2de zwangerschap zwaar dus 3de ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silvana81, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij twijfelen erg of er nog een derde komt of niet

1e zwangerschap ging best goed, alleen wat Ochtendmisselijkheid en op het eind hield ik vocht vast.
    Bevalling was zwaar en uiteindelijk keizersnede, herstel ging snel

2de zwangerschap was vrij zwaar, erg misselijk en overgeven de hele dag door tot een week of 16 toen ging het iets beter maar met 20 weken kreeg ik Bekkenpijn en zat ik volledig thuis met veel pijn.
    2de keizersnede ging moeizaam heeft 2 uur geduurd, veel bloedverlies door een bloeding die ze niet konden vinden, kleine zat vast met hoofd door verklevingen.
    Daarna nog echo en scan voor nieren gehad.
    Herstel duurde ook langer.

Ben bang wat me dan bij een 3de te wachten staat.
    En dan heb ik 2 kinderen rondlopen.

Werden julie zwangerschappen ook steeds zwaarder of juist makkelijker?

Ik zit nu trouwens weer thuis ivm Bekkenpijn.

2. Esther311

Esther311 Actief lid

2 mei 2016
    178
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet zo heel ver dus weet niet hoe het later in de zwangerschap zal zijn. Eerste was ik redelijk lang misselijk, tweede nog veel langer en daarbij erg duizelig/flauwvallen. Die vond ik echt zwaarder. Nu de derde begon pittig, vanaf 5w heel misselijk dus ik dacht daar gaan we weer. Maar inmiddels gaat het beter dan bij de andere 2 rond deze termijn! Wel moeier Door de drukte van 2 kleintjes maar het valt me niet tegen.

Ik denk dat het echt niet te voorspellen is Hoe erg een volgende zwangerschap mee of juist tegenvalt.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    eerste was ik heel misselijk (met spugen) 9 maanden lang maar wel op mn roze wolk
    tweede ging lichamelijk goed maar een grijze wolk
    derde veel misselijk (niet spugen), BI, roze wolk
    vierde misselijk geweest (niet spugen) en voel me "gewoon", geen roze wolk maar ook zeker geen grijze

Elke keer anders dus

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Mijn 4 zwangerschappen verliepen allemaal anders,erg misselijk ben ik niet geweest maar wel bekkenklachten.. Mijn laatste zwangerschap verliep juist heel goed en heb ik echt kunnen genieten,ik heb ook 3x een ks gehad en t herstel van de laatste ging t snelste van de 3... Elke zwangerschap is anders is mijn ervaring dus ;) succes met je beslissing!

5. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik ben nu zwanger van de derde. Eerste zwangerschap heel veel bekkenpijn gehad, hoop andere klachten en thuisgezeten vanaf 20 weken, redelijk goede bevalling gehad.

Tweede zwangerschap gewerkt tot 36 weken, nergens last van voelde me topfit. Snelle bevalling gehad en goed herstel.

Nu zwanger van de derde en tot 15 weken zooo misselijk en overgeven. Nu nergens meer last van en hoop dat het zo blijft!

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik persoonlijk ben bang van wel. Bij alle 3 was ik misselijk tot het einde met dagelijks meerdere malen overgeven. En bij alledrie vreselijke bekkenpijn gehad. Omdat ik niet weer in een rolstoel terecht wil komen en graag zelf voor mijn kinderen wil kunnen blijven zorgen, ga ik revalideren. Hopelijk scheelt dit een heleboel. Voor de misselijkheid heb ik geen idee, dat is niet echt te voorkomen volgens mij. Maar misschien heeft iemand een briljante tip? (zolang ze maar niet zeggen dat je droge crackers moet eten voor het opstaan of gemderlollies moet nemen, been there done that ;)) Oh ik heb trouwens heel goede ervaringen met acupunctuur! Dus dat ga ik ook doen en wie weet is dan ales wat draaglijker. Maar om die reden hebben wij nog geen kindje erbij nu, beide jongens zitten nu op school en zijn redelijk zelfstandig. Maar het is nog even wachten tot de jongste de juiste hulp krijgt ivm zijn ASS.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Dit valt natuurlijk niet geheel te voorspellen, maar je hebt al twee keizersneden gehad.... Een derde zal niet makkelijker gaan ivm littekenweefsel. Dat sowieso. Maar daarover kan je gynaecoloog je het beste adviseren.
    Qua bekken noet je nu nog herstellen en met de juiste therapie kan dat weer flink aansterken, maar ook zeker de kans dat je hier weer last van krijgt, aangezien je het vrij vroeg in je zwangerschap al had.

Ik ben nu zwanger vana de derde. Eigenlijk altijd probleemloze zwangerschappen gehad, ook nu, maar merk dat het nu wel zwaarder is. Krijg veel sneller harde buiken en 'pijntjes'. Ook heb je natuurlijk wat minder rust omdat er nog twee kinderen rondlopen.

Deel Deze Pagina