Ik wist niet zo goed waar ik 'm moest plaatsen, dus hier leek me het beste. Begin januari ben ik bevallen van een zoontje. Tijdens de nacontrole bij de gyn vorige week vertelde ik hem dat het nabloeden even gestopt was, en na een paar dagen weer begonnen was. Het was helderrood bloed. Daarbij rook ik ook wat vreemds (sorry voor de details). Hij heeft met een inwendige echo gekeken en zag dat er nog een stukje placenta in mijn baarmoeder is achtergebleven. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een curretage. Rond 4.5 week na de bevalling hebben mijn vriend en ik geprobeerd seks te hebben. Ik weet het, niet heel erg slim zonder anticonceptie en ik weet dat bv ook geen garantie biedt. Hij is niet 'naar binnen' geweest op een heel klein stukje na, omdat het nog niet goed voelde voor mij. Na de nacontrole is het bloeden even gestopt. Gisteren had ik vrij hevige buikpijn en lage rugpijn alsof ik ongesteld moest worden. Daarnaast werd ik 's avonds duizelig. Er komt sinds gisteren alleen nog oud bloed uit, in kleine beetjes. Nu bedacht ik mij vannacht het volgende: Wat nou, als er voorvocht is geweest waarvan ik zwanger ben geraakt (de kans is denk ik klein?) en de gyn heeft met de inwendige echo geen stukje placenta gezien maar een baby in wording? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Is dit iets wat ik kan aangeven bij de gyn zodat er nog even dubbel wordt gecheckt voordat ze de curretage gaan doen? Of zijn dit mijn slaaptekort-gedachten die nergens op slaan; is de kans dat dit zo is 0 en lachen ze me keihard uit als ik zoiets zeg? Bedankt alvast!
Ik denk dat de kans echt heeeel erg klein is. Maar goed wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik zou gewoon even aangeven dat ze eerst even goed kijken dat het geen nieuwe zwangerschap is, als dat je geruststelt. Dan hoef je echt niet te vertellen hoe je sex hebt gehad.
Ik zal het gewoon aangeven, voor je eigen geruststelling. Je hebt er niks aan als je de rest van je leven blijft twijfelen over wat het nou geweest zal zijn.
Een zwangerschap ziet er op de echo heel anders uit dan een placentarest, plus qua timing is het ook heel onwaarschijnlijk dus ik zou mij er niet zo druk om maken
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en de gyn herkent echt wel het verschil tussen een vruchtzak en placenta rest. Ik zou het wel even navragen voor je eigen geruststelling. Die hormonen kunnen soms gekke dingen doen