lieve dames (en heren natuurlijk) ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik mijn verhaal moet beginnen, ik probeer het zo goed mogelijk neer te zetten als jullie (nog) vragen hebben stel ze gewoon... 21 mei 2008 ben ik door mijn vriend ten huwelijk gevraagd, iedereen was door het dolle heen we besloten dat de datum 07-08-09 moest worden. van alles werdt er geregeld zaaltje, vrijgezelle feest, kleding, ringen enz enz! De tijd ging snel we kwamen steeds dichter bij onze dag helaas kregen we 5 weken voor onze dag een ontzettend harde klap te verwerken, mijn moeder kwam te overlijden. nu hebben we wel een nieuwe datum (06 November 2010) alles was al geregeld, ringen waren gegraveerd en al. daar zit ik nu dus mee, onze "oude trouwdatum" staat in de ringen de nieuwe datum kan er niet bij mijn vriend wil het zo laten, ik eigenlijk niet maar ik vind het zonde van de ring om hem uit te laten slijpen (je ring wordt toch dunner) wat zouden jullie hiermee doen?! ik vind het zoo moeilijk... alvast bedankt.
ik zou het zo laten... tenslotte was dit de eerste datum, en alles was al geregeld. en voor mij zou het emotioneel erg meewegen dat je moeder ook wist dat de datum de 07-08-09 zou zijn.
Ik denk dat ik het zo zou laten, juist omdat er een heel bijzondere (en erg moeilijke) reden was om de datum uit te stellen. En wat ninien zegt, daar dacht ik ook aan. Wat erg van je moeder. Sterkte.
Je geeft aan dat de "nieuwe" datum er niet meer bij kan. Mag ik vragen of je dit bij een juwelier na hebt gevraagt? Als jullie gladde trouwringen hebben (voor jou eventueel met een steentje) moet er toch wel een datum bij kunnen. Er zou dan een kleiner lettertype gebruikt kunnen worden voor de "nieuwe" datum. En dat de ringen dunner worden als de gravure eruit gehaald word is een beetje een misverstand. Ze "duwen" de gravuren namelijk eerst zoveel mogelijk dicht en daarna wordt het iets geschuurd en gepolijst. Zoveel dunner zullen ze niet worden ... of jullie moeten een hand gravure hebben; dat is een ander verhaal. Veel sterkte met het verlies van je moeder.
Ik ben het inderdaad ook met ninien eens. Vindt je niet dat het dan net zo is alsof je moeder toch een beetje aanwezig zal zijn door die datum in je ring te laten? In ieder geval nog gecondeleerd met het verlies van je moeder. (Dikke knuffel) Het maakt niet uit hoe oud je bent, geen enkele zoon of dochter is oud genoeg om zijn of haar moeder te verliezen.
ik zou het zo laten. Wat betekend een datum nou. Gecondoleerd met je moeder. Wat een vreselijke klap moet dat zijn geweest en nog steeds.
ik zou het denk ik zo laten... omdat het toch de eerste datum was en symbolisch denk ik.. Heel veel sterkte met het verlies van je moeder **knuffel!**
hoi schatten, bedankt voor al jullie reacties! nee, ik heb dit niet na laten kijken door een juwelier! maar als het echt klopt dat onze nauwelijks dunner worden dan wil daar absoluut eens naar laten kijken, zodat misschien toch allebei de datums erin kunnen... hoe kan ik trouwens zien dat het een handgravure is?! hier ben ik het helemaal mee eens, helaas was ik "pas" 23 toen mijn moeder kwam de overlijden... bedankt voor al jullie knuffels, ook al ken ik jullie niet dit doet me toch ontzettend goed!!!
Je kan het beste even met beide trouwringen naar een (goede!) juwelier en je verhaal uitleggen. Dan kunnen ze je vast verder helpen en adviseren wat je het beste kunt doen. Ze kunnen je dan ook vertellen of je er een handgravure in hebt of niet; meestal is dat niet zo hoor, dan moet je er al specefiek om vragen. Sieraden hebben vaak een emotionele betekenis en een juwelier heeft daar meestal wel begrip voor. Als ik nog bij een juwelier zou werken en we woonden redelijk bij elkaar in de buurt zou ik je met alle liefde helpen, maar helaas kan dat niet. Succes! En laat je even weten hoe het is afgelopen? P.S. Laat je niet afschepen hoor door een juwelier die zegt dat hij/zij je niet kan helpen, gewoon naar een andere gaan dan, want er is erg veel mogelijk op dit gebied.
ik denk wel dat ze dat op een goede manier moeten kunnen veranderen hoor, gebeurd wel vaker ook toch? maar of je het moet doen is natuurlijk wat jouw eigen gevoel er over is...