Bloed in kippenbout? Niet gaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 6 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ik eet nooit meer kip denk, zo vies net. We hadden kippenbout, eten we wel vaker. Heb ze 10 minuten laten braden, 45 minuten laten sudderen en daarna zijn ze nog 30 minuten in de oven geweest op 200 graden.
    Vlees viel eraf, was echt wit, maar toen mijn zoon er een stukje aftrok, stroomde er gewoon een lading bloed uit, ook door het vlees heen.
    Ben nu echt bang dat we ziek worden en vooral zoon, uiteraard niet door gegeten, maar we hadden al wel een paar stukjes op.
    Een goede vriend van mij heeft ooit 2 week in het ziekenhuis gelegen met een salmonella infectie.

Hoe kan het nu? Toch niet goed gaar? Slecht vlees? Vind het zo vies.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Niet gaar lijkt me onmogelijk na de bereiding die je omschrijft. Een verklaring heb ik niet maar snap wel dat je een tijdje geen trek in kip meer hebt. Heb het zelf ooit gehad met eieren. Ik wilde er 1 bakken, tik hem stuk op de pan en er kwam alleen maar bloed uit. Geen wit, geen geel alleen maar bloed. Heb jaren geen eieren meer gegeten.

Lies1611 en suus1983 vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Oh nee snap ik helemaal, jak! Nee, lijkt me ook stug dat het niet gaar was, maar schrok wel echt. Vlees kleurde ook helemaal rood zoveel bloed kwam er vrij. Niet gewoon een klein donker stukje ofzo.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Gadver! Klinkt echt heel smerig! Ik ben ooit op de ic beland door een salmonella infectie (4 weken ziekenhuis in totaal) en daar kwam geen bloed bij te pas. Misschien stelt dat je wat gerust?

Dit klinkt alsof er een soort blaasje of ader nog flink gevuld met bloed was? Bloed wordt vloeibaar door warmte. Dus door het bereiden zal het bloed weer vloeibaar zijn geworden en bij het door scheuren kon het bloed naar buiten vloeien? Geen idee hoor, of dit bestaat.

Bah, als ik jou was zou ik ook even geen kip meer eten. ;)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Het was idd een adertje volgens mij, het vlees was echt gewoon wit en toen natuurlijk niet meer gegeten en ja ik weet dus idd hoe heftig een salmonella vergiftiging kan, ben daar toen echt van geschrokken en ben daarom altijd heel voorzichtig met kip en ei.

En denk niet dat ik ooit nog kip eet haha.

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Een bloedbad op je bord, wat ontzettend vies. :confused:

Zulema, GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    He getver zeg!
    Dat bloed en ook die adertjes zorgt er bij mij voor dat ik al jaren geen kippenbout meer eet. Die smaak en dat gevoel in je mond: te goor voor woorden.
    Zo'n hoeveelheid bloed als wat jullie hadden heb ik echter nog nooit gehad.

Niet gaar zou niet moeten kunnen met hoe door en door verhit jij het hebt, dus daar zou ik me niet zo gauw zorgen om maken.
    Maar wat het wel zou kunnen zijn weet ik ook niet zo gauw..

Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Jep en dan is vies nog netjes uitgedrukt. Verbaasde me nog dat ik wat ik al had gegeten er niet weer uitgooide.

9. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Oow bah, daarom hou ik al niet van kip, altijd zitten er wel bloedjes in, en hoe klein ook ik vind het zooo vies :| we eten nu vaak vegetarische kip :roflmao: zoveel als bij jou heb ik nog nooit gezien, maar het klinkt echt smerig!

suus1983 vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.742
    113
    Vrouw
    Brrrrr
    Daarom eten wij enkel kipfilet die al opgekuist is door de slager :roflmao:.
    De rest van het kieken is voor andere mensen :D

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier heb ik dat altijd met de bouten van de Picnic. Die koop ik dus niet meer. Wij vinden het ook smerig

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Nou ze mogen alle kip houden haha.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Oh dus jullie hebben dat ook wel eens gehad dus? Was hier echt de eerste keer.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit klinkt inderdaad heel ranzig en zal inderdaad een adertje zijn geweest. Salmonella hoef je echt niet bang voor te zijn ivm het vele verhitten en doorgaren.
    Ik zou de kippetjes voorlopig opzij laten liggen ;)

Zulema en suus1983 vinden dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Gewoon een holte waar bloed in is blijven zitten. Salmonella zal wel meevallen, maar ik denk dat kip voorlopig niet op t menu komt.

