Hier een Protestantse dame die haar trouwring om de rechter ringvinger heeft geschoven, net als haar man
Ik draag hem rechts ( en dat heeft niets met geloof te maken ) Heb ook altijd gehoord dat links voor verloofd is en rechts voor getrouwd.
Ik draag mijn trouwring dus al bijna 6 jaar "verkeerd" hahaha Ik draag 'm links en m'n verlovingsring rechts. Mijn man trouwens ook. Vond dat logisch, maar waarom weet ik eigenlijk niet hahahaha
Nou omdat ik nu 20 kilo ben afgevallen past mijn trouwring niet meer om mijn ringvinger. Ik draag hem dus nu om mijn linker middelvinger omdat dat de enige vinger is waar die nog omheen past. Ik zou hem natuurlijk kleiner kunnen laten maken maar ik wil eerst aan mezelf bewijzen dat ik niet weer ga jojo-en. Groetjes Anita
Ik geloof dat ze in Belgie meestal lings worden gedragen. Ik heb mijn ring dan ook gekocht om hem daar te dragen. Maar nu draag ik hem eigenlijk rechts aan mn middenvinger, ik vond het geen leuk gevoel om hem lings te dragen aan mn ringvinger, ik kon het maar niet gewoon worden
Ik vroeg me dit laatst ook al af! Ik draag mijn ring altijd aan m'n linkerhand, omdat ik m'n rechterhand 'vrij' wil houden voor als ik ooit ga trouwen.. Toen zag ik in een film dat ze 'm aan hun linkerhanden kregen, toen wist ik het ook niet meer Maar goed, dankzij dit topic weet ik dat het verschilt; Ik zou 'm dus rechts dragen!
Als je Katholiek bent draag je de ring eerst rechts als verlovingsring en als je getrouwd bent doe je hem links. Als je niet gelovig bent draag je je trouwring rechts.
Wij dragen hem beiden rechts. We dachten beiden dat het rechts hoorde en wij hebben handgemaakte ringen gekocht en die hadden ze toevallig voor allebei passend voor de rechterhand.