trouwringen? zilver,goud of titanium...

Discussion in 'De lounge' started by anniek, Oct 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallo allemaal....

wij willen niet te gek dure trouwringen en wilde dus gewoon voor mooie zilvere ringen gaan maar nu heb ik me laten vertellen dat een zilvere ring niet oneindig mooi gemaakt kan worden...
    die mevrouw raadde een gouden trouwring aan maar wij vinden tevele geelgoud niet zo mooi...
    nu was ik naar titanium aant kijken. Heeft hier iemand een titanium ring? en blijft die mooi???

tips? sugesties? voor zilver,goud of titanium maar ook voor waar goedkope ringen???

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik lees mee!

3. danip

danip Niet meer actief

Wij hebben titanium. Het heeft voor en nadelen. Titanium is sterker dan zilver, maar dat is gelijk ook het nadeel. Het kan dan bijna niet meer opgerekt worden, dus je kunt de ring amper groter laten maken. Een ander voordeel vinden wij dat ze heeeel licht zijn. Titanium is namelijk een stuk lichter dan goud en zilver. Mijn man had een hekel aan ringen, maar deze voelt hij niet zitten, en hij heeft hem nog om! :) Zijn ring is wel iets beschadigd, maar het valt best mee voor iemand die veel klust en verbouwt. Mijn ring is nog helemaal mooi.

4. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
  5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben ringen van 2 kleuren goud, geel en wit.
    Maar je zou ook gewoon witgoud kunnen nemen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,858
    113
    Mijn moeder heeft een zilveren trouwring van 10 gulden. Volgens die juwelier zou dat ding maar een aantal jaar meegaan en dan toch echt slijten. Mijn vader had gezegd dat als ze wat meer geld hadden, ze over een aantal jaar dan wel een nieuwe zouden kopen. Maar, nu bijna 40 jaar later, heeft mijn moeder nog steeds diezelfde ring om en hij is helemaal niet versleten :D! Ze wil ook helemaal geen nieuwe ring.
    Ik heb zelf witgoud, was wel erg prijzig, maar ik ben allergisch voor zilver (krijg er gore, jeukende smetplekken van) en ik vind gewoon goud niet zo mooi van kleur.

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk dat wij ook voor witgoud gaan.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    :):):)

9. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik heb nu witgoud, maar ik als ik meer geld had gehad, had ik zeker titanium genomen.

10. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    laika
    titanium is goedkoper dat witgoud ;)

11. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben beperkt budget en hebben stalen ringen genomen.
    Vond de titanium te donker van kleur.
    Onze ringen kosten bij elkaar 52 euro :p
    Gister telefoon gehad dat ze klaar zijn dus van de week ff erheen :)

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    titanium is toch niet duurder dan witgoud?
    Of bedoel je platinum?

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Waar heb je dat gedaan Mams136?

14. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    wij hebben zilveren trouwringen,, maar mochten we weer nieuwe nemen bij een verzegeling van jaren dan gaan we voor titanium

wij merkte op dan de zilveren ringen snel streepjes en kuiltjes krijgt.. dit komt door de zachtheid van het zilver, onze verloving ringen waren van titanium en die waren na 5 jaar nog zo goed als nieuw en onze trouwringen na 1 jaar al veel minder mooi.

xxjes

15. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Wij willen ook voor titanium gaan. Mijn vriend klust en sleutelt ook veel, en na 5 jaar is zijn zilveren ring al flink beschadigd terwijl die van mij nog redelijk gaaf is. Bij hem in de inscriptie ook al behoorlijk er uit gesleten.

Goud vinden we allebei niet mooi, maar misschien is witgoud wel iets voor ons. Hebben in ieder geval nog wel even de tijd om alles uit te gaan zoeken ;)

16. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Wij hebben trouwringen van Carl Dau; een combinatie van goud, zilver en titanium. Je kunt de ringen zelf samenstellen en als er in de toekomst meer geld is kunnen we de verschillende onderdelen vervangen. Zilver is minder sterk dan goud, maar dat kan dus nog veranderd worden.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Bij een plaatselijke juwelier/goudsmit.
    Zijn gewoon ringen uit een standaard serie.
    Geen officiele trouwringen.
    Meer relatieringen.
    Voor mijn vriend een brede gladden ring zonder deco, en voor mij een smalle met een steen erin.

Als ik geweest ben deze week zal ik ff doorgeven wat voor serie het is :)

18. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    staa is geen optie, vriend is allergisch

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Wij hebben witgouden trouwringen, supermooi!
    Gekocht in Antwerpen in de 'jodenbuurt' bij een kennis, scheelt toch veel in geld daar :).

Share This Page