niets wereldvreemds aan, als je iets niet kan betalen moet je sparen, lijkt mij heel logisch. Ik denk eerder dat het een beetje raar is als je denk dat DAT niet normaal is, iedereen spaart (soms jaren!!) voor hun trouwerij) Ik vind het trouwens nog wat anders als je bv zilveren ringen zou hebben van je opa en oma ofzo (dat heeft al sentimentele waarde)
Hier ook niet in staat om te sparen. Ben bezig met rijles en daar gaat ook heel veel geld in zitten. (Jaaa uiteraard is het dan allemaal niet slim gepland en zijn wij onnadenkende sukkels8) Spare me) Vlinderbloem, Ik snap je helemaal meid!
Ok, ik zal het even uitleggen. Om te sparen moet je geld OVER hebben aan het eind van de maand. Wat nou als je NUL euro overhoudt aan het eind van de maand? Of 5 euro? Mag je dan niet trouwen? Wat een onzin en wat een ongelooflijke decadentie zeg.
Je zou maar geen seks voor het huwelijk hebben en je kunt maar een beetje per maand sparen voor je huwelijk omdat de ringen alleen van waarde zjn als ze minimaal 500 euro zijn. Dan moet je daarna sparen omdat je toch wel voor de kerk moet trouwen en voor de gemeente op dezelfde dag enz. enz. Dat wordt lange sex uitstel Isademi: Jij hecht waarde aan dure trouwringen, voor jou zijn ze dan pas van waarde. Andere mensen vinden de dag heel erg belangrijk en zijn tevreden met een zilveren ring en hechten daar net zoveel waarde aan, waarom zouden deze minder lang meegaan?
Ik zelf hecht geen waarde aan een ring, ik hecht meer waarde aan de man die dan naast me staat, waarmee ik de rest van mn leven mee door wil brengen. En als dat met een simpel ringetje wordt gedaan, mij zul je echt niet horen klagen. Wij kunnen wel sparen maar we sparen liever voor ons kind dan voor de ringen. Je hebt ringen van onder de 100 euro waar je het echt niet aan kunt zien dat ze niet duurder zijn dan 100 euro. En dan nog, al zag je het er wel aan.. lekker belangrijk. Al was het een plastic ring, voor ons zijn ze dan super speciaal. Laat iedereen in zn waarde astjeblieft. De een denkt er anders over dan de ander. Niks mis mee
Hier sluit ik me volledig bij aan! Al hadden wij ons bedacht om een elastiekje te gebruiken als trouwring, dan is dat ONZE keuze. En wij ben jij dan om te gaan vertellen dat wij verkeerd bezig zijn, dat wij geen waarde hechten aan ons huwelijk. Misschien ben je vergeten wat de ware intentie van het huwelijk is? je LIEFDE laten vastleggen voor de wet/kerk en dit te delen met de mensen die van belang zijn. Dat kun je niet met geld uitdrukken.
bla bla bla bla het gaat niet om het duur zijn het gaat om duurzaamheid en een goede ring is vaak wat duurzamer (gaat dus langer mee en blijft mooier) een ringetje van 50 euro gaat dat vaak niet dat zie je wel na een jaar of 30 ofzo) dus als je dan gaat besparen lijkt me dat je dat beter kan doen op andere dingen als een jurk (die hoef je niet over 30 jaar nog te dragen lijkt me) Het gaat erom waar je op wilt besparen en ik zou niet op een ring besparen. Het gaat TS erom wat evt alternatieven zijn , ik zeg dat je beter kan kopen wat je mooi vind en wat duurzaam blijft dus beter besparen op andere dingen. Dan blijft het tenminste on topic... Ik snap nu in elk geval wel hoe Nederland in de staat komt hoe die nu is (financieel) als sparen als iets werelsvreemds is tenminste...
pfff... weet je, ik word eigenlijk nooit echt boos om dingen die op een forum gebeuren. Ik vind het altijd maar lettertjes. Nu zit ik er dichtbij. Ik heb toch net gezegd dat sommige mensen niet KUNNEN sparen. Dat jij hier zomaar aan voorbij gaat/overheen stapt om maar een punt te kunnen maken vind ik zo zwak. Weet je, ik ben er klaar mee. Ik heb geen argumenten meer. Als jij niet kan begrijpen dat mensen gewoon geen geld hebben..tja...wat kan ik dan nog zeggen? Behalve dan toedeloe Isademi.
