Ik vrees ook dat het echt een kwestie van geluk is.. Al kan ik me voorstellen dat gezond leven wel iets kan helpen (gewicht, koffie, alcohol, vitamines), maar als er iets mis is (zo heb ik zelf een cyste gehad) kan je granaatappelsap drinken tot je een ons weegt maar gaat t toch echt niet sneller lukken..
Ik weet niet of het echt geholpen heeft, maar het voelt fijn om te denken dat je de lans vergroot met een trucje. Bij ons 1e ronde raak - blijven liggen na zaadlozing - na zaadlozing zelf nog klaarkomen - zorgen voor warme voeten Succes!
Tjah, trucs zijn het denk ik niet. Maar wij hebben onze levensstijl sinds december aangepast: - Manlief niet meer in warm bad, hete douche - Manlief niet meer de stoelverwarming aan in de auto - Beide geen alcohol / koffie - Meer bewegen bewegen - Gezonder eten - Tussen cyclusdag 10 en dag 20 om de dag gemeenschap - gestopt met temperaturen en ovulatietesten, bovenstaande zou er voor zorgen dat we mijn ei niet zouden missen. Dit gaf mij echt zo veel rust. Al was het wel pittig. Niet echt heel bijzondere dingen dus, maar de tweede ronde na deze aanpassingen was het raak. In totaal hebben we er 2,5 jaar over gedaan en konden ze in het ziekenhuis niet direct een oorzaak vinden ("het muntje is gewoon steeds de verkeerde kant op gevallen"). Geen idee of bovenstaande echt geholpen heeft, maar ik denk graag van wel .
Om de kwaliteit van mijn man’s zaad te verbeteren, tevens de vruchtbaarheid overall te optimaliseren hebben wij een bepaald dieet gevolgd, welke je in feite kunt blijven aanhouden wanneer je zwanger bent*. *Op alcohol na. Binnen 6 maanden was de kwaliteit aanzienlijk verbeterd, 2 maanden hierna zwanger . Verder heb ik mijn temperatuur bijgehouden om mijn eisprong in de gaten te houden. Nadat mijn menstruatie volledig geeindigd was, klusden wij om de 2 dagen. Na de lozing nog even blijven liggen kan geen kwaad. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Bij de eerste kinderwens 10 maanden alles uit de kast getrokken en toen vanwege onregelmatige cyclussen toch een afspraak gemaakt in het ziekenhuis.. Die ronde zwanger dus konden afspraak afbellen. Nu alweer 2,5 jaar bezig en weer een afspraak staan (nu bij de kliniek in Düsseldorf ivm vervroegde overgang) En blijf weer hopen dat het deze keer weer zo gaat maar hoop niet te hoog. Ze zeggen vaak even los laten de wens en tot rust komen. Heb ook wel eens vaker over gehoord over zelf klaar komen nadat de man klaar is met z'n deel wel eens het zaad de goede kant op kan sturen. En het blijft een kindje krijgen en niet nemen dus je hebt geluk of niet..
Nou, ik zal je vertellen... we hebben bij onze oudste jaren er over gedaan om zwanger te raken. Overal las je: vrouw op de rug, man bovenop, en na t klaarkomen direct de benen omhoog "want dat geeft de meeste kansen". Zo lag ik dus ook braaf iedere keer, jaar in jaar uit. Zoals ik wel meer dingen wel/niet deed omdat dat beter zou zijn voor de conceptie. Na een paar jaar was ik t goed beu. Ik wilde wel weer eens écht de liefde bedrijven ipv. (plat gezegd) platonisch n**ken 'om maar zwanger te kunnen geraken' (thank god beleefde ik er desondanks nog wel plezier aan). Toen deden we het op zn hondjes. Niks niet meteen omdraaien en benen in de lucht. Sterker nog: ben zelfs nog wezen plassen direct daarna. Uitgerekend toen ben ik zwanger geraakt wonder boven wonder.
In mijn puberteit had ik altijd al menstruatie problemen, wat zich uitte in langdurig ongesteld zijn of langdurig niet ongesteld worden. Doorverwezen en telkens werd mij verteld je bent nog jong, nog niet bezig met zwanger worden dus ga maar op de pil. In mijn geval werkte de pil niet waarvoor ik hem eigenlijk voorgeschreven kreeg. (lees: minder symptomen, regelmatig menstrueren) Het enige wat hielp met de pil was dat ik de klok gelijk kon zetten wanneer het zo ver was. Maar kreeg er dan ook velen ongemakken voor terug. Toen werd ik ouder en kreeg ik een relatie en begon de kinderwens toch wel te kriebelen, dus gestopt met de pil en wachten wat mijn lichaam ging doen. Na lange maar wel regelmatige cyclussen zwanger geraakt. Ik heb niet echt een truc mijn vriend rookte toen der tijd en dronk ook regelmatig wat en toch zwanger geraakt. Ik heb er vooral van geleerd om niet seks te moeten gaan hebben omdat het moet want anders raak je niet zwanger. Ik heb het meer los gelaten want merkte dat ik bij ieder krampje en pijntje en dag overtijd vanalles ging denken wat dan niet zo bleek te zijn. En toen ik voor de eerste keer ovulatietesten gebruikte ben ik zwanger geraakt. Nu heb ik zoiets van ik zie wel wanneer ik weer zwanger ben, kan het nu ook veel makkelijker van mij afzetten omdat ik al een kindje heb nu. En voor mijn gevoel is intimiteit tussen ons beter dan ooit van te voren want die verplichting is weg. Geen teleurstelling meer wanneer het niet lukte om klaar te komen etc. Wel moet ik eerlijk toegeven dat wanneer ik nog geen kindje had gehad, dit ook veel moeilijker van mij af kon zetten. Maar ook meer omdat mijn omgeving altijd snel zwanger kon raken en ik dan al minder kansen had ivm lange cyclus en dan alsnog ongesteld werd. In de ronde dat ik zwanger raakte slikte ik wel tarwekiemolie geen idee of het daadwerkelijk effect had omdat ik gelijk die ronde zwanger werd. Ik denk zelf dat ik gewoon op verkeerde momenten seks had en door middel van die ovulatietesten de juiste momenten vond.