 250,- kwijt. Ik was 38weken zwanger en we houden beide niet van in het middelpunt staan. Dus het werd een mini bruiloft op Gratis maandag morgen met alleen ouders, broers/zussen. Daarna taartje gegeten van de Hema en belegde broodjes. Overigens zijn we nog nooit op huwelijksreis geweest omdat ik 2weken na trouwdag ben bevallen van onze oudste. Nu 9jaar getrouwd
     
  13. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik heb er echt 0 spijt van. Heb zo genoten. En onze gasten ook, dat was mij elke cent waard en zou het zo weer doen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Blij voor jou :D
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    Zo kijk ik ook terug op onze trouwdag. Ik/ wij ;) vonden het leuk om niet praktisch te denken, maar ons hart te volgen en doen wat wij leuk vinden. En als een kleinschalig huwelijk is wat bij je past, dan is dat super leuk. Ik vond onze dag met 40 daggasten en 150 avondgasten fantastisch.
    Nu zou ik het misschien anders doen, we zijn 6 jaar verder en hebben intussen veel (te veel) meegemaakt, maar dat doet niets af van hoe ik het toen heb ervaren. Ik zou het ook zo weer overdoen!
     
  16. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    10.500,- Alweer 8 jaar geleden maar MAN wat een super dag! Zou het morgen zo weer doen!

    Scheelt misschien ook dat ik altijd al heeel graag wilde trouwen "met alles erop en eraan.". We werkten destijds allebei fulltime en hebben niet extra hoeven sparen voor de bruiloft. We hadden wel een uitgewerkt strak budget waar we ons goed aan hebben gehouden.

    -35 daggasten,110 feestgasten
    -trouwauto
    -trouwlocatie: ceremonie, lunch, diner, overnachting voor ons en onze ouders (betaalden wij als cadeau aan hen) + uitgebreid ontbijt volgende dag.
    -feest met live band, voor iedereen onbeperkt drinken + 4x rond met hapjes gedurende de avond.
    -fotograaf + fotoalbum
    -kapster + visagiste + nagels (ook proef kapsel en proef make-up)
    -ringen
    -trouwjurk en trouwpak + schoenen + sierraden + manchetknopen
    -bruidstaart
    -bloemen + boeket + corsages
    -versiering ouderlijk huis
    -trouwkaarten + verzenden
    -kosten gemeente
     
  17. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wij moeten nog trouwen maar de begroting is zo’n €15.000. 40 daggasten en 120 avondgasten. De jurk krijg ik (gedeeltelijk) van mijn ouders. De trouwauto gratis, het is een oldtimer van een goede vriend. Haar en make-up ook gratis door 2 vriendinnen die kapster en visagist zijn. Fotograaf kost €1500 voor de hele dag. Drank afkopen €2900. Diner €30 pp en drank €15 pp. Hapjes avond €1000. Locatie €800 huur. Borrel na ceremonie €600. Taart maak ik zelf. Licht en geluid horen we deze week wat het gaat kosten. Daarnaast kostenpost voor onvoorziene kosten die er altijd zijn.

    Het is mijn tweede huwelijk. Mijn eerste was in Las Vegas en koste $120 all in :p.

    Daarom deze keer “goed” aangezien dit echt mijn laatste huwelijk is hahaha
     
  18. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Wij zijn goedkoop en intiem getrouwd. Mijn jurkje was een mooi cocktailjurkje, online gekocht :roflmao:. Boeket ook online, was een vilten boeket, die staat nu nog op zolder te verstoffen haha.
    Zijn getrouwd in het stadhuis in Delft, ons vervoer was een witte bakfiets. Zelf opgepimpt met bloemenslingers ( voor op je fiets haha) en ballonnen.
    We hoorden later dat de toeristen die er waren helemaal euforisch waren, die vonden die bakfiets hélemaal geweldig, we werden flink gefotografeerd.:roflmao:
    Aansluitend een vrij chique lunch met ouders, paar nichten/neven en voornamelijk hechte vrienden.
    En 's avonds werden we door mijn beste vriendin en haar man uit eten genomen.
    Het was een onvergetelijke dag en zou het zo weer overdoen! Alleen met de mensen die ons het dichtst aan het hart staan.
    O ja, we zijn niet meer dan 2000,- kwijt geweest.
    IMG_20181004_101328.jpg
     
    Madeliefje06, elsie89, LizMe en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Ansji

    Ansji Niet meer actief

    Wij hadden alles op 1 locatie, in een molen. Wij waren in totaal zo'n 7000,- kwijt voor:
    • notaris
    • ambtenaar
    • jurk (marktplaats)
    • boeket
    • fotograaf + fotoboek
    • locatie (diner, kleine receptie met taart, feest met DJ, drank afgekocht, hapjes)
    • 20 daggasten en 100 gasten voor het feest

    Mijn schoonvader heeft een Jaguar, dat was onze trouwauto en het pak voor mijn man heeft hij van zijn ouders gekregen.

    Hele leuke dag gehad en heel fijn dat alles op 1 locatie was! Dat scheelt een hoop heen en weer gesleep.
     
  20. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    Super fijn zo duidelijk dank je:)
    Haha las vegas geweldig!!
     

Deel Deze Pagina