Hier zit ik ook kantjeboord pisnijdig! Isademi, ik hoop dat jij gelukkig bent in jou leventje met mooie dure ringen en weet ik veel wat voor materialistische shit je nog meer hebt. Ik ben gelukkig mijn met 2 kerels, al wisselden we een haarklemmetje uit op onze trouwdag! daar kan jou egoistische gezeik niks aan veranderen!
Dat is onzin Isademi Een ring van 50 euro kan net zolang meegaan als een ring van 500 euro. Het ligt bijvoorbeeld aan de dikte van een ring. Als jij een ring neemt van 10.000 euro die heel dun is, dan gaat een brede zilveren ring langer mee. Het is het materiaal waarvoor je betaald (goud is duurder dan zilver), het ontwerp de maakkosten en de naam. En ook gouden trouwringen slijten, bijna alles wat je draagt slijt. Neem dan een titanium ring, die is goedkoop en is slijtvaster dan een dure gouden ring En wanneer is een ring goed? Wanneer het duur is? Kijk bijvoorbeeld naar Otazu, zijn sieraden voor de normale bevolking zoals je ze bij de juweliers ziet zijn flut, maar je betaald er de hoofdprijs voor en iedereen wil er een hebben want dan hebben ze een echte otazu.
Dus als jij echt voor duurzaamheid gaat, dan had je beter een titanium ring kunnen kopen van onder de 100 euro dan een dure gouden ring en heb je een miskoop gedaan, als je alleen naar duurzaamheid kijkt
En dan nog 1 ding en dan houdt ik op Zilver is harder dan goud, dus als je het zo bekijkt kun je het beste een goedkope ring kopen, want die gaan langer mee
Wat een geblaat zeg over de kwaliteit van een ring... voor allebei is wat te zeggen lijkt me. Mijn ring is inmiddels ruim 6 jaar oud en ondanks de prijs niet meer zo mooi als ie was hoor. Ik draag 'm al jaren lang 24u per dag maar inmiddels hoort het gewoon bij mij. Als het te erg wordt breng ik 'm naar de juwelier voor een opfrisbeurt en dan is ie weer stralender dan ooit. Wij wouden graag trouwen, gewoon om het geregeld te hebben. De ringen waren redelijk duur en mochten idd zoveel kosten omdat we geen feest hebben gegeven, geen diner, geen bruidskleding, niks. Alleen een trouwboeket (was een verrassing van mn man) en we zijn samen gewoon lopend naar het gemeentehuis gegaan. Sparen kunnen we evt. wel maar we vinden een trouwdag gewoon nogal een onzinnig iets om voor te sparen, dus bewust gekozen voor wat duurdere ringen (we vonden ze gewoon mooier) Ons evt. spaargeld steken we liever in dingen die blijven of in dingen voor heel het gezin. Niet in een jurk of etentje om die ene dag te vieren.
Wij hebben 4 jaar terug gouden ringen gekocht van Desiree, deze blijven wij zowiezo dragen na onze dag. Daarnaast krijg ik alsnog een mooie ring, en hij is Zilver met steentjes. Ik zal morgen een foto plaatsen. En gaat hij stuk, jammer maargoed, ik blijf toch wel zijn vrouw! EDIT: Dit is mijn ring! http://www.jpc.nl/company/martinshof/martinshof/upload/meis/Sylvie-Meijs-ring.jpg
ik vind dat jij en hele harde mening hebt en dat je zomaar over andere mensen heen walst. als iemand een ring koopt is het belangrijk dat zij zich er prettig bij voelen en dan gaat het niet om de prijs of de duurzaamheid. dat is iets waar jij waarde aanhecht. en vind het slap om dan maar te zeggen dat nederland daar door in financieele problemen is, omdat we niet kunnen sparen. jij woont toch ook in nederland?? wat betrefd trouw ringen wij hebben goud met witgoud en steentje er in dit was wat wij mooi vonden en ons konden veroorloven
Voor ons geen poeha rondom het trouwen. Wij zijn getrouwd zonder dat iemand het wist, met getuigen van de gemeente, het duurde hooguit 20 minuten en onze ringen hebben we al heel lang, waren eerst onze vriendschapsringen en toen onze trouwringen. De ringen zijn drie kleuren goud, de prijs weet ik al niet meer en zijn nooit gegraveerd. Voor ons is het gewoon maar een formaliteit en zit het in je hart en niet in de materialistische zaken er om heen. Ik draag mijn ring bijna nooit, tijdens mijn werk mag die niet aan en in mijn vrijtijd vergeet ik hem aan te doen.
Dankjewel, ik ben er ook erg blij mee! Hij zit nog in het doosje.... Kan niet wachten tot hij om mijn vinger word geschoven!