Heb hier eens een kippenbout met een ontsteking gehad. Was aan t schoonmaken en al die veerpennen moeten er bij mij uit, je merkt er niks van na t bakken, maar toch ik haal t er uit...Komt er ineens een berg pus uit weg...gadverdamme...vuilbak in, ik had gegeten.

Vanavond unox hamburgers (die camping dingen die je gewoon in de kast kan bewaren) de groeten.

Half jaar later nog geen kippenbout gegeten. Man vroeg er laatst nog naar, mja die maakt ze niet schoon dus leeft nog in zalige onwetendheid. Als ik kip weggooi heeft dat vast een reden denkt hij dan, vraagt ook niet verder. Hooguit: "niet goed?" "nooope!" :roflmao:

Zalm zonder graten, vind ik de graten. Kipfilet vind ik de botscherven die zijn blijven zitten na t uitbenen...Mn bijnaam is niet voor niks: chef sherlock :D

suus1983 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit topic is niet bevorderlijk voor je eetlust. Oh my... :o:

Cindy1977, Shay25, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ohh brr!! Nog nooit gehad gelukkig. Ik ben ook een pitser met kip, voor mij hoeft het eigenlijk niet op het menu.

Zo maakte ik gisteren verse kippensoep met een paar grote kippenbouten, maar aan het einde, waar die aan het lijf vastzaten zitten altijd stukjes gore ingewanden enzo. Ik was die dingen dus al kokhalzend onder de kraan terwijl in die ingewanden eruit druk :eek:. Ik pluis de kippenbouten daarna ook extreem goed uit en zeef de bouillion maar dan durf ik de soep nog wel net nog te eten, wonder boven wonder.

En mensen zeggen dan "bij mij zit dat er nooit aan" nou ik heb serieus nog nooit een kippenbout gehad waar dat niet aan zat, niet van de polier en niet van de winkel, scharrel, biologisch het maakt allemaal niet uit. Echt vies.

Al vind ik van die grote dikke adres in een riblap misschien nog wel goorder. En ik eet ook alleen witte eieren, in bruine eieren zit weleens zo'n stukje bloed in witte eieren nooit. Als ik had meegemaakt wat @GossipGirlxoxo was ik echt over mijn nek gegaan en had ook jaren geen eieren meer gegeten. :eek:

Vero0504, GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou niet moeten kunnen. Normaal wordt alle bloed uit kipfilet ontstokken na slachten. Letterlijk der uit gezogen. Drm is kipfilet etc altijd zo mooi wit..vind hooguit minimaal roze vocht in het bakje . Dat is omdat kip uit supermarkt gevuld wordt met water nadat bloed er uit getrokken is wat zorgt voor wat roze afscheiding .
    Weet je zeker dag het bloed was? Soms ontstaat er ophoping van vocht in kip ( maar is dan donker roze en niet echt knal rood) of gaat er kookvocht zitten in holte.
    Je zou toch verwachten dat eventueel bloed allang gestold is of anders pikzwart. Bloed wordt zwart na dat je dood bent ( Nooit bloed opgewarmd maar als ik kijk naar bijv bloedworst blijft het donker) ). Klink wel echt super goor . Misschien indd kip Met bloedpropje geweest waardoor bloed er in is blijven zitten als een ader dat op ontploffen stond.

Zelf eet ik geen kip aan bot . Als kind als trauma van omdat daar vaak adertjes en rode peesjes etc zaten bij aanhechting bot. Moet ao kokhalzen als ik mensen zus kluiven. Alle vlees aan bot trouwens ..niet alleen kip.

Zelfs kippensoep maak ik met mooi schoon gesneden stuk kipfilet . Alle lelijke stukken er af. Bij ouders thuis hadden wij altijd kippenbout in de soep en mochten wij kinderen dat gaan plukken na het koken..nou echt had dan gegeten voor 10. Echt niet dat ik die soep nog eet . Wat der allemaal rond om dag bot zit. Gadver

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Daarom eet ik dat sowieso niet, biefstuk hetzelfde. Brr.. misschien toch eens overwegen vegetarisch te gaan eten haha.

Majo1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Het was echt bloed volgens mij. Helderrood vreemd genoeg. Stroomde ook echt toen mijn zoon een stukje eraf trok. Ik kluif zelf sowieso nooit, haal er wat stukjes af en schuif dan door naar mijn oudste, die vindt het zo lekker.
    Soep maak ik ook met kipfilet. Ga echt niet zo'n kip pluizen..

Deel Deze Pagina