trouwringen? zilver,goud of titanium...

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland

spannend spannend :D

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    isademi! sorry hoor maar wat een botheid. dit gaat mij echt te ver. wie ben jij dat jij mag beslissen wat iemand iets waard vind. en niemand is minder hoor als ze goedkope ringen hebben!

wij hebben superdure ringen en die heb ik met pijn in mijn hart gekocht . we vonden gewoon niets anders leuk en je moet samen toch je ringen leuk vinden. 2200 euro waren ze!

achteraf vind ik het het echt wel waard hoor. maar als wij samen ringen van 50 euro mooi hadden gevonden prima. het gaat om de symboliek achter trouweringen.

trouwringen zijn rond en oneindig en dit is het idee achter trouwringen. en niet dat ze minstens 500 euro moeten kosten anders telt het niet ofzo!

ik zou gewoon als je niet zo'n groot budget heb goed rondkijken . bij lucardi hebben ze mooie zilveren ringe bijvoorbeeld!

succes !!

3. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    hahahahaha

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Isademi, wat nou als jij je duurzame ring, die vooraltijd mooi blijft nu kwijt raakt ?
    Ik neem aan dat je dan toch een nieuwe ring wilt..
    Dan heeft het toch ook niet meer dezelfde waarde :)
    Is misschien een ander verhaal dan wanneer je zelf je ring naar een aantal jaar vervangt. Maar ach de waarde zit er niet meer aan, aangezien je het niet op de dag van je huwelijk om je vinger hebt geschoven.

Iedereen moet voor zichzelf weten hoe veel ze aan hun ringen willen besteden. En of ze het met de jaren willen vervangen.

Ben het hier dan ook helemaal mee eens: trouwringen zijn rond en oneindig en dit is het idee achter trouwringen.

Ik heb zelf een goedkope zilverering ooit eens gekocht ( van de six ) en die heb ik jarenlang gedragen zonder krasje.
    Dus hoezo niet duurzaam ;)

Meiden, laat je niet gek maken door die Isademi, ze zal wel zo een materialistische snob zijn. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen, en als je het bij je bijv 12,5 jarige huwelijs jaren wilt vervangen, gewoon lekker doen.

5. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor relatieringen in wit en geel goud. Ik vind ze super en ze waren niet heel duur :)

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

En toch ben ik benieuwd naar jullie ringen dames!

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wow.... ik heb alles ff gelezen, maar het gaat toch om de betekenis van de verbintenis... niet om de materialistische dingen er omheen + het feit dat iedereen een eigen mening mag hebben op alles, en iedereen zelf kan/mag/moet weten wat ze mooi vinden! Vind het heel kortzichtig Isademi hoe jij reageert op dingen... " of je koopt dure ringen, of je doet niet goed" het is leuk dat jij op droog brood en water wil leven (je spaarde je het brood uit de mond...) maar die prioriteiten verschillen dus per persoon!! Mijn vriend en ik hebben gespaard en zijn lekker een maand door Amerika getrokken voordat wij zwanger wouden raken omdat we nog wat van de wereld wouden zien. Dit vonden wij belangrijker dan een boterbriefje e.d. halen... wij gaan dus ongetrouwd een kindje krijg en houden dit lekker zo, geven dat geld (want volgens jou moeten we het of goed, dus duur, of niet doen, dus doen we het niet!!:p) liever uit aan uitjes met zijn tweeen/drieen!!

dussss, sorry maar... muts!

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb even snel alles doorgelezen.
    Je moet zelf uiteindelijk beslissen wat je neemt, dat hoe dan ook.
    Het gaat denk ik inderdaad meer om het gevoel erachter en het symbool. Wij hebben destijds wel echte trouwringen gekocht.
    Wij hebben 2 kleuren goud, geel en witgoud. Want alleen geelgoud vonden we ook niet mooi.

Van zilver en titanium heb ik verder weinig verstand.
    Toen wij onze ringen gingen uitzoeken, waren er net aanbiedingen. kortingen bij de juwelier. Dus dat was toen een leuke meevaller.

Maar ik vind de prijs ook niet belangrijk (hoewel ik toen best schrok van de prijs voor ringen).

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    natjuh
    ja idd das het nadeel van titanium, dat gaat het maar niet worden denk ik

dani
    o een turkse juwelier ja?

maartjev
    ik ga naar je linkie kijken

moor
    hoop niet dat jij 60 jaar getrouwd bent?!

isamedi
    dat is ook mooi, zo met zon banden, kan me er wel een voorstelling van maken idd

vlinderbloem
    mooi met z'n viertjes! hier idem en wil idd ook de kids iets geven!

bloem
    kunnen ze die niet stuk knippen dan? titanium?? jeetje daar had ik nog niet aan gedacht

daphne
    arme mandy, kost het haar ook nog een kop koffie hahahahaha

jeetje en toen een discusie :(

uhm mijn reactie;

Isamedi bedoeld denk ik eerder dat je moet kijken wara je je geld aan uitgeeft! ik geef ook idd liever geld uit aan iets wat je je leven bij je draagt! ik geef liever geld uit aan ringen die wél meegaan vandaar de vraag van mij omdat ik geen buitensporig bedrag wil uitgeven dus wilde kiezen voor zilver maar dat wordt dus lelijk! tja en toen???
    Het staat er misscihien een beetje rottig maar niet meteen in de aanval gaan hoor! denk nogmaals dat er meer bedoeld wordt dat je ringen altijd ziet en die trouwjurk, presentjes, taart enzovoort niet! nergens schrijft isamedi dat je met een beperkt budget niet mag trouwen!!!

zou het overigens prettig vinden als het weer ontopic gaat want ik vind dit allemaal bullshit!

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    truusdemier
    in al mijn verwondering vergeet ik op jou te reageren; gaaafffff hoop voor jou op een prachtige dag!

11. ProudMum

Dankjewel Anniek, Ik hoop dat jullie snel ringen zullen vinden die jullie net zo mooi vinden als ik die van mij!

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Whoehoeeee wij hebben onze ringen ook binnen :D

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Nu ik ze groter zie vind ik ze nóg mooier. Echt een goede keuze Mams. :)

14. ProudMum

Joh, die zijn mooi!
    Wat heb je uiteindelijk betaald?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    52 euro :D

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier dus drie kleuren, zijn niet zo van die goud-dragers.
    Bij de juwelier kan je in veel verschillende prijscategorieen slagen toch?
    Elmo

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    wij hebben onze ringen(goud) gelukkig toen bij een juwelier gehaald die falliet ging dus alles was voor de helft of meer die van ons kosten eigenlijk rond de 600 maar wij hebben er 160 voor betaald:D

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Je kunt idd in allerlei prijsklasses slagen.
    Maarja als je goud wilt moet je natuurlijk dieper in de buidel tasten dan wanneer je zoals wij staal wil.

19. ProudMum

Leuk prijsje Mams!
    Ik hoop dat jullie ze lang en met veel plezier zullen dragen!

20. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hm, heeft het niet gewoon te maken met de vorm van de vinger waar ze omheen gedragen worden? ;)

Deel Deze Pagina