Wat hebben jullie eigenlijk in de ringen staan? Alleen de datum van de trouwdag, of ook jullie namen ofzo? Ik had heel sterk de voorkeur voor alleen de datum. Ik weet niet waarom, maar dat voelde zo.
Wat vind jij het mooiste. Dat vind ik belangrijk bij een trouwring, dat je samen met je aanstaande een ring kiest die jullie mooi vinden en niet wat anderen veel dragen. Titanium zou ik niet snel voor kiezen. Het is mooi inderdaad, maar krijg hem er maar eens van af als het moet in noodsituatie's en je vinger is opgezwollen. Voor de rest zijn er prima ringen die goedkoop zijn. Kijk bijvoorbeeld naar vriendschapsringen. Succes
Wij hebben witgouden... mat met 1 glimmende lijn erover. In mijn ring staan 2 grotere en 2 kleine briljantjes... symbool voor ons gezin. In de ring staan mn man's naam en de trouwdatum. Ik weet niet hoeveel ze precies kostte... ik gok rond de 500 euro maar ze zijn het wel waard en we hebben er al jaren plezier van. Om een groot feest gaven we niks dus dan liever wat geld uitgeven aan iets wat we elke dag dragen/zien
hebben wij ook gedaan , wij hebben een armband on witgoud en mat goud voor ons zoontje laten maken met zijn naam erin.. en ook tijdens de ceremonie gegeven, hij heeft ook onze ringen omgedaan *smelt* Ja persoonlijk vind ik zilver een beetje hmmmm zou ik meer voor vriendschap geven, wij hebben geen verlovingsringen gedaan maar net als onze ouders (verlovingsringen=trouwringen) is net zo handig en scheelt geld..
mijn trouwring is van goud en m'n verlovingsring titanium maar als we het nog eens zouden doen had ik de trouwringen ook titanium laten maken de ronde vorm van de gouden ringen is helemaal vervormd en met titanium kan dit echt niet dat spul is zo sterk
Ik heb ook witgoud en die bevalt prima! Mooi strak design en hij blijft ook mooi! Wij hebben de ringen gekocht bij Oosterhof, zitten in het Noorden en Oosten van het land. Ze hebben ook een website. Je krijgt de 2e ring gratis en ook nog gratis een week in een hotel in Europa of zoiets, wij hebben hier geen gebruik van gemaakt).
Daar hebben wij ze ook vandaan wij hebben die daarnaast, waren toen wel hee. wat goedkoper. Anniek, zit op 10 min ongeveer van Mandy (Danio) vandaan!
Wij hebben een combinatie van wit-/ roodgoud. Ik heb dan een diamantje erin. In de ringen hebben wij ons trouwdatum laten graveren.
Wij hebben naam en datum laten graveren. Dat voelde voor ons weer het beste! Leuk hoor, al die voorbereidingen! Krijg bijna zin om nog een keer te trouwen
je zegt het zelf al; LIJKEN net trouwringen je moet er de rest van je leven mee doen en misschien zelfs je dochter ook wel of kleindochter waarom zou je dan daar op bezuinigen? op iets wat de rest van je leven meemoet, zilver word echt superlelijk met de tijd dus die blijf je naar de juwelier brengen..
Helemaal juist. Zal gezien de reactie van Isademi in een ander topic (over trouwen in 2x) maar verder niks zeggen. Over een X aantal jaar komen er bij ons andere ringen...
op de dingen die je maar 1 dag gebruikt meer geld uitgeven als de dingen die heel je leven (en langer!) meegaan?! je trouwring is je trouwring die vervang je nooit (tenminste dat is niet echt, je zou het wel kunnen doen maar die waarde van je trouwring is toch anders..) Dan heeft trouwen geen extra meerwaarde als je het zomaar zou kunnen vervangen of overdoen... Als je geen 500-600 euro aan ringen kan besteden die als je er 50 jaar meedoet, en dus 18.250 dagen dan kosten je ringen 3 cent per dag! terwijl je trouwjurk, taart, feestje je maar 1 dag gebruikt, lijkt mij duidelijk niet besparende prioriteiten..
Ja en iedereen zeker nog een keer om een envelopje vragen (ik ken dat soort types in onze familie ook, iedereen kwam alleen de tweede keer niet opdagen, want je trouwt maar 1 keer, de rest is leuk voor jezelf (bv op tropisch eiland ofzo) maar heeft geen waarde.. want je bent immers al getrouwd dus welke belofte ga je elkaar dan doen (weer dezelfde, wat voor waarde had de eerste belofte dan? niets? )) Maar goed ik vind dus dat je op ringen niet bezuinigt bespaar dan op je jurk, taart, feest of whatever maar niet op iets wat zoveel waarde heeft de rest van je leven, als je hem kan vervangen heeft het geen waarde meer naar mijn mening...
Eh... wat nou als je maar 500/600 euro in TOTAAL te besteden hebt? Dan moet je daar dus het trouwen zelf van betalen, ringen, kleren, eten, drinken...
uuh sparen, is een vreemd concept maar misschien ken je het? wij hebben flink gespaard, brood uit mijn mond gespaard dat is hoe iedereen dat doet als je eigenlijk geen geld hebt op iets te doen.. Je ziet toch niet op een schopstoel over 2-4 jaar heb je toch nog dezelfde intenties?
Waar slaat dat nou weer op. Wij gaan trouwen voor onszelf en ons zoontje. De mensen die er dit x bij horen gaan ons aan het hart. En ook als wij over een aantal jaar opnieuw trouwen doen we dit voor onszelf! Ik hoef niet van iedereen NOG een envelopje of een cadeautje. Wij gaan dan als compleet gezin ons huwelijk en onze verbintenis in de kerk laten zegenen. Wie dat met ons wil vieren is van harte welkom en niks verplicht. En nu vind ik dat je maar eens op moeten houden met het veroordelen van mensen die het anders doen dan jij. Anders is net per definitie slecht!
Hallo, beetje nadenken graag. Sparen? Niet iedereen heeft genoeg geld om te sparen hoor. Jeetje, beetje wereldvreemd Isademi?