Wie heeft tips welke herbruikbare zakjes fijn zijn. Ik zie verschillende soorten en merken, van verschillende materialen en met klittenband of met een rits. Wordt niet zo blij van de broodtrommels en tussendoor bakjes in de vaatwasser. Dit neemt zoveel ruimte in. En omdat we zeker geen plastic zakjes gaan gebruiken ben ik op zoek naar een fijn alternatief. Wie gebruikt ze, in welke maat en van welk merk?
Ik heb er een aantal besteld bij Ali. Het zijn siliconen zakjes met een zip sluiting. Ze zijn plat en er passen 2 boterhammen in. Ze zijn goed waterdicht, maar vind ze erg lastig om af te wassen.
Wij nemen nooit boterhammen ergens mee naartoe maar ik gebruik wel veel ziplockzakjes. Die zijn gewoon wasbaar en worden dus heel vaak opnieuw gebruikt, ik heb die van de Ikea.
Heb jij daarvan broodzakjes? Blijft je brood daar lekker in? Er staat bij dat ze in de vaatwasser kunnen. Maar worden ze dan wel van binnen schoon?
Ik heb ze dus nog niet, maar ik ga ervan uit dat je ze binnenste buiten in de vaatwasser moet doen. Zag wel dat er merken zijn met een los binnenzakje en een losse buitenkant. de buitenkant moet dan in de wasmachine. Maar als het niet nodig is lijkt het mij makkelijker om alles in 1x schoon te hebben.
Die hebben wij ook gehad, maar die gooi je toch weer weg na een paar keer gebruiken> De sluiting blijft bij ons niet heel lang goed. De kids krijgen brood mee naar school en daar wil ik ze voor kunnen gebruiken. Of om een plak koek ofzo in te doen.
Ik gebruik de grotere versie voor wasbare luiers. Deze doe ik in de wasmachine. @Bubblez kan je er wel meer over vertellen. De grotere wetbags hebben een stoffen buitenlaag en een pul binnenkant die los van elkaar zit. Je kunt ze prima uitwassen. Hoe het met de boterhamzakjes zit weet ik niet. Mooregreen is een van de grotere webshops op gebied van wasbare luiers en duurzame producten. Koop er af en toe wel eens iets.
De broodzakken zijn voor het meenemen van brood of broodjes uit de supermarkt. De wasbare boterhamzakjes van planet wise of thirsties is om je gemaakte boterhammen in mee te nemen. In 1 zakje passen 2 boterhammen. Ze sluiten beide met een rits. Je wast ze in de bovenste la van je vaatwasser (ik zet ze over de flessen pennen dan blijft hij staan) En anders op de hand. Die van Thirsties kun je wél in de wasmachine wassen, want die zijn van PUL net als de wetbags. Ik ken tevens ook een boel mensen die een wetbag gebruiken om brood in in te vriezen of om brood in te bewaren.
Tja, ik eigenlijk niet. Ik was ze gewoon keer op keer af en hang ze te drogen. Wellicht dat het scheelt dat ze met de hand afgewassen worden ipv in een vaatwasser, qua levensduur. Ik gebruik ze vooral voor dingen als havermout, kokosrasp, peulvruchten, noten e.d (we kopen veel dingen verpakkingsvrij namelijk). Toen ik die van AH gebruikte had ik ook wel mindere ervaring. Maar vind die van de Ikea erg fijn. Maar ik denk dat ze in de eco webshops wel genoeg keuze hebben in herbruikbare zakken. En anders kan je ook nog voor een RVS broodtrommel gaan.
Ja ik zie inderdaad genoeg keuze in herbruikbare zakjes. Vandaar mijn vraag naar ervaringen. Rvs trommel heb ik zelf maar die is te groot voor de kids.
ik was de broodtrommels vaak gewoon af, juist omdat ze zo mega groot zijn in de vaatwasser. Meestal zijn ze toch niet heel vies, dus even een sopje erdoor afdrogen en in de kast. worden van die zakjes wel goed droog? Plastic in de vaatwasser droogt altijd zo slecht.
Ik heb nu door continue rooster ook veel meer vaat dan eerst. Drie kids op de basisschool, dus 6 flessen, 3 trommels en 3 fruitbakjes. En dan zijn de oudsten nog nauwelijks naar het VO geweest, anders waren er nog van 2 kinderen een fles en een broodtrommel bij gekomen. Dat krijg ik echt niet in mijn vaatwasser, maar baal wel een beetje van de berg vaat die ik dus dan sta af te wassen.
https://www.greenjump.nl/Product/Eten-en-Drinken/Herbruikbare-zakjes/BocnRoll-Nature-foodwrap Wij gebruiken hier de boc 'n roll foodwrap. Ik vind hem erg fijn. Passen best een aantal boterhammen in. Ik was ze hier steeds met hand af.
Planet wise in verschillende maten. Gaat heel goed. Of bijenwasdoeken gaat ook heel goed alleen meer werk ivm vouwen
Voor de overblijf hebben mijn kids deze, bevalt prima. https://www.green-world.nl/Herbruikbaar-boterhamzakje---New-Fruit---Maat-M?gclid=CjwKCAjw8pH3BRAXEiwA1pvMsbLE2waWrL1zDvtvDJCevkEgxb2VrOa3YDlHhkd7uHkLH2xzYEP_sRoCeg8QAvD_BwE Wel een maat groter denk ik, er past een dubbele boterham in (dus 2 hele).
Gewoon nieuwsgierig: @Bubblez is dit jouw eigen webshop? Ik ga ook maar eens herbruikbare zakjes bestellen. Ik gebruik toch nog best veel wegwerp boterhamzakjes...