Openbaar vervoer en baby..... Pfff...

Discussion in 'De lounge' started by Otje, Oct 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Jeetje, wat stoor ik me vandaag toch weer aan de slechte mogelijkheden op stations. Kan daar geen betere oplossing voor komen?

Vandaag dagje Eindhoven gepland. Aangezien mijn man de auto nodig heeft voor zijn werk en ik (nog) geen rijbewijs heb moet ik met de trein. Eerst van huis uit met de bus naar station Venlo. Daar is het nog te doen. Mits je op perron 1 moet zijn want perron 2 & 3 dan moet je het spoor oversteken en moet er iemand komen helpen van de NS die je eerst moet gaan zoeken.
    Vervolgens komt de trein en stap je in. Nou ja... er moet iemand helpen want die instap is zoooo hoog dat je het nooit alleen gedaan krijgt. Er is natuurlijk altijd wel iemand om te helpen maar het zou handig zijn als er ergens een lage instap zou zijn, toch?
    Vervolgens aangekomen in Eindhoven is er wel iemand bereid om je te helpen uitstappen. En dan, dan sta je dus op het perron (boven de grond) met een behoorlijk lange trap naar beneden. Er is wel een goederenlift waar je in mag. Maar dat mag alleen onder begeleiding van iemand van NS. Die moet je dus weer eerst zoeken! (10 min. verder eindelijk iemand gevonden)...

Ik zal het verhaal gewoon niet veel langer maken... kan nog genoeg klagen. Maar NS kan het toch zoveel makkelijker maken. Ten eerste al door bijv. op (grote) stations openbare liften te maken. En misschien betere instapmogelijkheden om in de trein te komen (loopplank of zo?)

Sorry voor mijn lange zeur-verhaal maar balen jullie niet soms erg van het SLECHT GEREGELDE OV? Ze promoten het zo: Neem het OV! Enz enz... maar als ik straks mijn rijbewijs heb dan weet ik het wel. DAG OV!

Gr Otje

2. MissN

MissN Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    4,443
    0
    0
    Purmerend!
    Ik ben het helemaal met je eens..ervaar hetzelfde wel eens met het kindje van me vriendin...mete en kinderwagen is dat allemaal mniet te doen..
    Er moet sowieso wat gedaaan worden aan het instappen...en die liften inderdaad...

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ken het probleem, maar ik ga dus zonder te vragen die lift in wwant ze zien wel dat je met een kind staat (is nooit wat van gezegd)
    Ik ga zo nu en dan met de trein van Antwerpen naar Rotterdam en mijn man moet mij echt afzetten daar omdat ik zelf die trein niet inkom met de wagen.
    Helaas heb ik wel eens gehad dat niemand mij de trein uit hielp, had ze bijna een schop de trein uit gegeven.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb gelukkig nog geen gebruik hoeven te maken van het openbaar vervoer, maar kan de ergernis heel goed begrijpen! Is gewoon soms gewoon niet te doen met een ukje! Erg genoeg!

5. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Das toch echt schofterig! Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt. Maar idd, wat je zegt! Hoop voor die mensen die nu niet helpen straks zelf een keer "hulpbehoevend" zijn en niet geholpen worden, toch?

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    belachelijk zeg! Ik help zo vaak mensen met kinderwagens in en uit (nu met buik alleen niet meer)

Ik vind trouwens dat mensen uberhaupt weinig rekening houden met anderen. Gisteren werd ik aan de kant gebeukt door een groepje tieners, riep echt au omdat ze me pijn deden en vervolgens kon ik nog een half uur staan in de bus.
    En ik mijn hele leven altijd maar opstaan voor oude en zwangere mensen.

7. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik ben blij dat ik niet met open baar vervoer moet en een eigen auto heb! zou niet meer zonder kunnen!en ja openbaar vervoer ik zou binnen 10 min ruzie krijgen daar :evil: dus ik kan jullie best begrijpen!

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ja herken het helemaal...van de week was ik naar het centrum gegaan...heen ging alles perfect, terug reed er ineens een toerbus (je weet wel zon een met hele stijle trap en heeeeeel smal gangpad)..waar je dus absoluut niet in past....:(

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn moeder en ik kwamen laatst terug van schiphol. moesten we in amersfoort in 1 min uut overstappen. ik met een dikke bolle buik en mijn moeder op krukken. en met 2 koffers van ons weekje weg. nou tilde ik gewoon alles steeds en dat was zwaar, maar te doen. Maar als je in een minuut moet overstappen met 2 koffers en je je moeder moet helpen emt in en uitstappen vanwege de krukken je zelf niet meer zo handig bent vanwege een dikke buik en BI dan hóóp je wel eens op hulp...............................................

helaas........ bij het uitstappen stond iedereen in de weg, ze wilden er in, er in, er in, er in!

bij het slepen van de ene trein naar de andere stond de conducteur geinteresseerd toe te kijken, met z'n handen in z'n zakken.......

en bij het instappen bleven twee jongens en de conducteur van de volgende trein heel vriendelijk midden in de deuropening staan om toe te kijken hoe onhandig en pijnlijk gehaast ik aan het slepen was en mijn moder pijn had door het haasten op haar krukken...................

jaja, en ik help nog steeds mensen met in en uit stappen, ondanks mij dikke buik (die meiden die het niet meer doen: groot gelijk hoor! zeker geen verwijt!), omdat ik het gewoon lullig vind dat níemand het doet!

10. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Ben waarschijnlijk de enigste die geen problemen heeft met het reizen met de trein.

Ik til de wagen 9 van de 10 keer alleen in de trein.
    En het zelfde uit.

Gelukkig kom ik wel op de meeste stations wel een lift.
    Dus dat probleem kom ik eigenlijk zelden tegen.

Ook met Trams en bussen ondervind ik geen problemen.
    Ik reis al 5 jaar wekelijks met de trein, en nu al 18 maanden met de kinderwagen er bij.
    In die tijd heb ik maar 1 keer een station zonder lift gevonden. Maar wel iemand die mij kon helpen om de trap op en af te komen...

Ach en voor mij is het inmiddels gewoonte :) Ik weet niet beter :)

11. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik moet ook altijd met OV, maar ik kan alleen de bus pakken en als dat lukt gaat het prima. Maar soms zijn de bussen te vol met kinderwagens of oudere mensen met rollators en dan mag je er niet meer bij. Dan moet je wel een half uurtje wachten. Met de trein gaat niet omdat het station niet toegankelijk is voor invaliden en/of kinderwagens. Je moet eerst een trap af en dan weer een trap op om op het perron te komen. Tenzij ik een hernia wil hebben, begin ik daar niet aan.

12. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    och ja ik ken het wel

wil je met de bus doen ze de achterdeur niet open omdat je er voorin moet maar met dat smalle gangpad en de mensen die half over de leuning hangen er niet eens tussendoor past

en tenslotte moet je de buggy inklappen en met kind op schoot gaan zitten tegen de tijd dat de buggy ingeklapt is en ik zit ben ik al op mijn bestemming

gelukkig hier wel liften op het stations
    maar stinken zo erg dat je je neus dicht moet houden :rolleyes:

13. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Komt misschien omdat ik niet beter gewend ben maar heb geen klagen over het OV, vind overal de liften waar ik gewoon met kinderwagen enal inga....is zelfst verplicht geloof ik op ieder perron een lift omdat er natuurlijk ook invalide zijn.
    Dat dit niet zo is in Eindhoven vind ik erg raar.......zou een eens bij de NS gaan klagen want alleen goederenlift kan niet vind ik.
    Maar ik zit in Amsterdam en hier is alles te doen met het OV. Rij zo met de kinderwagen de bus, tram of metro in.

14. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik vind het ook heel vreemd dat zo'n grote stad als Eindhoven met een toch ook wel groot station geen openbare lift heeft.

15. Niet meer actief

in den haag heb je op het station reeds liften en dat is goed geregeld daar, alleen de instap/uitstap van de trein en het feit dat je nooit normaal in een coupe kan zitten alleen in de vieze gore stink tussenstukjes vindt ik ook wel storend

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik erger me al dood aan het OV zonder kind en kinderwagen, laat staan met :rolleyes:

17. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja tis diep triest hoor het ov met kinderwagen! Ik gebruik nu dus een 2lingwagen, en dat is helemaal niet te doen! ik heb ook een auto tot mijn beschikking, maat af en toe heb je de bus en trein nodig, maar het werkt echt niet :x je komt er gewoon niet in met de wagen...

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Op ons station is ook geen lift en het is er hartstikke druk. Belachelijk. Vorig jaar zijn ze wel druk bezig geweest om rolstoelen daar met de trein te laten kunnen, dat kan nu zowaar (eerst hadden ze aan de ene kant van het perron zelfs alleen trappen, niet eens iets om je rolstoel op te rollen). Alleen tja, als je dan uit de trein komt als je terug gaat, kun je niet naar het andere perrron. Tja, dan mag je eerst met je rolstoel 5 minuten de stad door rijden, tunneltje door etc. om aan de andere kant te komen.
    Ik haat het openbaar vervoer. Heb hier ook nog een tijd dagelijks mee gereisd en het kwam me de neus uit. Vertragingen, veel te weinig toestellen waardoor je als sardientjes in een blikje op elkaar zit en je altijd net met je hoofd onder een arm beland van een medepassagier die nog nooit van deo heeft gehoord. Aaaah!
    Vandaag ben ik voor het eerst met de trein geweest met de wandelwagen samen met mijn man. Dat ging zowaar allemaal goed, maar omdat het niet zo druk was. Iemand bood ook wel gelijk aan om me te helpen. Maar goed, als het even kan, pak ik toch de auto. Alleen als ik ga winkelen in een grote stad, neem ik de trein, anders betaal je je scheel aan parkeerkosten.

19. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik ga ook vaak met het openbaar vervoer, wij hebben best nieuwe trams die gelijk zijn met de grond, maar de trein, wat een ramp is dat. Meestal is mijn man er wel bij maar maandag moet ik alleen, ben benieuwd of iemand zo vriendelijk zal zijn om me te helpen.

20. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dat is nou precies de reden dat ik toen de eerste er was DIRECT mijn rijbewijs heb gehaald en een auto heb aangeschaft! Ik heb er ook steen en been om geklaagd hoor een dagje weg wordt gewoon een dagje ergenis. Nou toedeloe NS! ;)

Share This Page