Als ik paracetamol en codeine wil combineren, hoeveel paracetamol mag ik dan innemen bij een codeinepil?
Ligt aan de sterkte van je codeine tabletten. Maar waarom zou je het willen combineren? Als pijnstilling versterkt het elkaar wel maar is dit over het algemeen niet de eerste keus...
Ik heb een zware keelontsteking, maar ik hoest me nu ook te pletter. Ik neem op advies van de huisarts een cocktail van ibuprofen 400 en 2 paracetamollen. Nu dacht ik echter vanwege de kriebelhoest en ik nu eindelijk eens een nacht rustig wil slapen, ik neem een codeine pil met paracetamol in. Heb ik en pijnstilling voor mijn keel en wat voor de hoest.
Codeine werkt al pijnstillend en maakt je slaperig dus de combinatie met paracetamol is niet nodig. Ik zou zeggen neem de codeine in, ga naar bed en geniet van je nachtrust!
Dat hoop ik wel ja, dank je. Ik ben het zo zat. Voel me zo ellendig. Paar dagen 40 graden koorts, vreselijke keelpijn en gewoon beroerd. En dan ook nog heel slecht slapen. Bah!
Codeine is een lichte morfine-achtige. Ik zou het vooral samen innemen, 1000 mg paracetamol en 10 mg codeine. De paracetamol versterkt het pijnstillend effect van de codeine, en het bijt elkaar niet qua bijwerkingen.