Ik ben zo vergeetachtig als een zeef maar heb nog eveb een vraagje Ik heb een wwb uitkering en een vriend wij wonen biet samen hij is 3 dagen in de week bij me tot nu toe heb ik me uitkering nog maar van deweek ben ik 12 weken zwanger en ga dus melden bij de sociale dienst dat ik zwanger ben maar wat gaay dit inhouden want samen wonen zt er nog niet in huis krijgen is een ramp behou.ik me uitkering tot we samen wone. Of noet hij nu al weg
Als hij niet meer dan 3 dagen per week bij je is,is dat geen probleem toch? Gaat hij wel jullie kindje erkennen?(aangenomen dat je zwanger van hem bent) Dan krijgt hij namelijk we alimentatieplicht en dat houd de Soos dan weer in...
Dat ligt aan zijn inkomsten, vaker dan 3 dagen bij elkaar wordt namelijk al gauw als 'samenwoning' gezien door de Soos,zelfs al zou hij nog een eigen woning hebben.
Hij hoeft nu nog niet weg. Maar let er goed op dat hij niet te vaak bij je is. Ook niet tevaak bij je slapen en eten. Want er zijn sociaal resercheurs die echt naar alles kijken. Hoe het precies zit met erkennen en allimentatie dat weet ik niet.
als hij vaker bij je is dan 3 dagen in de week dan vervalt je uitkering en moet hij jullie onderhouden... ook wel logisch trouwens... ook kunnen ze je komen controleren, dus zou maar niet stiekem doen met dit soort zaken want dan zit de kans erin dat je alles met terugwerkende kracht moet terugbetalen.... je kan ze beter vragen hoe dat precies zit en hoe het zal gaan als jullie kind erkent is door hem en als jullie plannen hebben om samen te gaan wonen...