trouwringen? zilver,goud of titanium...

Discussion in 'De lounge' started by anniek, Oct 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Mijn man en ik hebben heel eenvoudige, titanium trouwringen. Niet te duur (waren voor minder dan €100,-- klaar) en ze blijven mooi. Nadeel is natuurlijk dat je ze niet kunt laten vergroten of verkleinen, maar de symboliek (het blijft mooi en 't is niet kapot te krijgen) vind ik daarentegen weer erg prachtig. Ander voordeel is dat ze snel wennen... Mijn man is geen ringendrager, maar deze voelt hij nauwelijks zitten...

2. danip

danip Niet meer actief

O ja, wij hebben ze van het merk Boccia (ff googelen) Die zijn veel goedkoper dan italodesign.

3. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    ik ben vorige week ten huwelijk gevraagd en ben nu ook aan het oriënteren..

Ik vind sommige ringen ook belachelijk duur zeg... durven juwelieren echt veel geld voor te vragen. Volgens mij gewoon omdat er TROUW voor staat :S

Hier ook geen gouden ringen. VInd het ook niet zo mooi. Mijn verlovingsring is witgoud en die is ook super mooi. Zilveren waren voor mij ook wel een optie, maar hoor hier ook wel wisselende reacties.. :S

Lees nog even mee dus... ;)

4. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik ga je even een pb-tje sturen :D

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Zelf houden wij niet van klasieke ringen, maar van stoer en strak. Wij hebben ringen bij het diamant point in de Bijenkorf gehaald van het merk Xen, ze zijn van edelstaal maar hebben de look van titanium. Mijn man heeft een effen en in die van mij zit een rijtje van 17 diamantjes :D Ik ben er echt super blij mee!

6. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tnx tot nu toe allemaal...

ik vind titanium ook wel erg mooi!
    We willen ook nog in duitsland gaan kijken want daar blijkt wit en geelgoud stukken goedkoper te zijn.... dus dan doen we dat maar he;) hebben nog bijna 1 jaar hahaha

7. girl21

girl21 Niet meer actief

ik heb zilver, bij de vriendschapsringen gekeken, lijken net rouwringen, maar dan veel goedkoper :D

8. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    wanneer ga je trouwen anniek???

9. Jessica26i

Jessica26i Niet meer actief

wij hebben 3 kleuren goudenring was bij elkaar 210 euro kwijt voor 2 ringen dus valt ook nog wel mee

10. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Wij hebben bij de juwelier hier in het winkelcentrum van Nijmegen de gouden ringen gekocht
    juwelier Engelen - LB-Trouwringen
    Wij hebben de rechtse. Maar ze hebben een heel assortiment en daar is het 2 halen 1 betalen (goedkoopste gratis)
    Scheelt heel veel met de prijs bij een "normale" juwelier

11. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    valt inderdaad erg mee jessica...

volgens mij kijk ik dan gewoon op verkeerde sites om me te oriënteren :S

12. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Wij hebben gekozen voor wit-goud, de prijs viel ons reuze mee.

13. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man en ik hadden eerst titanium verlovings ringen, met hierin een randje goud. Ik had er ook een steenje in.
    Deze ringen waren samen ongeveer 150 euro.

Onze trouwringen zijn van goud, van het merk desiree en hebben samen 800 euro gekocht. Het zijn echt hele stevige ringen.

14. Caterine

Caterine Lid

May 21, 2006
    61
    0
    0
    kunstenaar, werken met jongeren
    hoek van holland

Hoi,
    Ik ben zelf edelsmid ( niet van beroep ) en ik heb zelf een witgouden ring. Ben weg van zilver en niet van goud maar vond voor een trouwring witgoud mooier, maar moet ook binnen het kostenplaatje passen.
    titanium kan een keer gemaakt worden en daarna niet meer vergroot of verkleint. Aangezien je deze ring de rest van je leven wilt kunnen dragen, kan het gebeuren dat je vinger dunner of dikker wordt door de tijd...dus kan zijn dat je ring aangepast moet worden. Heb er zelf nog geen last van gehad maar de mogelijkheid is er...
    Zilver kan sneller minder mooi worden maar is ook weer zo op te knappen. Zelf heb ik gekozen voor geborsteld, is niet glimmend en kan je zelf met een soort schuursponsje weer geborsteld maken. Maar is persoonlijk natuurlijk waar je van houdt.
    Veel plezier met het uitzoeken en voorbereiden!!

15. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Jaaaaahhh, die bedoelde ik nou. Schaam, schaam. En vroeger werkte ik nog in een juwelierswinkel.

16. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij gaan in aig. 2010 trouwen de data is nog niet bekend.

wij willen in totaal niet meer kwijt zijn voor de trouwringen dan 600 euro, maar das ook echt maximaal, liever voor 300 euro {dat was ons eigenlijke budget}

17. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb zilveren trouwringen 24 euro samen
    Hele dikke die ik ook als verlovings ring heb gebruikt zonder datum
    We hebben de ringen op de DAG (hihi) mat laten poetsten

Vind het hele dure ring gebeuren maar vreemd want wie kijkt er nou naar?
    Alleen jij toch :p
    En maakt mij niks uit wat voor soort metaal onze speciale trouw ring is ;)

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik stond er best van te kijken indertijd toen wij ringen kochten.. sowieso van de prijs. Maar ik dacht dus ook dat witgoud, duurder was dan geelgoud. Maar de prijsverschillen zitten vooral in de breedte van de ring en dus de hoeveelheid goud die nodig is.
    Wij hebben nu glanzende tricolor ringen.
    3/5 roodgoud, dan 1/5 geelgoud en dan 1/5 witgoud. En ik heb een diamantje er inzitten.
    Ook dat beinvloedt de prijs natuurlijk weer.

Doordat wij het bij een goudsmid aan huis hebben gekocht, was het wat goedkoper dan bij een juwelier, maar ondanks dat, nog iets van 800 euro kwijt. Ringen zijn volgens mij 4,5 of 5 mm breed. Maar 1mm smaller, had heel veel geld gescheelt. Maar oke. Ik ben meestal snel op iets uitgekeken, maar vind de trouwring nog steeds prachtig.
    Mijn zilveren ring was vrij goedkoop, zelf uitgezocht, omdat de ring die m'n man had uitgezocht te groot was. Maar achteraf heb ik toch wel spijt.. Hij is gewoon echt niet mooi meer. Waarschijnlijk was het zilveren (merk) ringetje dat m'n man uitgezocht had wat mooier gebleven, maarja, die was dus niet te krijgen in mijn maat.

19. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben titaniumringen met een klein gouden randje. Ze blijven erg mooi en dragen heel fijn.

Je kunt ze idd niet meer laten vergroten of verkleinen.

Pim

Share This Page