ik draag hem links en heeft niks met geloof te maken maar met rechts geef je altijd een hand en ik vind het zo irritant dat als iemand je een iets te hard je hand schud het dan zo pijn doet bij je ring. En ik ben gewoon een beetje anders want mijn horloge draag ik dan weer rechts terwijl ik ook rechts ben.
Ik draag hem links -als Katholiek. M'n man draagt hem ook links, zodat we het hetzelfde hebben en ook wel omdat hij het praktisch vind met bepaald werk, dat zit met zijn rechterhand de ring niet in de weg. Bij katholieken zit de ring overigens links, omdat dat het dichtst bij het hart is. Bij protestanten juisten niet links, omdat dat de kant van de duivel zou zijn... en rechts de hand van God. (zover ik weet ) .
Ik zou het niet weten, maar ik heb mijn verlovingsring aan mijn rechterhand. En mijn trouwring ga ik dan aan mijn linkerhand doen.
Ik draag mijn trouwring rechts, vooral omdat ik dat om me heen altijd zo zie en dat dus gewend ben. Verder heb ik er zelf niet over nagedacht, want het voelt gewoon goed zo.
Wij hebben hem rechts....maar waarom...omdat dat vanzelf ging. En omdat de ambtenaar zei dat we elkaar nu de rechterhand moesten geven en daarna konden we de ringen daarom doen.